Buharija | 2051
HADIS
Pričao nam je Muhammed ibn Musenna, a njemu ibn Ebu Adijj prenoseći od ibn Avna, a on od Šabija, koji je rekao: Čuo sam Numana ibn Bešira, radijallahu anhu, gdje kaže
Čuo sam Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem..." A preko drugog niza prenosilaca, pričao nam je Ali ibn Abdullah, njemu ibn Ujejne, a ovome Ebu Ferve, prenoseći od Šabija koji je izjavio: "Čuo sam Numana, a on od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem...", a opet preko drugog niza prenosilaca, pričao nam je Muhammed ibn Kesir, prenoseći od Sufjana, on od Ebu Ferve, ovaj od Šabija, a on opet od Numana ibn Bešira, radijallahu anhu, da je izjavio:
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: Što je dozvoljeno (halal), jasno je, a što je zabranjeno (haram), jasno je, a između njih su stvari koje su manje jasne. Ko god ostavi ono što mu sliči grijehu, on će ono što mu je jasno (zabranjeno) još više ostavljati (kloniti se), a ko se usudi na ono što sumnja da je grijeh (ili nije), može lahko upasti u ono što je jasno (zabranjeno). Grijesi su Allahova zabrana, pa ko napasa stado oko zabrane može mu ono lahko u nju upasti."
ARAPSKI
حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عَدِيٍّ، عَنِ ابْنِ عَوْنٍ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، سَمِعْتُ النُّعْمَانَ بْنَ بَشِيرٍ ـ رضى الله عنه ـ سَمِعْتُ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم. حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ أَبِي فَرْوَةَ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، قَالَ سَمِعْتُ النُّعْمَانَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم. حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ أَبِي فَرْوَةَ، سَمِعْتُ الشَّعْبِيَّ، سَمِعْتُ النُّعْمَانَ بْنَ بَشِيرٍ ـ رضى الله عنهما ـ عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم. حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ كَثِيرٍ، أَخْبَرَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي فَرْوَةَ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، عَنِ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ ـ رضى الله عنه ـ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم " الْحَلاَلُ بَيِّنٌ، وَالْحَرَامُ بَيِّنٌ وَبَيْنَهُمَا أُمُورٌ مُشْتَبِهَةٌ، فَمَنْ تَرَكَ مَا شُبِّهَ عَلَيْهِ مِنَ الإِثْمِ كَانَ لِمَا اسْتَبَانَ أَتْرَكَ، وَمَنِ اجْتَرَأَ عَلَى مَا يَشُكُّ فِيهِ مِنَ الإِثْمِ أَوْشَكَ أَنْ يُوَاقِعَ مَا اسْتَبَانَ، وَالْمَعَاصِي حِمَى اللَّهِ، مَنْ يَرْتَعْ حَوْلَ الْحِمَى يُوشِكْ أَنْ يُوَاقِعَهُ ".