Apokrifni (mevdu') hadisi o vrijednosti sure Ihlas

Apokrifni (mevdu') hadis je hadis koji je neko slagao, izmislio i krivotvorio, a potom pripisao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s. (M. Karalić, Hadis i hadiske znanosti, str. 385.)

Učenjaci su saglasni u mišljenju da ovu vrstu hadisa nije dozvoljeno prenositi, osim ako se želi ukazati na njegovu apokrifnost.

Obradili smo osamnaest apokrifnih hadisa o vrijednosti sure el-Ihlas. Kako je inače karakteristika apokrifnih hadisa preuveličavanje nagrade za učenje sura, tako je sa apokrifnim hadisima o suri el-Ihlas. U njima se navodi, naprimjer, da će se njenim učenjem povećati nafaka porodici u kojoj se uči, pa čak i u njihovom komšiluku, da njeno učenje štiti od kaburskog azaba, da se njenim učenjem stječe pravo zauzimanja kod Allaha, da njeno učenje biva uzrokom primanja dove te da se njenim učenjem praštaju grijesi. Neke hadise ćemo ovdje navesti.

Autor: Sejid Strika

[1] Kaže Buhari da hadis prenosi Ali b. el-Džunejd, koji prenosi negirane predaje (munkeru-l-hadis), a Ebu Hatim kaže da je on nepoznat (medžhul) i da je hadis apokrifan (mevdu'). Tarihu-l-kebir, VI, str. 266, broj 2363.

[2] Kaže Hejsemi da ga prenosi Taberani, koji kaže da je od Poslanika, s.a.v.s., prenesen samo ovaj niz prenosilaca (sened), a u njemu je Nasr b. Hammad el-Werrak, od kojeg se odbacuju hadisi (matruk). Medžmeu-z-zevaid, VII, str. 145, broj hadisa 11538

[3] Kaže Kinani da je u nizu prenosilaca (senedu) Ebu el-Hasan el-Beledi i Medžaši' b. Amr. Tenzihu-š-šari'i-l-merfu', I, str. 296, broj hadisa 29; Ibn Me'in za Medžaši' b. Amra kaže da je lažac (kezzab), a Ibn Hibban kaže da je fabricirao hadise (jedau-l-hadis), a tako kaže i Dževzi. Zehebi, Tarihu-l-islam,  XI, str. 188, broj hadisa 251

[4] Ibn Tarehuni kaže da mu je niz prenosilaca (sened) apokrifan (mevdu') i da je hadis mursel. Bagdadi, Min fedaili sureti-l-ihlas, I, str. 58, broj hadisa 19; Hejsemi za Ebu el-Sabaha Abdulgafura el-Vasitija kaže da se od njega odbacuju hadisi (matruk). Medžmeu-z-zevaid, VIII, str. 38, broj hadisa 12773

[5] Albani ga je ocijenio kao apokrifan (mevdu'). Silsiletu-l-ehadisi-d-da'ife ve-l-mevdu'a, III, str. 452, broj hadisa 1.290; Ibn Hindavi ga je ocijenio kao apokrifan (mevdu'). Dimeški, Kešfu-l-hafa, II, str. 339, broj hadisa 2630

[6] Dževzi kaže da je ovo apokrifan (mevdu') hadis; Jahja b. Mein i Nesai kažu da je Halil slab (da'if) prenosilac; Ibn Hibban kaže da je prenosilac negiranih predaja (munkeru-l-hadis) od poznatih. el-Mevdu'at, I, str. 250.

[7] Kaže Hindi da je u nizu prenosilaca (senedu) Sulejman b. er-Rebi'a, koji je slab (da'if) prenosilac i prenosi hadise od Kadih b. Rahma, koji je lažac (kezzab). Kenzu-l-'ummal, I, str. 599, broj hadisa 2734

[8] Kaže Kinani da je u nizu prenosilaca (senedu) Ibn Vehb za kojeg se u Lisanu kaže da je nepoznat (la ju'ref), također, u nizu prenosilaca ima i drugih za koje se ne zna kakvi su prenosioci. Tenzihu-š-šari'i-l-merfu', I, str. 307, broj hadisa 77

[9] Kaže Kinani da su u nizu prenosilaca (senedu) Mukatil b. Sulejman i još neki slabi (du'afa) prenosioci. Tenzihu-š-šari'i-l-merfu', I, str. 303, broj hadisa 73; Ibn Askeri, Tarihu Dimešk, XLIII, str. 218, broj hadisa 5.071; Kaže Zehebi za Mukatila b. Sulejmana el-Belhija da su ga Vaki i Nesai optužili da je lažac (kezzab). el-Muganni fi-d-du'afa (stručna obrada Nuruddin Itr), II, str. 675, broj hadisa 6400

[10] Ševkani navodi da ga prenosi Ibn Adijj od Enesa kao uzdignutu predaju do Poslanika (merfu'), a hadis je apokrifan (mevdu'). el-Fevaidu-l-medžmu'a fi-l-ehadisi-l-mevdu'a, I, str. 303, broj hadisa 18; Kaže Dževzi da je ovaj hadis apokrifan (mevdu') i laž na Allahovog Poslanika, s.a.v.s. el-Mevdu'at, I, str. 250.

[11] Kaže Dževzi da ovaj hadis nije ispravan (la jesihu), a Hasan je bezvrijedan (lejse bišejin); Nesai kaže da je hadis odbačen (metruk). el-'Ilelu-l-mutenahije fi-l-ehadisi-l-vahije, I, str. 106, broj hadisa 152.

[12] Albani kaže da je hadis apokrifan (mevdu'). Silsiletu-l-ehadisi-d-da'ife ve-l-mevdu'a, I, str. 471, broj hadisa 300; Kaže Ševkani da ga prenosi Hatib od Enesa kao uzdignutu predaju do Poslanika (merfu'), a hadis je apokrifan (mevdu'). el-Fevaidu-l-medžmu'a fi-l-ehadisi-l-mevdu'a, I, str. 304, broj hadisa 18;  Kaže Dževzi da je hadis apokrifan (mevdu') i laž na Allahovog Poslanika, s.a.v.s. el-Mevdu'at, II, str. 224.

[13] Kaže Sujuti da ga navodi Ibn en-Nedždžar u Tarihu-l-Bagdad sa nizom prenosilaca (senedom) u kojem je Medžaši b. Amr lažac (kezzab). ed-Durru-l-mensur, VIII, str. 675.

[14] Albani kaže da je hadis apokrifan (mevdu'). Da'ifu-l-džami'i-s-sagir, I, str. 833, broj hadisa 5776; Havamidi kaže da je apokrifan (mevdu'). es-Sunenu ve-l-mubtedi'atu-l-mute'allekatu bi-l-ezkar ve-s-salevat, I, str. 107.

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi