Zašto je muslimanu važna domovina

Muslimani su dužni uvijek braniti svoju domovinu i njene institucije. To je propisana dužnost i obaveza. Naš emanet. Allahova, dž.š., je odredba  da  je to prva osobina  koju će Allah, dž.š., oduzeti od Ummeta. 

Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Prvo što će biti (od)uzeto  ljudima je emanet (povjerenje), a posljednje što će ostati je namaz. Mnogo će biti onih koji klanjaju,  a kod njih nema nikakvog dobra. (Ebu Davud i Hakim). Allah, dž.š., u Kur'anu kaže: "O vjernici , Allaha i Poslanika ne varajte, i svjesno međusobno povjerenje ne izigravajte. (El-Enfal, 27). Poslanik Muhammed, a.s.,  je ukazivao na važnost emaneta u hadisu u kojem se kaže: "Nema vjere u onoga u koga nema emaneta (povjerenja), niti ima vjere u onoga ko se ne drži svog ugovora." (Ahmed i Ibn Hiban)

Na koji način smo dužni izvršavati preuzeti emanet kao karakternu osobinu vjernika muslimana? Trebamo povjerene stvari i dužnosti savjesno i odgovorno obavljati - svako na svom mjestu i poziciji, počev od porodice, preko institucija do države i državne vlasti;  Država, odnosno vlast u državi, je odgovorna za stanje u njoj. Islam ne dozvoljava da neko osvane sit dok je njegov bliži komšija gladan. Vladar ili vlast države je u rangu oca u porodici. Međutim, zdrava društva nisu rezultat samo zakona, ma kako ti zakoni bili pravedni i humani. Njih izgrađuje kontinuirano odgajanje. Zato islam vodi više računa o odgajanju i usmjeravanju, čak više nego o zakonu i zakonodavstvu. Temelj svakog društva, organizacije ili grupe je čovjek izgrađenog morala sa plemenitim svojstvima. Moralan čovjek je onaj koji će biti spašen. Tome nas uči Allah, dž.š., riječima: "Tako mi  vremena, čovjek, doista, gubi. Samo ne oni koji vjeruju i dobra djela čine; i koji jedni drugima istinu preporučuju i koji jedni drugima preporučuju strpljenje." (El-Asr, 1-3).

Naš poslanik Muhammed, a.s., je predvodio državu, zajednicu, u vjeri donosio odluke i bio politički lider. Najveći princip koji je Poslanik, a.s., slijedio je bio princip pravde koji je donosio blagostanje u zemlji. Kada bi dobio ratni plijen on bi ga pravedno podijelio između ashaba i ensarija. Njegov princip su slijedili i pravedne halife Ebu Bekr, Omer, Osman i Alija, radijallahu anhum. Ebu Bekr, r.a.,  je pokazao izuzetnu odlučnost kada je bilo u pitanju davanje zekata zaprijetivši onima koji ga ne daju da je spreman povesti rat protiv njih što je kako vjerska ujedno i politička odluka. Hazreti Omer je bio primjer pravednog postupanja. Poslanik Muhammed, a.s.,  u hadisu  kaže: "U najbolje ljude među Vama spada  i onaj koji se bori za svoje pleme, rod - ako u toj borbi ne počini kakav grijeh ili zločin. (Ebu Davud) "Meni  je drag svako ko liči na svoj narod i ko je uz njega kad mu je teško“ (Izbor poslanikovih hadisa)

Imamo li mi danas u vladavini princip Poslanikove pravednosti? Imamo li mi danas razvijenu ljubav prema domovini i slobodi koju uživamo u ovoj domovini? Odgovor na ovo pitanje se nalazi u spremnosti svakog pojedinca da prizna postoji li kod njega spremnost da nosi preuzeti emanet vjere, ljubavi prema slobodi i svojoj državi, te to iskaže kroz praktični primjer ostvarenosti djela koje pokazuje, upravo čuvanjem tog emaneta i ljubavi. Da li voli svoju domovinu uopšte i je li svjestan te blagodati  i da li je voli  u ime Allaha, dž.š., ili nekih drugih hedonističkih prolaznih ciljeva i prohtjeva? Kada se radi o ljubavi prema Allahu, dž.š., dokaz njenog postojanja je spremnost mu'mina da u ime Allaha,  dž.š., žrtvuje svoj imetak, vrijeme, pa i samog sebe. U 24, ajetu sure Et-Tevbe Uzvišeni Allah poručuje: "Reci, ako su vam očevi vaši, i sinovi vaši, i braća vaša, i žene vaše, i rod vaš, i imanja vaša koja ste stekli, i trgovačka roba za koju strahujete da neće prođe imati, i kuće vaše u kojima se prijatno osjećate – milije od Allaha i Njegova Poslanika i od borbe na Njegovom Putu, onda pričekajte dok Allah Svoju odluku ne donese. A Allah griješnicima neće ukazati na Pravi put." Naši šehidi i gazije su ovaj kur'anski ajet razumjeli, po njemu postupali kao što su razumjeli i druge poruke Allaha, dž.š., i poslanika Muhammeda, a.s. A mi?

Ima li među nama onih kao pravedni Omer, r.a., koji bi neprimijećeno izlazio iz svoje kuće, u potrazi za onima koji su slabi kako bi im pomogao, za onima koji su siromašni kako bi im udijelio sadaku ili za onima koji griješe kako bi ih opomenuo i savjet im uputio. Jedne noći dok je šetao medinskim ulicama, iz neke kuće začuo se dječiji plač. Približio se kućnim vratima, pokucao, nazvao selam i upitao: "Allahova robinjo, zašto ti plaču djeca?'' ''Plaču jer su gladna'', odgovori žena. Omer, r.a., tada zaplaka i plačući se zaputi u Bejtu-l-mal (Državnu haznu), u kojoj je bilo imetka namijenjenog za siromahe. Veliku vreću je napunio brašnom i uz to uzeo masla, hurmi, odjeće i nešto kovanog novca. Potom reče svome slugi Eslemu: ''Natovari mi ovo na leđa!“ A Eslem reče: ''Halifo mu’mina, ja ću odnijeti vreću umjesto tebe!“ Omer to energično odbi i reče: ''Ja ću za njih biti pitan na Ahiretu, a ne ti'', pa uze vreću i zaputi se kući uplakane djece. Svojim rukama im je skuhao obrok i svakom djetetu sipao hrane sve dok se nisu zasitili. Njegov sluga Eslem, pripovijedajući kako je Omer, r.a., kuhao omak i puhao u vatru kako bi je rasplamsao, rekao je: ''Vidio sam kako dim izlazi iz vrhova njegove brade.'' A onda je ova siromašna žena, ne znajući da je to Omer ibn el-Hattab, kazala: "Priličnije je da si ti halifa, nego Omer, jer se brineš o siromasima!" Omer, r.a., se nasmijao i sa selamom otišao.

Čovjek je  u životu, koji je Allahova, dž.š., blagodat, dužan činiti dobro i odvraćati od zla i na taj način mijenjati i sebe i okruženje. To je i Allahova uputa u  11. ajetu sure  Er-R'ad,  u kojem kaže: "Allah doista neće promijeniti stanje jednog naroda dok on ne izmijeni ono što mu je na duši, ili ono što je kod njega, što je pri njemu!" Razmislimo, također, o porukama prvih ajeta sure Mulk u kojima Svevišnji govori: "Uzvišen je Onaj u Čijoj ruci je vlast. On sve može. Onaj koji je dao život i smrt da bi iskušao koji od vas će bolje postupati. On je silni, Onaj koji prašta." Molimo Allah dž.š. da nas uputi u vjeri, da budemo iskreni, koji će  bolje postupati, vjernici koji će čuvati svoj preuzeti emanet - državu Bosnu i Hercegovinu!

Autor: Bajro ef. Džafić

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi