Zikrullah je znak ljubavi prema Allahu
Sastavni dio ljubavi prema Allahu, dž.š. je spominjanje Allaha, dž.š, tj. zikrullah.

Malik ibn Dinar –rahimehullah- je rekao: «Znak ljubavi prema Allahu, dž.š. je ustrajnost u Njegovom spominjanju, jer kada neko nekog voli puno ga spominje.» (Šuabul-iman 1/ 388)
Allah, dž.š. na mnogo mjesta u Kur'anu pominje zikr (slavljenje Allaha, dž.š.) i podstiče na njega:
«O vjernici, često Allaha spominjite i hvalite, i ujutro i naveče Ga veličajte.» (sura El-Ahzab, 41-42)
Kurtubi –rahimehullah- kaže: «Allah, dž.š. je naredio vjernicima da Ga puno spominju i budu Mu zahvalni na blagodatima kojima ih je opskrbio. Allah, dž.š. za zikr nije odredio neku vremensku granicu koliko bi trebao trajati u jednom danu i noći. To je, inače, lagahan ibadet a za njega se dobija velika nagrada. Abdullah ibn Abbas, r.a. kaže: 'Nema niko opravdanje da ne spominje Allaha, dž.š. (da zapostavi zikr), osim onaj kome je pamet pomućena.' Dalje se u tefsiru kaže:
Svoje jezike zaposlite sa spominjanjem Allaha, dž.š. u svakoj zgodnoj prilici, i neka izgovaraju: 'Subhanellah, La ilahe illellah, Elhamdulillah i Allahu ekber!' Mudžahid kaže: Ovu vrstu zikra i ove riječi može izgovarati i onaj ko ima abdest i onaj ko ga nema, pa čak i džunup (osoba koja se mora okupati). (Kurtubijev tefsir, 14/192)
Allah, dž.š. na drugom mjestu u Kur'anu kaže:
«Sjećajte se vi Mene, i Ja ću se vas sjetiti, i zahvaljujte Mi, i blagodati Moje nemojte zanijekati!» (sura El-Bekare, 152)
U komentaru i pojašnjenju značenja ovog ajeta Seid ibn Džubejr -rahimehullah- kaže: Sjetite se Mene sa pokornošću, Ja ću se vas sjetiti sa nagradom i oprostom grijeha.
Ebu Osman En-Nehdi –rahimehullah- je rekao: -Ja, uistinu znam momenat u kojem će nas se Allah sjetiti. Neko mu reče: -A otkud to znaš? On odgovori: -Allah, dž.š. je rekao: 'Sjećajte se vi Mene, i Ja ću se vas sjetiti.»
Jednom prilikom su se ljudi požalili Ebu Osmanu i rekli: -Mi spominjemo Allaha, dž.š. ali u srcima ne osjećamo slast? On im reče: -Zahvaljivajte Allahu, dž.š. što je bar jedan dio vašeg tijela ukrasio pokornošću prema Njemu.
Mu'az ibn Džebel, r.a. je rekao: «Čovjek ne može učiniti bolje djelo, koje će ga zaštititi od Allahove kazne, od spominjanja Allaha, dž.š.» (Tefsir od Kurtubija, 2/176-177)
Abdullah ibn Busr, r.a. pripovijeda da su dvojica beduina došli Allahovom Poslaniku, s.a.v.s. da ga nešto pitaju. Prvi reče: -Allahov Poslaniče, ko je od ljudi najbolji? Poslanik mu odgovori: -Onaj ko bude dugo živio a dobra djela radio. Drugi reče: -Allahov Poslaniče, mnogo je vjerskih propisa, pa me uputi na nešto od njih, čemu bih posebno posvetio pažnju? Poslanik, s.a.v.s. mu reče: -Neka ti je jezik uvijek osvježen sa spominjanjem Allaha, (i time zauzet).» (Tirmizi)
Muaz ibn Džebel, r.a. je pitao Allahovog Poslanika, s.a.v.s: -Koje djelo je Allahu, dž.š. najdraže? Poslanik mu reče: -Da umreš a tvoj jezik bude svjež od spominjanja Allaha, dž.š.» (Tergib ve terhib 2/395)
Ebu Hurejre, r.a. pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s. rekao: Allah Uzvišeni kaže: «Ja sam uz Svog roba sve dok Me spominje i svojim usnama to izgovara.» (Ibn Madže i Ibn Hibban)
Aiša, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Koje god vrijeme čovjek ne provede u spominjanju Allaha, dž.š. za njega će se kajati na Sudnjem danu.»
Bejheki –rahimehullah- kaže da je ovaj hadis slabog seneda, ali ga pojačava hadis koji prenosi Muaz ibn Džebel, r.a. u kojem Allahov Poslanik, s.a.v.s. kaže: «Stanovnici Dženneta se neće ni zbog čega kajati osim zbog vremena u kojem nisu spominjali Allaha dž.š.» (Šuabul-iman 1/392)
Ummu Habiba, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Sav čovjekov govor je protiv njega i ne pripada njemu, osim naređivanje dobra, odvraćanje od zla ili spominjanje Allaha, dž.š.» (Tirmizi i Ibn Madže)
Abdullah ibn Omer, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Hoćete li da vas obavijestim o najboljim vašim djelima i zbog kojih ćete dobiti najviše deredže (stepene). To vam je bolje nego djeljenje zlata i srebra i bolje nego da se sukobite sa svojim neprijateljem, pa dođe do bitke? Ashabi rekoše: -Hoćemo, Allahov Poslaniče. On im reče: -Onda puno Allaha spominjite i zikir Ga činite!» (Tirmizi i Ibn Madže)
Abdullah ibn Omer, r.a. pripovijeda od Allahov Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Svaka stvar se nečim glača i polira a srca se glačaju i poliraju spominjanjem Allaha, dž.š. Nema ništa da bolje može zaštititi od Allahove kazne kao što je spominjanje Allaha, dž.š. Neko upita: -Zar ni borba na Allahovom putu? Poslanik reče: -Ni džihad na Allahovom putu, pa makar udarao svojom sabljom sve dok ti se ne prebije.» (Tergib ve terhib 2/396 i Šuabul-iman 1/396)
Dok god ljudi budu Allaha, dž.š. spominjali, neće nastupiti Kijametski dan, jer Enes ibn Malik, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Neće nastupiti Kijametski dan sve dok se na zemlji izgovara: Allah, Allah.» (Muslim)
Ebu Seid El-Hudri, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Toliko mnogo spominjite Allaha, dž.š. sve dok ne kažu: ovaj je poludio.» (Hakim, Ahmed, Ibn Hibban. Pogledaj Tergib 2/399)
Svakako da tako nešto mogu reći samo munafici i njima slični, što potvrđuje i slijedeći mursel hadis: Ebu Dževza' kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s. rekao: «Mnogo spominjite Allaha, dž.š. sve dok vam munafici ne kažu: vi to činite da bi vas ljudi vidjeli.» (Hadis je slab, kako ga ocjenjuje Munziri u Tergibu 2/399 a bilježi ga Taberani i Bejheki)
Ebu Seid i Ebu Hurejre, r.a. pripovijedaju od Allahovog Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Kad god ljudi sjednu da spominju Allaha, dž.š. meleki ih okruže, prekrije ih milost, na njih se spusti smirenost i Allah ih spomene u skupini (meleka) koja je kod Njega.» (Muslim)
Takođe treba nastojati da se u našim kućama spominje Allah, dž.š., jer Ebu Musa, r.a. pripovijeda od Allahov Poslanika, s.a.v.s. da je rekao: «Primjer kuće u kojoj se spominje Allah, dž.š. i kuće u kojoj se to ne čini, je kao primjer živog i mrtvog.» (Buharija i Muslim)
Molim Uzvišenog Allaha da nas učini od onih koji će Ga iskreno obožavati, što više Ga spominjati na način kako je to radio Njegov Poslanik, s.a.v.s. (amin)
Autor: Fuad Sedić