Muslim | 1172

HADIS

Prenosi se od 'Aiše, r.a.,

da je Poslanik, s.a.v.s., provodio u i'tikafu posljednjih deset dana ramazana sve do svoje smrti. Nakon njega to su nastavile njegove supruge.(Muslim 1172)

ARAPSKI

عَنْ عَائِشَةَ، - رضى الله عنها - أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَعْتَكِفُ الْعَشْرَ الأَوَاخِرَ مِنْ رَمَضَانَ حَتَّى تَوَفَّاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ ثُمَّ اعْتَكَفَ أَزْوَاجُهُ مِنْ بَعْدِهِ .

KOMENTAR HADISA

Očito je da posljednjih dana ramazana, po svim naznakama, treba provesti u ibadetu i razmišljanju o sebi, okruženju u kojem čovjek živi i, napose, o svim znakovima na ovome svijetu koji nesumnjivo upućuju na Gospodara svjetova. Budući da je Poslanik, S.a.v.s., dobio Objavu u pećini Hira u Noći kaderskoj, upravo kada je razmišljao o sebi i suštini svoga egzistiranja na ovom svijetu, jasno upućuje da je i i'tikaf, ustvari, podsjećanje na taj veličanstveni trenutak koji se zbio samo jedanput u ljudskoj epohi i da, na taj način, ljudski rod zahvaljuje svome Gospodaru na najvećem daru koji im je spustio upravo tih ramazanskih noći - Kur'ani-kerimu. Naime, posljednjih deset dana i noći ramazana trebalo bi da budu u znaku svojevrsnog svođenja računa, ličnog preispitivanja i, uz povećanu pobožnost, intenzivnijeg razmišljanja kako bi se otkrili horizonti novih spoznaja i odgovornijeg odnosa prema Gospodaru i svijetu u kojem živimo.