Uzvišeni Allah kaže: „A oni koji vjeruju i čine dobra djela – oni su, zbilja, najbolja stvorenja.“ (Bejjine, 7)
Uzvišeni Allah kaže: „Onima koji vjeruju i dobra djela čine preći ćemo sigurno, preko hrđavih postupaka njihovih, i za ono što su radili doista ćemo ih najljepšom nagradom nagraditi.“(Ankebut, 7)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jedanput je izašao na pijacu da kupi ogrtač za osam dirhema. Na putu prema pijaci sreo je uplakanu robinju i upitao zašto plače, a ona je rekla da joj trebaju dva dirhema kako bi kupila hranu za svoju djecu i Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, joj je dao dva dirhema. Odlučio je da kupi ogrtač za četiri dirhema. Međutim, sreo je jednoga starca koji je govorio: “Ko me danas odjene neka njega Uzvišeni Allah odjene džennetskom odjećom.” I Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu je dao ogrtač koji je kupio za četiri dirhema. Nakon toga je želio kupiti košulju za dva dirhema, ali je sreo uplakanu robinju koja mu je rekla da se boji vratiti svome gazdi jer se dugo zadržala u čaršiji. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je predložio da on ide s njom da je opravda. Kad su došli do kuće njenog gazde, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je pokucao na vrata i nazvao selam. Oni su odgovorili tiho da on mubarek nije ni čuo. Kada je još dva puta pokucao i nazvao selam, oni su glasno uzvratili na selam. Kada je upitao domaćina zašto nije odmah otvorio, on je rekao: “Znali smo da je od tvog sunneta da se tri puta traži izun za dozvolu, a mi se nismo prvi put javili zato što smo se željeli okoristiti berićetom tvog mubarek glasa.” Nakon toga Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, im je rekao zašto je došao sa njihovom robinjom, a domaćin je rekao da je oslobađa zbog Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Kad je to čuo Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Nisam vidio osmero veće od ovih osam dirhema: nahranio sam sa njima jednu porodicu, odjenuo jednog čovjeka i oslobodio jednu robinju.”
Urve ibn Zubejr je rekao: „Kada vidiš čovjeka da radi dobro djelo, znaj da kod njega ima i drugih dobrih djela, a kada vidiš čovjeka da radi loše djelo djelo, znaj da kod njega ima i drugih loših djela. Dobro djelo upućuje na drugo dobro djelo a loše djelo upućuje na drugo loše djelo.“
Prenosi se od Hasana Basrije, radijallahu anhu, da je rekao: “Neki je čovjek rekao: 'Ja ću robovati Uzvišenom Allahu da će se o tome, zaista, pripovijedati.' Niko ga za vrijeme namaskog vakta nije mogao vidjeti da nešto radi, osim da klanja. Prvi je ulazio u džamiju, a posljednji iz nje izlazio. Prošlo je tako sedam mjeseci a ljudi ga nisu poštovali i kada bi prolazio pored njih, govorili su: 'Pogledajte onog licemjera!' Počeo je tada da se preispituje i nakon izvjesnog vremena sam je sebi rekao: 'Doista ja vidim da me ljudi spominju samo po zlu. Učinit ću da sva moja djela budu posvećena samo Uzvišenom Allahu.' On u svom ibadetu nije ništa povečavao niti mijenjao osim srčanog nijeta. Nakon izvjesnog vremena, kada bi prolazio pored tih istih ljudi, oni su govorili: 'Zaista je Uzvišeni Allah spustio Svoju milost na tog čovjeka.' Hasan El-Basri, radijallahu anhu, bi potom citirao kur’anski ajet: “One koji su vjerovali i dobra djela činili Svemilosni će sigurno voljenim učiniti.” (Merjem, 96)
Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhu, je rekao: „Zaista dobro djelo donosi sjaj licu, svjetlost u srce, povećava opskrbu, daje snagu tijelu i donosi ljubav stvorenja prema onome ko čini dobro. A loše djelo je crnilo na licu, tmina u srcu, slabost u tijelu, uskraćivanje opskrbe i mržnja u ljudskim srcima prema onome ko čini loša djela.“
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba