Svaki faraon ima svoju ,,mušicu“ koja će mu mozak rastočiti

Na Sudnjem danu Knjiga će biti otvorena i razlistana da se prema njenim zapisima odmjere naša djela. 

Knjigu ćemo čitati i čuditi se njenom sadržaju. I Knjiga će biti postavljena i vidjet ćete grješnike prestravljene zbog onoga što je u njoj. Teško nama! govorit će kakva je ovo knjiga, ni mali ni veliki grijeh nije propustila, sve je nabrojala! - I naći će upisano ono što su radili. Gospodar tvoj neće nikome nepravdu učiniti. (El-Kehf: 49)

Kada je to već tako, zahtjev koji se ispostavlja čovjeku koji korača ovozemnim životom je više nego jasan: Mora se ostati smiren i  staložen doživljavajući stalne promjene u životu (sreću ili nesreću, žalost ili radost). Vjerska vrlina i dužnost je sudbinu prihvati sa zadovoljstvom i predanošću Bogu. Uostalom kada bi ugoda i neugoda bile vezane jednim užetom, onaj koji bi mnogo želio da ima od jednog, također, mora imati mnogo od drugog - onaj koji želi da bude ,,presretan“, mora biti spreman da bude i ,,smrtno nesretan.“

Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi - to je Allahu, uistinu, lahko - da ne biste tugovali za onim što vam je promaklo, a i da se ne biste previše radovali onome što vam On dade. Allah ne voli nikakve razmetljivce, hvalisavce. (El-Hadid, 22-23)

Ma šta se u neprestanim promjenljivostima života dogodilo vjerniku, on se okreće prema Bogu, Njemu se utječe i podnosi to strpljivo, jer ništa ga ne smije odvojiti od Stvoritelja u čijoj vjeri ustrajava, bez obzira na udare sudbine, prilika i ljudi. Lijepo govori jedan mudrac: ,,Sudbina me ne vrijeđa, jer Bog neće izmijeniti svoje zakone radi nezadovoljstva jednog vrapca.“

Iskreno vjerovanje u rokove određene podrazumijeva najviše stupnjeve sabura. ,,Tri su stupnja strpljenja“, govorio je sufijski prvak El-Mekki. Prvi je da se Božiji rob prestane žaliti, drugi je da bude zadovoljan s onim što mu je određeno i treći da voli sve što Bog čini s njim.

El-Kušejri definira strpljenje kao ne suprotstavljanje Kaderu /Odluci. Mnogo više od formalnog strpljenja je zadovoljstvo Božijim određenjem i smirenje (rida). Bježanje od Odluke je slično bježanju od smrti, ono što je zapisano na Čuvanoj ploči ne može se izmijeniti nikakvom silom niti lukavstvom.

Razmotri li se učenje o Božijoj nepromjenljivoj Odluci sa praktične životne strane, vidjet ćemo kako se pred nama otvaraju horizonti nade i slobode. S obzirom da jedino Bog upravlja svime stvorenim, da određuje rokove postojanja i trajanja, onda je panični strah od ljudske sile, pa makar iza nje stajali moćni državni sistemi i organizacije u suštini besmislen. Ljudi, uprkos, moći kojom raspolažu, ne upravljaju historijom, oni nisu gospodari sopstvenih života, pa kako onda da odlučuju o bilo čijem životu na ovom svijetu. Oni ne mogu spasiti sebe od nevolja i nesreća, ne mogu preduhitriti vrijeme, nisu u stanju izbjeći i izmijeniti ono što im ne ide u prilog.

U posljednje vrijeme sve više se, strateški i sinhronizovano, širi strah od nezaustavljive prodornosti velikih sila. Njihovoj globalnoj moći, uvjeravaju nas i plaše nas istovremeno, mali narodi se moraju po svaku cijenu pokoriti. Šalju nam se poruke kako nije pametno da mali narodi uopće propituju moralnost i ispravnost ponašanja velikih sila. Kao da su moćni zbog svoje civilizacijske superiornosti nedodirljivi i moralno povlašteni, kao da su s one strane morala jer njihova moć je, neuzubillahi,  božanska i neupitna. Navodno, ako tako ne postupimo  još više ćemo navući njihov gnjev i osvetoljubivost.

Zaboravljamo da su po Božijem određenju s lica zemlje jedan za drugim nestajali moćnici koji su prkosili Božijem redu i odredbi umišljajući da su oni iznad sudbine, pravde i zakona. Kao što svaka sjekira sebi odsjeće malj koji će je na kraju razbiti, tako i svaki faraon ima svoju ,,mušicu“ koja će mu mozak rastočiti.

Prihvatanjem ponižavajućeg svjetonazora po kojem je mudro  pred moćnicima šutjeti i drhtati od straha nesvjesno,,istiskujemo“ Boga iz povijesti i stvarnosti, a na Njegovo mjesto postavljamo Njegova stvorenja, koja su ograničena i nemoćna. Mogu li moćni, ma kako po našim ljudskim mjerilima bili vojno i tehnološki nadmoćni, biti i nepravedni i destruktivni, a da to barem ne prepoznamo i javno ne posvjedočimo?

Vjerovanje u edžel, rok određeni, oslobađa nas od bezumnog straha od smrti, ali i od života u poniženju. Vjerovanje u edžel nam daje snagu da nam se ništa ne može desiti osim onoga što nam je Bog u Čuvanoj Ploči zapisao.

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi