Tirmizi

HADIS

Prenosi se od Ebu Hurejre, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao:

Zaista će Uzvišeni Allah reći:

- O potomče Ademov (čovječe)! Posveti se pokornosti samo Meni, napunit ću tvoja prsa bogatstvom i odstraniti od tebe siromaštvo. A ako to ne uradiš, napunit ću tvoje ruke brigom i neću odstraniti od tebe siromaštvo.

ARAPSKI

﴿١١﴾ عن أبى هريرة –رضى الله عنه- عن النبى- صلى الله عليه و سلم-: ﴿"إنَّ اللهَ تعالى يقول: "يا ابْنَ آدَمَ، تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِى أَمْلَأْ صَدْرَكَ غِنًى و أَسُدَّ فَقْرَكَ، و إلا تَفْعَلَ مَلَأْتُ يَدَيْكَ شُغْلا و لَمْ أَسُدَّ فَقْرَكَ."﴾

KOMENTAR HADISA

Ebu ‘Isa et-Tirmizi je rekao da je ovaj hadis hasen garib.

 

Tevekkul (doslovno: oslanjanje, pouzdanje u Allaha) znači: pouzdati se u Allaha, čvrsto vjerovati da će se Njegova odredba apsolutno ispuniti i poduzeti potrebne mjere u svakom poslu. Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.: "Kada biste se vi na Allaha oslanjali istinskim tevekkulom, vama bi opskrba stizala baš kao što stiže pticama, koje ujutro svoje gnijezdo napuste gladne, a navečer se u njega site vrate!" (Et-Tirmizi) Kako Isma'il Hakki u svome komentaru Kur'ana ističe, ovaj hadis ne ukazuje na sjedenje (ljenčarenje), već upravo suprotno, tj. ukazuje na traganje za nafakom, jer se u hadisu spominju jutro i večer, što će reći da ptice ne sjede već povazdan nešto rade kako bi navečer imale puna gnijezda. Dakle, poruka je nedvosmislena: tevekkul slijedi nakon ‘što ustanemo za nafakom’, nakon što posijemo, uradimo, napišemo, izumimo. Pojam tevekkula u komentarima Kur'ana obično se tumači prepuštanjem svih stvari Uzvišenom Allahu, ili smirenošću srca i vezivanje za Uzvišenog Gospodara u svim stanjima (halovima). Kaže Uzvišeni u Kur'anu: "...u pogledu posla dogovaraj se s njima, a kada se odlučiš, pozdaj se u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se u Njega uzdaju!" (sura Ali Imran, 159) Muhamed Halilkanović