O blagodatima pričaj djelom

“O blagodatima Gospodara svoga kazuj.“ (Ed-Duha, 11) – naredba je Božija. Islam je najveća blagodat data čovjeku i čovječanstvu. Jasno nam je da ko traži drugi put neće koristi od tog puta imati.

 Znamo, da je Gospodar svjetova uvijek i svima ukazivao na isti put i objavljivao istu vjeru i da druga kod Njega nije priznata. Oni koji tu vjeru slijede i drže se posljednje Objave imaju obavezu ljepotu vjere i sreću življenja u njoj prenositi na druge i pokazivati ljepotu islama.

O podarenoj nam blagodati, obavezni smo drugima kazivati. To je posebno aktuelno danas kad se Evropom, a i šire, širi se strah od islama ili kako se to danas kaže, širi se islamofobija. Obavezni smo pokazati drugima šta je ta vrhunska, od Gospodara svjetova podarena blagodat, donijela čovjeku i čime ga je počastila. Rekoh, obavezni smo pokazati, a to znači da naše kazivanje o blagodati neizmjernoj treba biti jezikom djela.

Mi, kad druge ubjeđujemo u superiornost našega puta, govorimo im da je islam sve riješio, da je u  njemu odgovor na sva pitanja. Da je on savršeni sistem života. Da je to konačna riječ Božija i da bez njega čovjeku nema sreće. Dok to govorimo, na mnoge odgovore čekamo, a pitanja se i dalje množe. Dok druge ubjeđujemo u superiornost islamskog života, ummet neuređeno živi. I iako tvrdimo da bez islama nema sreće dunjalučke, mi nikako tu sreću da uhvatimo.

Treba prestati o islamu pričati i druge a i sebe samo riječima ubjeđivati da je to jedino dobro. To dobro koje je islam donio trebamo živjeti i na taj način neizmjernu blagodat nama podarenu ponuditi svima. Djelom kazivati o ljepoti naše vjere i pozivati pravome putu, to nam je zadaća. Življenjem islama pokazati kakva je privilegija biti sljedbenik poslaniku Muhammedu i nosilac posljednje Božije riječi.

Naše pričanje o Islamu koje se ne potvrđuje djelom, nikoga ni u šta ne ubjeđuje i nikome nije poziv na Pravi put. Mi kazujemo o tome da je islam svojim propisom sadake i zekata, vakufima riješio socijalna pitanja u društvu, a slušajte podatak koji kazuje o našem stanju. Od desetero siročadi na svijetu, devetero su muslimanska djeca. Koliko ajeta o zekatu smo pročitali i napamet ih naučili? Koliko o sadaki znamo hadisa i koliko smo obaviješteni o njenoj vrijednosti? E, tih devetero muslimanske siročadi izaziva strah od islama kod ljudi koji ne poznaju njegovu suštinu. Strah ih je da će ta naša djeca i omladina doći u njihove zemlje i opteretiti im socijalne fondove i zauzeti radna mjesta. Braćo muslimani, koliko bogatstvo nam je Allah, dž.š., dao, a toliko fukare živi u našim redovima? Ne pričaj o ljepoti islama! Tu ljepotu živi i vidjet ćeš kako se svijet oko tebe mijenja. Nećeš morati nigdje iz svoje zemlje ići, već će ti drugi dolaziti da upoznaju Pravi put i njime krenu.

Mi kazujemo o tome da je musliman muslimanu brat i da će u Džennet dva brata koji se vole radi Allaha. Kakva je to izvanredna blagodat, da ljude ideja, riječ, vjera toliko ujedini i približi da su bliži od rođene braće? Uprkos ajetima iz kojih čitamo o našem bratstvu i hadisima koji nas na bratske odnose podstiču, naša stvarnost je drugačija. Više je u historiji muslimana ubio musliman nego drugi. To je naše međusobno trvenje došlo do te granice da nikoga više ne uznemirava i nikoga ne iznenađuje vijest da nas na stotine dnevno gine. Obavezni smo pokazivati drugima podarene nam Božije blagodati. Namjerno rekoh, pokazivati, a ne kazivati jer mi uzalud citiramo Kur’an i hadis drugima a sami živimo suprotno tim porukama. Citirajmo ajete i hadise sebi, a drugima djelom govorimo o ljepoti naše vjere i bratstvu koje ona gradi.

Mi kazujemo o tome da islam afirmiše nauku i insistira na obrazovanju. Podstiče nas da do Kine idemo kako bismo nešto više i novo naučili. Mi u susretima s drugima hvalimo se da je islam prva svoja slova i riječi posvetio nauci. Hadisima Poslanikovim o obrazovanju i činjenici da je put obrazovanja put ka Džennetu, svoj ponos na islam potkrepljujemo, a stvarnost je drukčija. U redovima ummeta Muhammedova, a.s., neobrazovanih je mnogo i umjesto da se obrazovanju posveti dužna pažnja, čini se suprotno. Nedavno su u nekim arapskim zemljama muftije i Vijeća za fetve odobrili da se mogu udavati djevojčice mlađe od petnaest godina. O kakvoj blagodati kazujemo kad se ovim djevojčicama oduzima mogućnost na obrazovanje i sprječava se da uživaju u blagodati vjere.

Mi kao nosioci zastave islama i sljedbenici konačne Božije riječi, obavezni smo kazivati blagodati našeg Gospodara. To kazivanje ima smisla i uticaja na druge samo ako je jezik kojim te blagodati prenosimo i objašnjavamo djelo.

Mi se hvalimo, ponosimo i uzdižemo sebe Poslanikovom pravednošću, poštenjem, principijelnošću. Hvalimo se ashabima i ponosni smo na njihov odnos prema ljudima i stvarima. Tim kazivanjima želimo fascinirati druge i ubjeđujemo ih da je to ispravni put. Mogli bi nam reći, zašto vi niste na tom putu? Gdje je vama Poslanikova pravednost? Gdje je vama njegovo i poštenje ashaba i samilost prema mladima, briga o starima i poštovanje prema učenima? Gdje je vama principijelnost da nikad i nigdje ne odstupate od onoga čemu pozivate, poput vašeg Poslanika, kojem ni Sunce u desnoj ni Mjesec u lijevoj ruci ne bi bili dovoljni da na krivi put skrene?

Mi, ne bismo imali odgovor, jer naše promovisanje Pravoga puta svelo se na priču u koju često nismo dovoljno ubijeđeni, jer da jesmo, bili bismo na ispravnom putu. Mi bismo o blagodati koju Gospodar šalje čovječanstvu kazivali tako da to naše kazivanje razumiju svi, bez obzira kojim jezikom govore, jer govor djela razumljiv je svima.

Zbog toga što o vjeri našoj ne kazujemo djelom već riječju, a i sami smo od tih riječi daleko, došli smo u priliku da se uglas izvinjavamo za tuđa zla, za tuđe grijehe, za napad u Parizu i druge napade. To što uradi neki prijestupnik, tamam da se i Ahmed i Muhamed zove, ne obavezuje nas da se ikom izvinjavamo i islam i muslimane pravdamo, jer niti je kriv islam, niti muslimani. Islam je mir, a muslimani protagonisti mira. Potrebno je da nađemo mir u vjeri i da ono što je neizmjerna blagodat,  a sadržano je među koricama Mushafa, živimo i tako drugima ljepotu kazujemo.

Poslanik je mogao uništiti one koji su ga napadali. Ne dođe li mu melek i reče mu da će brda  nad Taifom sastaviti i napadače na njega uništiti samo ako to Poslanik poželi. Je li poželio? Ne, već je poželio da potomci Taifljana budu njegovi sljedbenici. I bili su jer su ih Poslanik i ashabi kazivanjem o blagodatima osvojili, a kazivali su im djelom.

Naše kazivanje vjere neka bude jezikom djela, pa se nećemo morati ni pred kim pravdati, ni od koga strahovati i nikome za svoju pripadnost ispravnom putu izvinjavati. Djelom ćemo osvajati ljude i tako izvršiti Božiju naredbu da o blagodati Gospodara našeg kazujemo.

Autor: Izet Čamdžić

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi