Zašto ne učimo na primjeru Allahovih, dž.š., poslanika. Jusuf, a.s., živio je prije 3500 godina tako da se poštovani čitalac već pita zašto je bitna pripovijest o njemu i kakve ona ima veze sa stanjem u našoj zemlji u 21. stoljeću?

 
"/>

Zašto ne učimo na primjeru Allahovih, dž.š., poslanika. Jusuf, a.s., živio je prije 3500 godina tako da se poštovani čitalac već pita zašto je bitna pripovijest o njemu i kakve ona ima veze sa stanjem u našoj zemlji u 21. stoljeću?

 
"/>

Jusuf, a.s. kao paradigma svim političarima

Zašto ne učimo na primjeru Allahovih, dž.š., poslanika. Jusuf, a.s., živio je prije 3500 godina tako da se poštovani čitalac već pita zašto je bitna pripovijest o njemu i kakve ona ima veze sa stanjem u našoj zemlji u 21. stoljeću?

 

Jusuf, a.s., sin Jakuba, a.s., unuk Ishaka, a.s., praunuk Ibrahima, a.s., je Božiji poslanik o kojem govori cjelokupno kur'ansko poglavlje nazvano po njemu, sura Jusuf. Boljim poznavaocima povijesti ranijih Božijih poslanika poznato je da je Jusuf, a.s., sticajem okolnosti (Božijom odredbom) iz Palestine stigao u Egipat, gdje je kasnije doveo svoje roditelje i braću.  

Nakon niza spletki Jusuf, a.s., je dospio u zatvor u kojem je boravio s dva mladića. Jedne noći njih dvojica su sanjali snove. Vidjevši da je Jusuf, a.s., pobožan oni mu ispričaše svoje snove moleći ga da ih, ako poznaje tumačenje snova, protumači. Kur'an o tome kaže: „S njim su u tamnicu ušla još dva mladića. Jedan od njih reče: 'Ja sam sanjao da cijedim grožđe'. 'A ja sam sanjao kako na glavi nosim hljeb koji ptice kljuju', reče drugi.  Protumači nam to, jer vidimo, zaista, da si dobar čovjek.... O drugovi moji u tamnici, jedan od vas će gospodara svoga vinom pojiti, a drugi će raspet biti, pa će mu ptice glavu kljuvati. Ono što ste pitali, smo to znači.“

I desilo se onako kako im je Jusuf, a.s., protumačio.  

Nakon nekoliko godina provedenih u zatvoru, vladar Egipata sanjao je jedan san. Kur'an o tome kaže: „I vladar reče: „sanjao sam kako sedam mršavih krava pojede sedam debelih, i sanjao sam sedam zelenih klasova i sedam drugih sasušenih. O velikaši, protumačite mi moj san, ako snove znate tumačiti.“ „Zbrkanih li snova – rekoše oni – mi snove ne znamo tumačiti.“

Međutim, onaj što mu je Jusuf protumačio da će svoga gospodara vinom pojiti čuo je vladara kako traži da mu neko rastumači san, pa se sjetio Jusufa i upitao ga o tome. Jusuf, a.s., mu protumači san riječima: „Sijat ćete sedam godina uzastopno, pa ono što požanjete u klasu ostavite, osim ono malo što ćete jesti, jer će poslije toga doći sedam teških godina koje će pojesti ono što ste za njih pripremili, ostaće jedino ono malo što ćete za sjetvu sačuvati.“  Kada je vladar čuo tamačenje svog sna, naredio je čuvarima da mu dovedu Jusufa. Jusuf, a.s., nije želio izaći iz zatvora sve dok istina o njemu nije izašla na vidjelo. Nakon što je oslobođen svih optužbi Jusuf, a.s., je izašao iz zatvora i kazao vladaru: „Postavi me da vodim brigu o magacinima hrane u državi, ja sam, zaista, čuvaran i znan.“ I vladar ga postavi na to važno i odgovorno mjesto u državi

Jusuf, a.s., živio je prije 3500 godina tako da se poštovani čitalac već pita zašto je bitna pripovijest o njemu i kakve ona ima veze sa stanjem u našoj zemlji u 21. stoljeću? Vidite! Kur'an nije historijska knjiga i nije mu cilj da nas upozna sa povjesnim činjenicama vezanim za život Jusufa, a.s. Kur'an je objavljen s ciljem moralno-etičkog usavršavanja pojedinca i zajednice. U tu svrhu, Allah nas vrlo često kroz pripovijedanje raznih pripovijesti uči kakvi bi trebali biti i kako bi se u određenoj situaciji trebali ponašati.    

U vrijeme teške ekonomske krize Jusuf, a.s., je tražio da ga vladar postavi na značajan politički pložaj u državi i to mu je odobreno. Znajući šta će se desiti, on je učinio sve da ekonomsku krizu koja je bila najavljena dočeka spreman. Napunio je magacine, pa je, kad je kriza nastupila, imao dovoljno hrane ne samo za stanovnike Egipata, već i za narode iz drugih, susjednih zemalja. Tako su po hranu u Egipat za vrijeme gladih godina dolazila i njegova braća iz Palestine.

Međutim, Jusuf, a.s., je tokom cijelog vremena ekonomske krize postio i uzimao iz magacina samo onoliko koliko mu je bilo potrebno za život. Tako je postupao jer je želio da osjeća glad kako bi shvatio položaj onih koji nemaju i koji od njega traže. Kur'an Jusufa, a.s., postavlja kao paradigmu svim političarima i vladarima kako bi trebali da se ponašaju u situaciji teške ekonomske krize.

E sad! Prije nekoliko godina naši političari u Parlamentu Federacije BiH i Države BiH tražili su od nas (jer je kod nas vladavina naroda, a ne kao kod Jusufa, a.s., monarhija) da ih postavimo na odgovorne političke položaje, a da će oni za uzvrat učiniti sve kako bi svima bilo bolje, pa smo to učinili i izabrali ih. Tokom prošle godine cijeli svijet, pa i nas, zahvatila je teška ekonomska kriza. Krajem godine najavljivano je i tumačeno da će tekuća 2009. godina biti posebno teška. Ali, da li su naši izabrani političari slijedili primjer Jusufa, a.s.? Ne, oni su učinili potpuno suprotno od toga. Umjesto da osiguraju magacine hrane, obezbijede radna mjesta i napune fondove za pomoć potrebnim, oni su sebi prošle godine povećali plaće za 100%, pa tako jedan od njih zarađuje oko 4000-5000 mjesečno, što za cjelokupan mandat iznosi oko 250 000 KM.

Isti ti, federalni parlamentarci, na prijedlog vlade, jedanput su bili ukinuli socijalnu pomoć, ljudima koji od države dobijaju 50 do 100 KM, da bi na kraju, pod prijetnjom izazivanja građanskih nemira, odustali od svoje bezobzirne odluke.

Gdje je tu moral, pravda, čast i dostojanstvo? Zašto naši federalni i državni izabrani poslanici ne uče na primjeru Božijih poslanika? Jusuf, a.s.,  je njihov možda nedostižni primjer. Da li mi koji smo ih izabrali na odgovorne i važne političke položaje razumijemo Božiju poruku? Allah kao da hoće da nam kaže: „Pogledajte kako je u vrijeme ekonomske krize postupao Poslanik kojeg sam Ja izabrao, a pogledajte šta u sličnoj situaciji čine poslanici koje ste vi izabrali?“ Ali On, Uzvišeni, neće se mješati, i prepustit će nama da riješimo probleme. On je već objavio Kur'an u kojem stoji: „Allah neće promijeniti stanje jednog naroda, sve dok taj narod ne promijeni sebe!“

Autor: Elvir Duranović

Članak iz Arhive Preporoda

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi