Prvi dio: 10 hadisa o Palestini

Deset hadisa o Palestini

1. Od Ibn Ishaka se prenosi da je čuo Bera’a ibn Aziba, r.a., kako kaže: “Klanjali smo sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., okrećući se prema Bejtul-Makdisu šesnaest ili sedamnaest mjeseci, pa smo potom promijenili i počeli se okretati prema Kabi. (Bilježe imami Buhari (6/27, br. hadisa 4492) i Muslim
(1/374, br. hadisa 525). Ovo je Muslimova verzija, a također bilježi Nesa’i, (1/242, br. hadisa 475), Ahmed (4/288, br. 18738)

2.  “O Allahovo Poslaniče, koja je prva džamija izgrađena na zemlji? “Na to mu je Poslanik, s.a.v.s., odgovorio: “Mesdžidul-haram“, potom je ponovo upitao: “Allahovo Poslaniče, a zatim koja?“ Pa je odgovorio: “Mesdžidul-aksa“, pa je ponovo upitao: “Koliko je vremena bilo između njih?“ Poslanik je odgovorio: “Četrdeset godina.“ – još dodao: “A tebe gdje zateče vrijeme namaza ti klanjaj, zaista je (sva) zemlja mjesto za namaz.“ Bilježi Buhari (4/177, 4/197), Muslim (1/370), Nesa'i u svojoj knjizi Es-Sunenul-kubra (1/255, br. hadisa769), Ibn Madže (1/248, br. hadisa 753), Ahmed (5/150, br. hadisa 21659).

3. Bili smo jednom prilikom sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., i spominjali džamije, pa se pitali koja je bolja, Poslanikova ili džamija Bejtul-makdis?
Na to nam Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovori: “Jedan namaz u ovoj mojoj džamiji vrijedi koliko četiri(1) namaza u Mesdžidul-aksi, a divno je to mjesto da se klanja. Obavijestio je Poslanik, s.a.v.s., da je nagrada namaza u njegovoj džamiji u Medini koliko hiljadu namaza u drugim džamijama; rekao je: “Jedan namaz u mojoj džamiji je bolji od hiljadu namaza u drugim, osim Mesdžidul-harama.“ Bilježe Buhari (1190), Muslim (2/2012, br. 1394), Tirmizi (2/147, br. 325), Nesa'i (5/214, br. 2899), Ibn Madže (1/450, br. 1404) koji je naveo: “Bolje od četiri namaza u njemu, tj. u Mesdžidul-aksi, i to znači da nagrada jednog namaza u Mesdžidul-aksi vrijedi koliko dvjesto i pedeset namaza. Tako je izabrao Et-Tahavi u svojoj knjizi Muškilul-asar (2/ 77).

4. “Ne sedlaju se jahalice  (tj. ne putuje se radi posjete nekom mjestu radi njegove svetosti) osim radi tri džamije: Mesdžidul-haramu, Poslanikovoj džamiji i Mesdžidulaksi! Bilježe Buhari, 4/491, br. 1189, Muslim, 2/1014, br. 1379, Ebu Davud, 2/216, br. 2033, Nesa'i, 2/37, br. 700, Ibn Madže, 1/452, br. 1409.

5. “Doveden mi je Burak, (životinja bijele boje, veća i duža od magarca a manja od mazge, galopira tako da stane svojim kopitom na mjesto gdje mu dopre pogled) pa sam ga uzjahao i tako otišao do Bejtul-makdisa. Potom sam ga privezao omčom kojom su vezivali svi vjerovjesnici. Onda sam ušao džamiju i klanjao dva rekata, pa sam izašao, a u tom mi je došao Džibril, a.s., sa dvije posude, u jednoj vino a u drugoj mlijeko. Ja sam izabrao mlijeko, pa mi je Džibril rekao: “Izabrao si prirodnost!“ A potom se s nama usmjerio prema nebu.“ Buhari, 3887, Muslim, 1/145, br. 162, i ovo je njegova verzija, Ahmed, 6/216, br. 3499.

6. “U noći kada sam prenijet (isra’) vidio sam Musaa, izgleda pomršav, lijepe i uredne kose, izgleda kao da je iz Šenueta. I vidio sam Isaa, to je čovjek (njegov ten) crvenkast, a kao da je tek izašao iz banje. Najviše liči Ibrahimu, od svih njegovih potomaka. Potom su mi donijeli dvije posude, u jednoj je bilo mlijeko, a u drugoj vino, pa mi je rečeno: “Pij iz koje hoćeš!“ Ja sam izabrao mlijeko i popio ga, pa mi bi rečeno: “Izabrao si prirodnost, a da si uzeo vino, prevario bi svoj sljedbenike.“

7. “Bio sam kraj hidžra, a Kurejšije me pitaju o mom noćnom putovanju, pa su me zapitkivali od stvarima Bejtul-makdisa koje nisam zapazio. Zato me je obuzela briga kakva me nikada do tada nije obuzela. Onda mi ga je Allah pokazao tako da sam gledao u njega, i nisu me ništa pitali, a da im nisam odgovorio. I bio sam u društvu vjerovjesnika, a među njima Musa klanja. Pomršav, uvijene kose, kao da je od Šenue. Kad i Isa sin Merjemin, a.s., isto klanja, najviše mu liči Urve ibn Mesud es-Sekafi. I Ibrahim, a.s., isto klanja, njemu najviše liči vaš prijatelj (tj. vaš Poslanik). Kada je nastupilo namasko vrijeme, klanjao sam predvodeći ih kao imam. Kada završismo namaz, neko mi reče: O Muhammede! Ovo je Malik, vladar nad vatrom, poselami ga.“ Okrenuo sam se, a on mi prvi nazva selam.“ Muslim, 1/165, br. 172, Ahmed, 2/528, br. 101842, Nesai u El-Kubra, 11220, 11416. Ibn Kesir navodi sljedeće:
“Bejtul-makdis u Iliji, kolijevci vjerovjesnika, sve od Ibrahima. Zato su se oni svi skupili u toj džamiji, a Poslanik im je klanjao predvodeći ih kao imam, u njihovom području i njihovom domu. Ovo ukazuje da je on (Poslanik) njihov veliki vođa i predvodnik, neka je na njega i na sve njih slavat i selam.“ (Tefsirul-Kur'an el-azim, 5/5.)

8. “Kada su me Kurejšije u laž utjerivale, stao sam kraj Hidžra(2), a Allah mi je pokazao Bejtul-makdis, pa sam im stao govoriti o njemu gledajući
u njega.“ Buhari, 3886, 4710, Muslim, 1/156, 170, Tirmizi, 5/301, 3133, Ahmed, 3/377, 15099

9. “Herakl je poslao po njih dok su bili u Iliji, pa je pozvao da mu donesu Poslanikovo, s.a.v.s., pismo, a nakon što ga je pročitao, nasta graja
i podigoše se glasovi. Nas uputiše da iziđemo, a ja rekoh mojima: “Evo, vjera Ibn Ebi Kebše (Poslanikova) je postala velika stvar, toliko da ga se boji kralj Benu Esfer (Herakl).“ Buhari, 2978

10. “Kada je Vjerovjesnik prenijet(1) do Mesdžidul-akse, ljudi stadoše pričati o tome, pa neki se odmetnuše nakon što su bili uzvjerovali i smatrali da govori istinu. Tako dođoše do Ebu Bekra i rekoše mu: “Vidje li ti šta bi sa tvojim prijateljem!? Umislio da je prenijet u jednoj noći do Bejtul-makdisa.“ “A je li tako rekao?“ – upitao je Ebu Bekr, a ovi potvrdiše, a on će na to: “Ako je tako rekao, onda istinu kaže!“ Ovi će na to: “Zar mu vjeruješ da je u jednoj noći otišao do Bejtul-makdisa i vratio se prije jutra?!“ “Vjerujem! Pa ja mu vjerujem nešto što je krupnije od toga. Vjerujem mu da mu dolazi objava s nebesa, noću i danju.“ Zbog toga je Ebu Bekr prozvan Siddik (Istinoljubivi).  Hakim, 3/62., br. 63, ocijenio ga vjerodostojnim, a s njim
se složio Zehebi u Et-Telhisu, Bejheki u Delailu en-nubuve, 2/246, br. 652, Ebu Nuajm u Marifetu es-sahabe, 1/82, br. 62, Ibn Asakir, preko Ebu Nuajma, 30/55, Albani ga ocijenio vjerodostojnim u Es-Silisile es-sahiha, 306

 

 

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi