Na prvom mjestu je bogobojaznost (svijest o Allahu), kao najviša intencija posta, a bogobojaznost je izvršavanje naređenog i ostavljanje zabranjenog kao oblik zaštite (vikaje) od Vatre, što je općepoznata definicija bogobojaznosti (takva). Kaže se u hadisu: "postač ostavlja hranu, piće i prohtijeve radi Mene." Na drugom mjestu je ibadet strpljivosti (sabura), za kojeg Uzvišeni kaže: "Mi ćemo strpljive nagraditi bez računa." Strpljivost je uskoj vezi sa bogobojaznošću. Samo strplliva i ustrajna osoba može izvršavati sve Božije propise, a posebno post, i klomuti se svih zabrana.

Kada učenjaci govore o strpljivosti, dijele je u tri vrste: strpljivost u izvršavanju natedbi, strpljivost u ostavljanju zabrana i strpljivost u nedaćama i iskušenjima. Na trećem mjestu je ibadet borbe sa samim sobom i samosavladavanja koji se ogleda u tome da dušu naviklu na užitak i komociju "natjeramo" da se od svega toga sustegne i učini poseban napor radi postizanja Božijeg zadovoljstva. To nije nimalo lahak zadatak, ali nema ni upute, ni spoznaje ni Pravog puta bez njega.

Kaže Uzvišeni: "Oni koji se radi Nas budu trudili/borili, Mi ćemo ih putevima koji nama vode uputiti." Na četvrtom mjestu je ibadet dobročinstva/ihsana, a njegov najviši stepen je da obožavamo Allaha kao da gledamo u Njega, a ako ne možemo tako, onda sa svješću da On sigurno vidi nas. Postač ima mogućnost da se tajno nabrani i napoji, a da pred ljudima idalje glumi postača, ali on to ne čini jer je svjestan da ga Uzvišeni vidi na svakom mjestu i u svakom stanju. I ovo je zahtijevan ibadet jer iziskuje stalnu budnost i samokontrolu.

Ali tu je, ništa manje važan, drugi oblik dobročinstva, prema Božijim stvorenjima, koji se prije svega ogleda u suzdržavanju od bilo kojeg vida njihovog uznemiravanja, čak i onda kada je izložen njihovom uznemiravanju. U hadisu se kaže: Ako ga neko uvrijedi ili opsuje, neka kaže ja postim. Post pomiješan sa uvredama i uznemiravanjem nije post nego je puko gladovanje. Molim Allaha da nas učini od istinskih postača, koji će se radovati svome postu prilikom iftara ali i prilikom susrera s Njim na Sudnjem danu.

Autor: Semir Imamović