Buharija | 0

HADIS

Pričali su nam Jahja b. Bukejr, pričao nam je El-Lejs, koji prenosi od Junusa, on od Ibn Šihaba, a on od Seida b. el-Musejjeba i Ebu Seleme da je Ebu Hurejre, r.a., rekao: - Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže:

Ubo je mrav jednog od vjerovjesnika, zbog čega je ovaj naredio da se uništi mravinjak. Kada je bio spaljen, Allah je objavio vjerovjesniku: "Zbog uboda jednog mrava ti si spalio narod koji Allaha slavi!"

ARAPSKI

﴿٢٠٩﴾ حدثنا يحى بن بكير، حدثنا الليث، عن يونس، عن ابن شهاب، عن سعيد بن المسيب و أبى سلمة أن أبا هريرة– رضى الله عنه– قال: سَمِعْتُ رسولَ الله –صلى الله عليه و سلم– يَقُولُ: "قَرَصَتْ نَمْلَةٌ نَبِيًّا مِنَ الأَنْبِيَاءِ فَأَمَرَ بِقَرْيَةِ النَّمْلِ فَأُحْرِقَتْ، فَأَوْحَى اللهُ إلَيْهِ:"أَنَّ قَرَصَتْكَ نَمْلَةٌ أَحْرَقْتَ أُمَّةً تُسَبِّحُ اللهَ؟!"

KOMENTAR HADISA

U izjavi: Ubo je mrav jednog od vjerovjesnika... riječ قَرَصَت znači: bocnuo ga je.

Kod Et-Tirmizija i El-Hakima postoji predaja da se u riječima jednog od vjerovjesnika misli na Musaa, a.s., dok neki drugi kažu da je to Uzejr.

Ovaj hadis se uzima kao dokaz da je dozvoljeno spaliti vatrom životinju koja je štetočina, jer je to stav šeri’ata onih prije nas, ako nije derogiran našim šeri’atom. Naravno, u našem šeri’atu postoji zabrana kažnjavanja vatrom, osim ako se radi o odmazdi/kisasu i to pod određenim uvjetima. Isto tako, nije dozvoljeno ubijanje mrava, shodno hadisu kojeg prenosi Ibn ‘Abbas, r.a., u kojem je Vjerovjesnik, s.a.v.s., zabranio ubijenje mrava i pčela.

Što te je ubo jedan mrav... govor je upitnog oblika. Postojanje lama (ل) se zamišlja i povezan je s Njegovim riječima spalio si  (أحرقت) tj. zbog toga što te je ubo jedan mrav ti si spalio cijeli narod.

U drugoj predaji stoji: Pa zašto nisi (spalio) jednog mrava? El-Kastalani je dodao: Zašto nisi spalio onog mrava koji te je ubo? U vezi s ovom pričom, prenesen je drugi razlog. Naime, ovaj vjerovjesnik je prolazio pored mjesta čije je stanovnike Allah uništio, zbog njihovih grijeha, pa je zastao, sav začuđen, i kazao: - Gospodaru moj, među njima su bili dječaci i životinje koji nisu mogli počiniti nikakva grijeha! - Zatim je sjeo ispod drveta, nakon čega mu se desilo to zbog čega je ukoren: skraćeno od El-Kastalanija. Zatim je naveo: Ukratko rečeno, od Allahove, dž.š., kazne nije niko izuzet. Kazna je milost i čišćenje od grijeha pokornom, a zlo i srdžba nevjerniku i nepokorniku. A Allah najbolje zna!

- rezime komentara hadisa od imama El-Kastalanija