Komentar sure Felek
Ibn Arebi, Tefsir sure Felek

Reci: "Tražim utočište kod Gospodara svitanja..., tj. tražim utočište kod Allahovog imena Uputitelj (El-Hadi),nastojeći se okititi tim imenom, opisujući se njime (usvajajući njego-vu narav) i uspostavijajući kontakt sa Svetim duhom na nivou prisustva Allahovih imena. To stoga što je svitanje jutarnje svjetlo koje prethodi izlasku Sunca. Drugim rije-čima: "Tražim utočište kod Gospodara jutarnjeg svjetla pojave Njegovih svojstava, svjetla koje prethodi izlasku svjetla Njegovog Bića (Zata)." Gospodar svjetla jutra (Njegovih) svojstava je Njegovo ime Uputitelj.
Tako je i sa svakim ko traži utočište kod svoga Gospodara od zla svega, on ga traži kod za to odgovaraućeg Božijeg imena, kao, npr., kad bolesnik traži utočište kod svoga Gospodara, on ga traži kod Njegovog imena Eš-Šafi - Onaj koji liječi; neznalica kad traži utočište od svoga neznanja (džehla) traži ga kod Njegovog imena El-'Alim - Onaj koji zna... ...od zla onoga što je stvorio, tj. tražim utočište od zla zastrtosti stvorenjima i njihovog uticaja. Naime, ko se spoji sa svijetom svetosti na nivou prisustva Allahovih imena i okiti se svojstvima Uzvišenog, on djeluje na svako stvorenje a nijedno stvorenje ne može djelovati na njega, zato što ona ostaju na nivou svijeta uticaja i stupnja djelovanja a on se sa stupnja (Božijeg) djelovanja uzdigao na početne stupnjeve (Njegovih) svojstava.
...i od zla tamnog, kada tminu širi, tj. tražim utočište od zla zastrtosti tamnim tijelom kada svojom sjenom sve zastire i prekriva te promjenom svoga stanja i izmijenjenom strukturom utiče na srce, zbog ljubavi srca za njim, naginjanja ka istom i tegljenja srca na tu stranu. ...i od zla onih koji dušu u uzlove, tj. od zla snaga duše, kao što su uobrazilja, bolesna mašta, srdžba, strasti itd., koje dušu u uzlove, tj. dušu u čvrste odluke putnika na duhovnom putu kako bi te odluke obezvrijedili šejtanskim poticajima, oslabili ih i raskinuli usljed djelovanja šejtanskih došaptavanja (vesvesa) i podbadanja. ...i od zla zavidnika kada zavidi, tj. tražim utočište od duše koja zavidi prosvijetljenom srcu, svojatajući njegova svojstva i spoznaje, za koje saznaje prisluškivanjem, uzdižući se nad njim i nastojeći ga potčiniti i zastrijeti. To je takozvani telvin (bojenje, pokazivanje različitih boja u različitim situacijama, nestabilnost, nestalnost) na nivo srca.
Gasik (mrkli, tamni) može simbolizirati i dušu koja svojim svojstvima zastire srce. U tom slučaju zavidnik bi bilo srce kada se pojavi na stupnju viđenja jer do telvina na stupnju viđenja dolazi usljed postojanja srca a na stupnju srca usljed postojanja duše. Od onoga od čijeg se zla traži utočište, nakon stvorenog uopšte, posebno su poimenice spomenute ove tri stvari. To je zato što se, zbog međusobne veze i povezanosti, ponajčešće biva zastrto upravo njima. A Allah najbolje zna.
Ibn Arebi, Tefsiru-l-Kur'ani-l-kerim, (komentar sure El-Felek), Daru-l-Endelus, Bejrut, 1978.