Enciklopedije hadisa: Pričao mi je Se’id b. Džubejr da je Ibn ‘Abbas, r.a., prenio od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: - Uistinu, vi ćete biti sakupljeni bosi, goli i neobrezani! - Zatim je proučio: Onako kako smo prvi put iz ničega stvorili, tako ćemo ponovo iz ništa stvoriti - to je obećanje Naše, Mi smo doista kadri to učiniti. (sura El-Enbija, 104) Prvi koji će biti obučen na Sudnjem danu je Ibrahim, a.s.. Zatim će moji ashabi biti odvedeni na lijevu stranu te ću im reći: Moji ashabi! Moji ashabi! Tada će biti kazano: - Uistinu, oni su neprestano napuštali vjeru, okrećući se svojoj ranijoj praksi, nakon što si ih napustio! - Zatim ću reći, kao što je rekao Rob časni: I ja sam nad njima bdio, dok sam među njima bio, a kad si mi Ti dušu uzeo, Ti si ih jedini nadzirao; Ti nad svim bdiš. Ako ih kazniš, robovi su Tvoji, a ako im oprostiš, silan i mudar si Ti (sura El-Maide, 117, 118). 

"/> Enciklopedije hadisa: Pričao mi je Se’id b. Džubejr da je Ibn ‘Abbas, r.a., prenio od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: - Uistinu, vi ćete biti sakupljeni bosi, goli i neobrezani! - Zatim je proučio: Onako kako smo prvi put iz ničega stvorili, tako ćemo ponovo iz ništa stvoriti - to je obećanje Naše, Mi smo doista kadri to učiniti. (sura El-Enbija, 104) Prvi koji će biti obučen na Sudnjem danu je Ibrahim, a.s.. Zatim će moji ashabi biti odvedeni na lijevu stranu te ću im reći: Moji ashabi! Moji ashabi! Tada će biti kazano: - Uistinu, oni su neprestano napuštali vjeru, okrećući se svojoj ranijoj praksi, nakon što si ih napustio! - Zatim ću reći, kao što je rekao Rob časni: I ja sam nad njima bdio, dok sam među njima bio, a kad si mi Ti dušu uzeo, Ti si ih jedini nadzirao; Ti nad svim bdiš. Ako ih kazniš, robovi su Tvoji, a ako im oprostiš, silan i mudar si Ti (sura El-Maide, 117, 118). 

"/>

Kakvi ćemo biti na Sudnjem danu

Iz Enciklopedije hadisa: Pričao mi je Se’id b. Džubejr da je Ibn ‘Abbas, r.a., prenio od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: - Uistinu, vi ćete biti sakupljeni bosi, goli i neobrezani! - Zatim je proučio: Onako kako smo prvi put iz ničega stvorili, tako ćemo ponovo iz ništa stvoriti - to je obećanje Naše, Mi smo doista kadri to učiniti. (sura El-Enbija, 104) Prvi koji će biti obučen na Sudnjem danu je Ibrahim, a.s.. Zatim će moji ashabi biti odvedeni na lijevu stranu te ću im reći: Moji ashabi! Moji ashabi! Tada će biti kazano: - Uistinu, oni su neprestano napuštali vjeru, okrećući se svojoj ranijoj praksi, nakon što si ih napustio! - Zatim ću reći, kao što je rekao Rob časni: I ja sam nad njima bdio, dok sam među njima bio, a kad si mi Ti dušu uzeo, Ti si ih jedini nadzirao; Ti nad svim bdiš. Ako ih kazniš, robovi su Tvoji, a ako im oprostiš, silan i mudar si Ti (sura El-Maide, 117, 118). 

Pričao nam je Muhammed b. Kesir el-’Abdi el-Basri; obavijestio nas je Sufjan es-Sevri; pričao nam je El-Mugire b. en-Nu’man el-Kufi; pričao mi je Se’id b. Džubejr b. Mat’am, koji prenosi od Ibn ‘Abbasa, r.a., a on od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao: - Uistinu, vi ćete biti sakupljeni (nakon izlaska iz kabura, stanje u kojem će te biti je) bosi. To je riječ حفاة, koja  je u množini od riječi حاف,  bez papuča i bez sandala (bez ikakve obuće). Riječ goli znači: svi ćete biti bez odjeće, ili će neki biti sakupljeni goli, a neki obučeni, shodno merfu’ hadisu, kojeg prenosi Se’id, a kojeg navodi Ebu Davud, čiju vjerodostojnost je potvrdio Ibn Hibban: Umrli će biti proživljen u odjeći u kojoj je umro.

El-Kastalani nakon riječi: a prvi koji će biti odjeven na Sudnjem danu je Ibrahim, a.s. kaže da je to nakon što svi ljudi budu sakupljeni goli, ili neki od njih budu odjeveni, ili nakon izlaska iz kaburova u odjeći u kojoj su umrli, nakon čega će, početkom njihovog okupljanja, biti skinuta s njih, te će svi biti sakupljeni goli, a poslije toga prvi koji će biti odjeven odjećom iz Dženneta je Ibrahim a.s...

Rekao je: „On će obući odijelo iz Dženneta i bit će mu donesen ćurs, te će biti postavljen s desne strane Arša. Rekao je Vjerovjesnik, s.a.v.s.: - Zatim će biti donesen meni i ja ću obući odijelo iz Dženneta, koje čovjek ne može imati, tj. nijedan čovjek ga neće biti dostojan i niko od njih ga neće posjedovati. Riječ neobrezani غُرْلا znači neosunećeni. A riječ غرلة znači: ono što berber odreže prilikom sunećenja.

Zatim je proučio: Onako kako smo prvi put iz ničega stvorili, tako ćemo ponovo iz ničega stvoriti, tj. ponovo ćemo ga vratiti u život kao što smo ga prvi put stvorili. To je obećanje Naše, tj. Mi čvrsto obećavamo da će biti povratak Našom zaslugom i Našom voljom. Mi smo doista kadri to učiniti je pojačanje za dato obećanje i njegovo obistinjenje.

U riječima: Onako kako smo prvi put iz ničega stvorili, tako ćemo ponovo iz ničega stvoriti (sura El-Enbija, 104) dokaz je da će oni biti vraćeni onako kako je Poslanik, s.a.v.s., obaviješten: bosi, goli i neobrezani, odnosno kao od majke rođeni. A nema sumnje da se svako novorođenče rađa boso, golo i neobrezano.

Zatim se navodi da se mudrost da će Ibrahim, a.s., biti prvi odjeven sastoji u tome što je s njega bila skinuta odjeća kada je bio bačen u vatru, tj. to je rezultat njegove dove upućene Allahu i njegovog tevhida.

Zatim su oni naveli da odlikovanje Ibrahima, a.s., time što će biti prvi odjeven ne znači njegovu prednost u odnosu na našeg Vjerovjesnika, jer je odjeća našeg Vjerovjesnika, s.a.v.s., najsavršenija i najpotpunija, pa svojom dragocjenošću nadoknađuje to što nije prvi on odjenut, dok povlastica ne ukazuje na prednost. Koliko samo odlika ima Muhammed, s.a.v.s., karakterističnih samo za njega, u kojima ga nije niko nadmašio, niti on s kime dijeli svoje počasti. Čak i kada ne bi bio odlikovan nikakvom posebnošću, osim šefa’ata/zagovorništva, to bi mu bilo dovoljno.

Dio izjave: A neki od mojih ashaba će biti odvedeni u lijevu stranu znači da će oni biti odvedeni u pravcu vatre, te će on reći: Moji ashabi! Moji ashabi! tj. to su moji ashabi. U predaji stoji: Moji ashabi! Moji ashabi!(usajhabi), gdje je riječ ashabi upotrijebljena u deminutivu, čime se ukazuje na njihov mali broj, dok se ponavljanje javlja sa svrhom pojačanja, pa će biti kazano: - Zaista, oni nisu prestali, dok u predaji stoji: Neće prestati napuštati vjeru, okrećući se svojoj ranijoj praksi (nevjerovanju). Ovdje se misli na one koji su napustili vjeru nakon što je Poslanik, s.a.v.s., preselio, a protiv kojih se borio Ebu Bekr, r.a.

Time se ne dira u poznate ashabe, jer su njegovi, makar se uobičajilo da se to odnosi na one koji su bili uz njega, od muhadžira i ensarija. Isto tako se to odnosi i na sve one koji ga slijede, koji su ga vidjeli, ili bili u delegaciji kod njega, makar samo jednom. Stoga, izraz moji ashabi se odnosi na one koji su bili ovakvi.

A mnogi od njih su izašli iz vjere i protiv njih se borio Ebu Bekr, r.a., nakon čega se veliki broj njih vratio u islam i koji su ga pomagali, dok je velik broj njih umro, kao otpadnici od islama, da Allah sačuva.

Rekao je Vjerovjesnik, s.a.v.s.: Ja ću reći, kao što je rekao Rob časni (a to je ‘Isa, a.s.): I ja sam nad njima bdio, dok sam među njima bio (tj. nadzornik nad njima i svjedok njihovog kufra i imana), a kada si mi Ti dušu uzeo, Ti si ih nadzirao; Ti nad svim bdiš. Ako ih kazniš, robovi su tvoji, a ako im oprostiš, Silan i Mudar si Ti. A Allah najbolje zna!

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi