Ummet posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda s.a.v.s. prepoznatljiv je po brojnim odlikama i od Allaha dž.š. određenim počastima. Najznačajnije i najuzvišenije počasti muslimana su Allahov govor Kur'an, jedini neiskrivljeni i sačuvani, zatim jedinstveni i univerzalni pripisi poput namaza, zekata, hadža i dr., zatim pejgamber Muhammed s.a.v.s., koji je najčasniji i najodabraniji od svih Allahovih dž.š. stvorenja. Također sljedbenici Muhammeda s.a.v.s. prepoznaju se po namaskim safovima, koji su kod Allaha dž.š. na deredži poput safova časnih i bezprijekorno poslušnih meleka, zatim jedinstvenim pozdravom - selamom, vidljivim tragovima od uzimanja abdesta i činjenja sedžde, koji će muslimane krasiti i činiti prepoznatljivim na Sudnjem danu itd.. Teško je sve te počasti i odlike sljedbenika ummeta Muhammeda s.a.v.s. nabrojati. Međutim, ramazan i ramazanske blagodati također su dar muslimanima kojima se krase i u odnosu na druge ljude prepoznaju.

Kako se ummet Muhammeda s.a.v.s. zbog svih ovih počasti razlikuje od sljedbenika drugih, predhodnih, ummeta tako se i muslimanske kuće, sokaci, mahale razlikuju od nemuslimanskih. Ta razlika je posebno primjetna u ramazanskim i bajramskim danima, te tokom ostalih mubarek odabranih dana i noći. U danima pred ramazan muslimanske kuće temeljito se čiste, uređuju i pripremaju za doček mubarek ramazana. U tradiciji je muslimana da se musafiri lijepo dočekaju i uljudno počaste, baš kako je i Ibrahim a.s. dočekao svoje, od Allaha poslane, goste. Duboko svjesni darova koje ramazan donosi muslimani ovog gosta sa posebnom ljubavlju dočekuju i poštuju. Također da bi duša bila čista, što je u ramazanu posebno cilj vjernika, potrebno je pripremiti čist prostor i ambijent za dušu. 

Kada se u Kur'anu a.š. opisuje istinski džemat, Allah dž.š. kaže: "u njemu ljudi koji vole da se čiste". (Et-Tewbe, 108) Stoga su se i muslimanske mahale u danima ramazana i mubarek dana posebno čistile i uređivale. Također kupovala bi se i posebna odjela za ramazan dok bi žene krojile posebne katove i dobivale na poklon od svojih supruga i očeva nove i lijepe mahrame. 

Allah dž.š. je udahnuo svoga ruha u čovjeka. Taj ruh veliki je emanet, kojeg čovjek treba sačuvati i čistog vratiti svom Storitelju, kako ga je i preuzeo. "Uspjet će i sretan je samo onaj ko svoj ruh očisti". (Eš-Šems, 9) Da bi se duša očistila potrebno je doći na izvor, gdje je čista voda. Doći do izvora znači boriti se sa jakim strujama, što nije lahko i jednostavno. Međutim ramazan sa svojim darovima pomaže vjerniku - postaču da u danima bajrama bude na izvoru. Stoga se i bajram naziva ID, od arapskog glagola ade – jeudu - avdetun što znači vraćanje. 

Ljudski život možemo porediti sa rijekom od izvora do ušča. Međutim, nejasno je gdje naša životna rijeka završava, na ušči ili izvoru. Kada se u Kur'anu govori o smrti govori se o povratku; „A ti, O dušo smirena, Vrati se Gospodaru svome zadovoljna, a i On tobom zadovoljan..“ (El-Fedžr 27-28) Ovi ajeti nam kazuje da je čovjek bio kod svog Gospodara i da se smrću vraća Gospodaru tj. vraća se svom izvoru. Stoga je cilj vjere da nas vrati u primordijalnu čistoću. Ramazan je najbolja prilika i najpogodine vrijeme za ličnu inventuru svakom muslimanu kao i za temeljno duhovo čiščenje i popravljanje. 

Čovjek, kao Allahovo stvorenje, sastoji se iz dva djela; od tijela i duše. Međutim postoje ljudi koji se ukrašavaju samo izvana, unutra su zapušteni dok se krase i gizdaju iz vana tj. samo vanjsko tjelo. Takve možemo usporediti sa kućom koja ima lijepu fasadu a u unutrašnosti kuće je nered. Takve ljude možemo usporediti s paunom, koji voli pokazivati svoje lijepo perje dok su mu noge tanke, slabašne i nesigurne. 

Ramazanski post je upravo taj element koji pomaže čovjeku da očisti i ukrasi svoju dušu. Ramazan je prilika kada vjernici otvaraju svoje duše. Zahvaljujući duhovnoj snazi koju stječi kroz ramazanske ibadete vjernici - postači otvaraju i popravljau svoje duše. Stoga se za postače može reći da su duhovni vitezovi, koji neustrašivo pobjeđuju svoje unutrašnje porive. 

Također zahvaljujući toj duhovnoj snazi vjernici se uzdižu toliko visoko da vide sve svoje greške i životne stranputice. Vidi postač sve staze koje je prohodio, vidi sva iskušenja koja je pobjedio a i sva pred kojim je poklekao. Posebnost ramazanskih noći i u tome što vjernik zahvaljujući postu može da vidi i kuda dalje. Može da vidi sve te puteve, šikare, vrleti i nepristupačne staze koje se moraju preći a ujedno ostati i opstati ustarajan i uspravan. Neke se šikare trebaju zaobići a neke treba očistiti. Post omogućava vjerniku da vidi i kraj svog puta. Podsjeća nas da je on jako blizu. Bliži je od kragne za vratom.