Pisma 10: Međusobno se pobiše, a meni o vjeri i svetoj Knjizi govore

U historiji muslimana je spomenut čudan događaj o kojem svjedoči nemusliman - vlasnik bunara vode u pustinjskoj dolini....

Ti mi, Dragi Allahu, u Knjizi kažeš: „O vjernici, Allahu i Poslaniku se pokoravajte i ne ništite dobro koje uradite.“  Podsjećaš me i na primjer žene koja bi prela vunu a nakon što pređu završi, sve bi ponovo rasplela. Išaretiš mi na specifičnu psihologiju u kojoj se čovjek može naći! I zaista, pitam se: u kavom stanju čovjek treba biti da bi vlastita djela ništio? I Tvoj Poslanik a.s., mi na mnogo mjesta odašilje slične poruke.

Spomenuto je da je neki čovjek bio izuzetno bogat. Imao je plantaže i usjeve. Međutim, jednoga dana je otišao u obilazak i primjetio da je dio plantaže i usjeva iskasapljen i posječen. Odmah je reagovao i zaposlio noćne čuvare. Međutim, i sutradan se isto desilo. Pitao je čuvare, o čemu je riječ; a oni u strahu odgovaraju da ne znaju?! Zabrinu se vlasnik pa poče tragati za rješenjem. Tako, u gradu sretne čovjeka, starijeg i poznatog po mudrosti kojem ispriča svoju muku, a ovaj mu reče: hajde navij noćas sahat u dva u ponoć i vidjet ćemo šta bi mogao biti tvoj problem. On se začudi i reče: Vela havle, o kakvom sahatu pričaš, kakvo navijanje u dva navečer? Ali, dobro, uradit ću tako. I zbilja, prije spavanja, navio je sahat, stavio u džep i zvono je zazvonilo, kad ono; on sam se probudi u sred svoga imanja sa srpom u ruci i redom reže svoje usjeve. Mjesečar! Spava dubokim snom, ali mjesečari i nesvjestan, štetu i nevolju sam sebi pravi.

Shvatam iz ovog kazivanja da i na planu vjere i duhovnosti, isto ovako može biti. Nekih vrsta opasnih spavanja duše i srca u kojima mjesečarim i pri tome hodam, i u tom stanju: nekada bockam i ujedam a nekada kasapim i režem duhovni i materijalni kapital – bilo vlastiti ili tuđi - ( rukama, nogama, jezikom, mišljenjem, stavom, gardom, pogledom, namigivanjem... ). Potom mi na um padaju Tvoje riječi: „...Ima ljudi sa srcima a ne osjećaju, sa očima a ne vide, sa ušima a ne čuju...“ Očito je da mi kazuješ  o koprenama i zastorima na duhovnom oku i duhovnom srcu! Kada je tako, kažem sebi: zaista je najtragičnije i najzagonetnije kada vjernik, osobito praktičar ne osjeća, ne vidi i ne čuje..., jer spava čudnim snom duše i srca. Ali, šta je uzrok tih spavanjā zbog kojih ne registrujem da sam pretplaćeni rušitelj sebe i drugih? I još tragičnije, redovno mislim da sam u pravu!? Moj ego i strast imaju tako moćan opijajući potencijal da me učine potpuno duhovno slijepim, uspavanim i opijenim. I o tome mi kazuješ: „Tako mi života tvoga Muhammede, oni lutaju u pijanstvu svome.“ Pijan čovjek ne vidi, slabo i osjeća. Ako i osjeti, ne sjeća se... Logičan zaključak je da ja kao vjernik nipošto ne bi mogao činiti zloće bilo čemu a kamo li drugom vjerniku osim da se ne radi o nekoj vrsti duhovnog pijanstva i sljepila, ma koliko se opravdavao argumentima;  ja sam čovjek -  po prirodi sklon grijehu, pogreški... Ali, moje zloće su  počeste i veoma štetne te je malo vjerovatno da ih činim kao pokliznuća koja mi nameće moja ljudska priroda. Ako dodam da su duhovni velikani svi redom, kazivali: greška običnih je opasan grijeh odabranih??? Dakle, šta uopće znači pokliznuće, kako se ono pojmi, koje su mu granice i u konačnici, šta je ono za koga...? Očito je da mi ego šapuće: pa ti si čovjek a čovjek griješi..., ne brini! I opet se pitam: šta su posljedice duhovnih spavanja i pijanstava? Ako se samo baci pogled na sve klimavije porodične, familijarne i komšijske odnose, na društvenu neodgovornost (otimanje, uzurpiranje, podmićivanje, devastiranje, pohlepu ), na neviđenu narcisoidnost, na političke oči muslimana punih krvi, međumuslimanske ratove u svijetu zarad političkih agendi..., jasno je da je pobrojano i štošta drugoga posljedica debelih zastora i dubokih sljepila i spavanja duša. Ego i strast  onemogućuju i čine gotovo nemogućim istinske duhovne poglede i senzibilnosti a ako ih i ima, jako su limitiranog dometa i malo je svetog na koje se barem ne bi usudio nasrnuti. Otuda predaja kaže: Ljudi spavaju dok ih smrt ne probudi... Ili druga: Nekoga probudi smrt a nekoga život! Koji život? Pa život duše! Ti mi kazuješ o tom buđenju životom: „ Oni koji..., kad, ono, odjednom progledaju.“ Ili kada mi kažeš: „Ako..., bit će vam darovana moć dubokih uvida...“  

Nadalje, duhovna uspavanost, opijenost egom, pristrasnošću i strašću može dovesti do nikako logički shvatljivih pojava i percepcija. U historiji muslimana je spomenut čudan događaj o kojem svjedoči nemusliman - vlasnik bunara vode u pustinjskoj dolini. On kaže: Dođe mi jedna grupa muslimana na izvor i upita za dozvolu. U tom dolazi i druga grupa muslimana. U početku se poselamiše, ali kada se predstaviše jedni drugima, ko su i odakle su..., tako se potukoše, mrtve glave padoše i veća skupina zvjerski najuri onu manju. Ja pomislih: Ako su ovako jedni drugima uradili, meni slijedi da mi kožu ogule. Ali, priđe mi vođa grupe i veli: Domaćine, možemo li se namiriti vodom? U sebi pomislih: Radite šta hoćete, samo me živa ne dirajte. Naravno da možete!  Kada završiše, opet mi dođe vođa i veli: Koliko smo ti dužni? Ništa, odgovorio sam. A on će meni: Ne može tako! Nas naša vjera, Časni Kur'an i plemeniti Hadis Poslanikov a.s., uče da nikoga ne zakidamo i da svakome njegovo pravo damo. Ostaviše mi nešto novca i odoše, a ja se okrenu i pomislih: Bože Dragi, ja divne vjere a čudnih vjernika! Na moje oči se međusobno pobiše i istrijebiše a meni o vjeri i svetoj Knjizi govore!  

Na um mi pade i pripovijest koja se veže za Nasrudin hodžu i njegove drugove. Kaže se da su otišli u prirodu. Jedan predloži i reče: Hajmo ćutati 24 sata, da vidimo ko može izdržati? Ko progovori, poražen je i ispada iz igre. Razmišljajmo, učimo u dove, zikrimo Allaha, ali ne govorimo. Složiše se svi. Nakon nekog vremena jedan prozbori: Ah Bože, da li sam zaključao vrata na kući?. Odmah drugi dobaci: Pa sada si sve pokvario, zar si morao progovoriti!? Eto i trećeg koji kaže: Obojica ste ludi, zašto niste šutili! A onda na kraju, Nasrudin hodža, likujući kaže: E hvala Allahu kad ja nisam ni riječi progovorio!  Dakle, niti jedan ne ispuni dogovor. No, u očima sve trojice, onaj prvi je najgori i jedini on nije ispoštovao pravila. Ali, ko i kako će im objasniti da su upravo i oni oni isti kao i onaj prvi? Pokušavam shvatiti poentu: koliko je teško uhvatiti i registrirati sebe i svoj propust, jer egu to ne priliči. On želi moje sljepilo! Zaključujem da me ova pripovijest želi poučiti da se zapitam: da li i koliko često sam slijep da vidim kako i ja kršim zavjete, ugovore, poslovnu etiku, porodične veze, da u mnogo stvari itekako spavam i sanjarim a pri tome rušim, optužujem...? I  ko je taj ko će mi otvoriti oči, dok sam u sebi zvono svoga sahata ne navijem, nebi li se probudio i vidio... Možda nosim srp u rukama i nasumično režem i siječem što god mi se na putu nađe?  Lijepo pjesnik reče: Ah koliko spavali smo, ustajmo!!!

Piše: Alija Rahman

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi