Sure el-Felek i en-Nas se zovu mu'avvizetejn, što u prijevodu znači sure zaštitnice. U ovom poglavlju navodimo hadise koji govore o vrijednosti ove dvije sure. Hadise ćemo podijeliti na vjerodostojne (sahih) i dobre (hasen) hadise, zatim slabe (da'if) hadise te apokrifne (mevdu') hadise.
Vjerodostojni (sahih) hadis je onaj hadis koji kontinuirano prenosi pošten i precizan ravija od istog takvog ravije sve do kraja seneda, koji ne proturječi drugim pouzdanijim predajama i nema u sebi skrivenih mahana i nedostataka. (M. Karalić, Hadis i hadiske znanosti, str. 352.)
Dobar (hasen) hadis je onaj hadis čiji se sened ne može kritikovati, niti ima kakvih skrivenih mahana sa stanovišta pravednosti (adalet), ali sa stanovišta preciznosti (dabt) njegovi prenosioci su nešto ispod nivoa prenosioca sahih hadisa. (O. Nakičević, Uvod u hadiske znanosti, str. 107.)
O surama mu'avvizetejn (el-Felek i en-Nas) u radu je navedeno osamnaest hadisa, koji govore o potrebi njihovog učenja prije spavanja i nakon buđenja. Također, hadisi ukazuju na to da čovjek neće zatražiti utočište i zaštitu kod Gospodara ničim sličnim ovim surama. Nisu objavljene sure slične njima. Poslanik, s.a.v.s., kada bi osjetio bol, učio bi ove sure i potirao bolno mjesto. Neke od tih hadisa ćemo navesti u nastavku.
Također, ovaj hadis prenosi Ibn Fudajl od Mutarrifa i ne spominje udaranje papučom, nego kaže: Zatražio je soli i vode i potrao ih po rani i proučio: 'Reci: On je Allah - Jedan' (el-Ihlas), 'Reci: Utječem se Gospodaru svitanja' (el-Felek), 'Reci: Tražim zaštitu Gospodara ljudi' (en-Nas).[7] (Bejheki, Šu'ab el-iman, IV, str. 169, broj hadisa 2340)
Autor: Sejid Strika
[1] Albani ga je ocijenio kao vjerodostojan (sahih). Sahih ve da'if Sunen Ebi Davud, I, str. 2, broj hadisa 1463
[2] Kaže Hejsemi da ga prenosi Taberani u djelu el-Mu'džem el-evsat i da su prenosioci pouzdani. Medžme' el-zevaid ve menbe' el-fevaid, VII, str. 149, broj hadisa 11558
[3] Kaže Hakim da je vjerodostojan (sahih) po kriterijima Muslima, ali ga Buhari i Muslim nisu uvrstili u svoje sahihe. el-Mustedrek ala es-sahihajn, I, str. 383, broj hadisa 929
[4] Šuajb Arnaut kaže da je vjerodostojan (sahih). Ahmed ibn Hanbel, Musned, XXVIII, str. 530, broj hadisa 17389
[5] Tirmizi ga je ocijenio kao dobar-usamljen (hasen-garib). Sunen, IV, str. 395, broj hadisa 2858; Albani ga je ocijenio kao vjerodostojan (sahih). Sahih el-džami' es-sagir ve zijadetuhu, II, str. 882, broj hadisa 4902
[6] Šuajb Arnaut kaže da je niz prenosilaca (sened) vjerodostojan (sahih), prenosioci su pouzdani po kriterijima Buharije i Muslima. Ahmed ibn Hanbel, Musned, XXXIV, str. 348, broj hadisa 20745
[7] Abdulhamid Hamid kaže da su mu prenosioci pouzdani. Bejheki, Šu'ab el-iman, IV, str. 169, broj hadisa 2340; Hejsemi kaže da mu je niz prenosilaca (sened) dobar (hasen). Medžme' el-zevaid ve menbe' el-fevaid, V, str. 111, broj hadisa 8445; Albani ga je ocijenio kao vjerodostojan (sahih). Silsiletu el-ehadis es-sahiha, II, str. 89, broj hadisa 548
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba