Buharija
HADIS
Pričali su nam Abdullah b. Jusuf, pričao nam je El-Lejs koji je rekao: Pričao mi je Ibn el-Had koji prenosi od Amra, štićenika El-Muttalibovog, a on od Enesa b. Malika, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., kazao:
Zaista je Allah Uzvišeni rekao: Kada stavim na kušnju Svoga roba s njegove dvije voljene, pa se on strpi, Ja mu u naknadu za njih dvije dam Dženet (misli se na dva oka).
ARAPSKI
حدثنا عبد الله بن يوسف، حدثنا الليث قال: حدثنى ابن الهاد، عن عمرو مولى المطلب، عن أنس بن مالك– رضى الله عنه– قال: سَمِعْتُ رسولَ الله– صلى الله عليه و سلم– يقول: "إنَّ اللهَ تَعَالَى قَالَ: "إذَا ابْتَلَيْتُ عَبْدِى بِحَبِيبَتَيْهِ فَصَبَرَ عَوَّضْتُهُ مِنْهُمَا الجَنَّةَ."، يريد عينيه
Abdullah b. Jusuf je Ebu Muhammed ed-Dimiški et-Tunejsi el-Kela’i el-Hafiz pričao nam je Lejs b. Se’ad Imam; pričao mi je Ibn el-Hadi Jezid b. ‘Abdullah b. Usame el-Lejsi od ‘Amra štićenika El-Muttalibovog b. ‘Abdullah b. Hantab od Enesa b. Malika, r.a., da je rekao: - Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže da je, zaista, Allah, dž.š., rekao: - Kada sam stavio na kušnju Svoga roba vjernika sa njegove dvije voljene... Riječ بحبيبتيه je u dvojini, što znači: dva njegova oka, jer su čovjeku najdraža. Čovjeka obuzme velika tuga kada ih izgubi, što ima za posljedicu gubitak vida, pa nije u stanju da vidi ljepote i da im se raduje, ili da vidi zlo pa da ga izbjegne. Čovjek se strpi zbog toga što je svjestan šta je Allah obećao kao nagradu strpljivima. Et-Tirmizi je dodao računajući na nagradu. Ja mu u naknadu za njih dva dajem Džennet, što je najveličanstvenija naknada, jer naslada s vidom se prekida smrću dok je naslađivanje u Džennetu vječno i bez prestanka. U hadisu Ebu Umameta, kojeg navodi El-Buhari u Knjizi o odgoju, stoji: Kada sam Ja oduzeo tvoja dva oka, ti si se strpio kod prvog udarca, računajući na nagradu, rekao je u El-Fethu. Dodao je da je korisni sabur onaj koji se ispolji prilikom prvog udarca sudbine. Međutim, da je on pokazao nezadovoljstvo u prvom momentu, a onda se razočaran pomirio sa sudbinom, tada ne bi pokazao ono što se traži od njega. A Allah najbolje zna!
U sahih hadisu stoji: Neće muslimana zadesiti bolest, ni patnja, ni žalost, čak i trn koji ga ogrebe, a da mu Allah time neće potrati nešto od njegovih grijeha. Nagrada za tegobu zavisi od iskazane strpljivosti, od zadovoljstva Allahovim određenjem i od prepuštanja Allahovoj odluci, kao i od odsustva žalosti zbog belaja. A u pogledu onoga koji nedaću ne prihvati sa zadovoljstvom i ne bude predan određenju, taj nema ni koristi ni nagrade. Naprotiv, njegova žalost je grijeh zbog kojeg će biti kažnjen. Ispravano vjerovanje je: da vjeruješ u Allaha, u Njegove meleke, u Njegove knjige, u Njegove poslanike, u Sudnji dan, i da sve, bilo dobro ili loše, slatko ili gorko, biva Njegovim određenjem. Gospodaru naš, podari nam potpun iman i budi blag prema nama u Svom određenju i Svojoj odluci i otkloni od nas zlu sudbinu, ono što je vidljivo i ono što je skriveno! Amin!