Muslim | 145
HADIS
Ebu Hurejre prenosi:
Islam je počeo sa strancima (garib) i ponovo će se vratiti strancima, pa blago se onima koji su stranci (garibima)." (Muslim, 145)
ARAPSKI
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ، وَابْنُ أَبِي عُمَرَ، جَمِيعًا عَنْ مَرْوَانَ الْفَزَارِيِّ، قَالَ ابْنُ عَبَّادٍ حَدَّثَنَا مَرْوَانُ، عَنْ يَزِيدَ، - يَعْنِي ابْنَ كَيْسَانَ - عَنْ أَبِي حَازِمٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم " بَدَأَ الإِسْلاَمُ غَرِيبًا وَسَيَعُودُ كَمَا بَدَأَ غَرِيبًا فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ " .
Poslanik, s.a.v.s., je govorio o određenim grijesima koji će biti rasprostranjeni pred Sudnji dan kako bi ukazao na pogubnost istih i dao smjernicu vjenicima da ih se klone. Predskazao je i da će neke vrijednosti biti izgubljene ili marginalizirane kako bi ih njegovi sljedbenici čuvali. Drugim riječima, on je brojne ovakve hadise izrekao kao upozorenje njima s ciljem da ih pripremi za potencijalne scenarije. Tako je, naprimjer, rekao da će u budućnosti nastupiti periodi kada će vjeru slijediti ekstremna manjina, te nagovijestio veliku nagradu onima koji će činiti tu manjinu.[1] U drugom hadisu on obavještava svoje ashabe da će u određenoj fazi u budućnosti drugi narodi okupiti protiv muslimana kao što se oko zdjele okupljaju gladni ljudi, te da će razlog nadmoći nemuslimana biti prevelika ljubav muslimana prema ovom svijetu i njihovo preziranje smrti.[2] U jednom hadisu stoji da „neće nastupiti Sudnji dan sve dok žene plemena Daws ne budu tresle svojim zadnjicama oko Dū l-halaṣe, kipa kojem su se pripadnici plemena Daws klanjali u džahilijetu“.[3] U ovom hadisu se vjernici upozoravaju na to da će na tlu Arabijskog poluotoka, u blizini mjesta u kojem je živjelo pleme Daws (današnja Džedda) izvoditi ples koji ima prizvuk nemoralnog i provokativnog ponašanja (Zanimljivo je da je Kip slobode, koji je kip žene kao i Dū l-halaṣa, postavljen u Džeddi i da se upravo u Džeddi organiziraju koncerti na kojima nastupaju najutjecajniji promotori ponašanja na koje hadis ukazuje). Spomenuti i brojni drugi hadisi nedvosmisleno ukazuju na to da ih je Poslanik, s.a.v.s., izrekao preskripitvno, odnosno da je prvenstveno želio vjernike usmjeriti na pravac u kojem trebaju djelovati.
[1] Naprimjer v.: Muslim, Aṣ-Ṣaḥīḥ: Vjerovanje, Pojašnjenje da je islam počeo s pojedincima..., br. 145.
[2] Abū Dāwūd, As-Sunan: Oružani sukobi, Okupljanje naroda protiv muslimana, br. 4297.
[3] Al-Buhārī, Aṣ-Ṣaḥīḥ: Smutnje, O tome da će doći vrijeme kada će se ibadet činiti kipovima, br. 7116. Ovaj hadis bilježi i Muslim.