"/> "/>
"Allah, Hvaljeni i Uzvišeni, ne voli deset osobina kod deset duša: škrtost kod bogatih, oholost kod siromašnih, pohlepu kod učenjaka, manjkavost stida kod žena, ljubav prema ovome svijetu kod staraca, lijenost u mladića, nepravednost u vladara, kukavičluk kod boraca, umišljenost u zahida i dvoličnost kod pobožnih." (El Askalani, Ibn Hadžer, Priprema za dan povratka, Sarajevo, 1999)
Kada se govori o statusu grijeha i grješnika u izvorima islama ili na drugim mjestima čovjek bi trebao analizirati svakodnevicu i vidjeti koliko su ti grijesi blizu ili udaljeni od njega. Ovo dodatno čovjeku pomaže jer će se zaštiti od zla kojeg ti grijesi donose. Shodno tome rečenica učenjaka El-Askalanija može poslužiti čovjeku da pogleda oko sebe da li ima škrtih imućnih ljudi kako se ne bi oslanjao na njih i doživio neugodnost. Također, najteže je biti dužnik škrtom čovjeku koji je bogat. Oholost kod siromašnih često čovjeku može stvoriti nevolje.
Čovjek odluči pomoći da zaposli nekoga, ali oholi siromah to odbije ili se zaposli i pravi probleme poslodavcu jer smatra da je "bolji" od onoga što mu je ponuđeno. Manjkavost stida kod žena je osobina koja čovjeku donosi nesreću direktno ili indirektno. Bez obzira da li nestaje stida u njegovoj kući ili živi u blizini žena bez stida i izlaže iskušenju svoje sinove ili samoga sebe. Ljubav prema ovome svijetu kod staraca razorila je mnoge domove.
Roditelj u starosti umjesto da misli na svoju djecu on škrtari, ne želi da podijeli imetak pred smrt i često u domovima nastane svađa i udaljavanje članova porodice jednih od drugih. Lijenost u mladića je zlo koje ima trajne posljedice, bez obzira da li imamo sina kod kojeg ne sprječavamo ovu lošu osobinu ili smo sami lijeni. Lijenost postaje dio čovjekovog života, navika, stoga u budućnosti sin ili mi sami budemo uvijek na teretu drugih, nismo spremni raditi, jer nismo navikli na rad. Mnogi učenjaci, ali i život nas uči da nepravednost kod vladara je zlo koje mnoge može lahko zadesiti. Ako se družimo ili smo u blizini vladara, odnosno političara ili vlasnika, i primjećujemo da je nepravedan prema drugima pomislimo da bismo mi mogli sutra biti ti nad kojima će se nepravda vršiti.
Kukavičluk je osobina koje se čovjek treba čuvati i druge podsticati da mrze ovu osobinu. Zbog kukavičluka se širi nepravda u društvu, jer niko ne smije reagirati, nestaju društva u ratnom stanju, jer se ljudi plaše braniti, nestaje povjerenja, jer se ne zna kad će ko izdati društvo, zajednicu ili porodicu kada se uplaši. Umišljenost zahida je osobina koja kruži oko ljudi koji su poznati kao ljudi od zikra, učenja Kur'ana, ljudi iz prvih saffova i sl. Neko i u ustrajavanju na slijeđenju sunneta postane umišljen smatrajući da je njegov način ispoljavanja islama, oblačenja, govora, slijeđenja Poslanika jedino ispravan ispunjavajući šejtanov plan da vjernik sebe smatra boljim od drugih.
Dvoličnost kod pobožnih je osobina koja je nanijela zlo mnogim muslimanskim zajednicama kroz povijest. Teško je prepoznati ili nekoga okarakterisati dvoličnim, ali u svakodnevici čovjek treba gledati da li su riječi pobožnih, koji drže predavanja, govore o dobru, u skladu s njihovim djelima.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba