Sjetimo se u što je Allah pretvorio varalice

Iskušenje jednog naroda bila je zabrana lova subotom kada je ribe bilo u izobilju spram drugih dana. Prema nekim predajama pokušali su izbjeći zabranu tako što su postavljali mrežu dan prije, a u nedjelju je vadili tako da se riba 'sama' upeca subotom. Kada se pročita kako je kažnjen ovaj narod, koji se služio varkama, vidljivo je da je to bilo jedno od najvećih poniženja već na Ovom svijetu: Postanite majmuni prezreni! Iako je ovo iskušenje i kazna samo za tu priliku, slična iskušenja mogu biti u svakodnevnom životu. Nekima se i danas čine zabranjeni poslovi uspješnijim i nastoje naredbe i zabrane doskočicama zaobići: fiktivno poklanjanje imovine nekome da bi se izbjegle obaveze kao što je zekat, varanje kupaca da oni to i ne primjete, što je protivno naredbi da se bude pravedan u trgovini, namještanje uvjeta konkursa kako bi se samo ispunila procedura, a izabrao podoban itd.

Smutnja ne pogađa samo one koji su krivi

Ako dublje analiziramo povijest muslimana najveća pošast kojoj su izloženi muslimani nisu ratovi i bolesti koji su odnijeli brojne živote, već smutnje koje su prethodile i ponekada bile uzrok ili posljedica. Allah nam poručuje na kraju ovog džuza da se čuvamo doprinosa smutnji, jer ona ne pogađa samo one koji su krivi. Dovoljan je jedan komentar da se svrstam u one koji podržavaju smutnju.

Osnov bogobojaznosti jeste izvršavanje obaveza i čuvanje zabrana

Ako budemo bogobojazni Allah će dati sposobnost da razlikujemo istinu od neistine. Osnov bogobojaznosti jeste izvršavanje obaveza i čuvanje zabrana. Kako neko može olahko komentarisati i analizirati vjeru ili tuđe živote ako ne posjeduje ovu sposobnost?