Samilost prema djeci
Poslanikova, s.a.v.s., samilost prema djeci je dostizala do te mjere da bi on svoju unukicu Umamu, kćerku njegove Zejnebe držao na svom ramenu dok bi klanjao, kada bi pošao na ruku'u onda bi je spustio, a kada bi se vratio ponovo bi je uzeo, sve dok ne bi završio sa namazom.
Ponekada se dešavalo da bi Poslanik imao namjeru u namazu učiti duže, ali kada bi čuo plač djeteta onda bi skratio učenje iz samilosti prema djetetu i njegovoj majci.
Također se prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., za vrijeme hutbe ugledao svoje unuke, Hasana i Husejna kako u svojim crvenim košuljicama, posrćući idu kroz džamiju, pa bi sišao, uzeo ih u naručje i ponovo se popeo, rakavši: „Istinu je rekao Uzvišeni Allah u Kur'anu: „Zaista su vam vaši imeci i vaša djeca iskušenje,“ kada sam vidio ova dva dječaka kako idu, nisam se mogao suzdržati nego sam prekinuo govor i sišao da ih uzmem.“
Omer ibn El-Hattab, r.a., pripovijeda da je dovedena skupina zarobljenika, pa je neka žena ugledala svoje novorođenče prislonila ga uz svoje grudi i počela dojiti, pa je Poslanik, s.a.v.s., upitao: „Mislite li da bi ova majka bacila ovo svoje dijete u vatru? Ashabi odgovoriše: -Svakako da ne bi. Tada Poslanik reče: -Zaista je Allah milostiviji prema Svojim robovima od ove majke prema svome djetetu.“
Aiša, r.a., priča da je neka žena sa svoje dvije kćerkice ušla kod nje tražeći milostinju pa joj je ona udijelila tri datule. Ona je svakoj od kćerki dala po jednu a sebi je uzela treću datulu. Kada je htjela da je pojede njene kćerke su pružile svoje ruke prema njoj tražeći i tu treću datulu. Ona ju je prepolovila njima dvijema. Aišu je taj njen čin zadivio pa kada je Poslanik, s.a.v.s., došao kući ona mu je to ispričala, našto joj on reče: „Allah je njoj zbog te datule obećao Džennet i zaštitio je od Džehennema.“
U hadisu koji prenosi Ibn Abbas, r.a., Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Ko bude imao dvije kćeri pa ih lijepo odgoji i bude se brinuo za njih zaslužio je Džennet.“
BRIGA O JETIMIMA
Uz podsticanje na samilost prema mlađima Poslanik, s.a.v.s., je posebno naglasio brigu i pažnju prema jetimima. Žalosno je što je ovaj vid pomoći u zadnjim godinama i kod nas postao posebno izražen zbog velikog broja jetima koje imamo u našoj Bosni. Navešću neke hadise u kojima se govori o veličini nagrade onome ko se brine za jetime.
Sehl ibn Se'ad, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: „Ja i onaj koji se brine za siroče ćemo u Džennetu biti kao ova dva prsta (pokazujući na kažiprst i srednji prst).“
Safvan ibn Sulejm, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Onaj koji se brine za udovice (njihovu djecu) i siromahe je poput onoga koji se bori na Allahovom putu, ili poput onoga koji danju posti a noći provodi u klanjanju.“
Malik ibn Amr El-Kušejri, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Ko oslobodi roba muslimana on će mu biti zaštita od džehennemske vatre, oslobađanje njegovih kosti se nadoknađuje zaštitom kosti oslobodioca od džehennemske vatre. Ko bude imao bar jednog roditelja pa mu, zbog lijepog odnosa prema njemu, ne bude oprošteno Allah će ga udaljiti od Svoje milosti. Ko usvoji jetima muslimana i bude ga izdržavao tako da ne mora prositi, zaslužio će Džennet.“
Jusuf ibn Abdullah ibn Selam, r.a., kaže: „Moj otac me je stavio u krilo Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., pa me je on pomilovao po glavi i nadio mi ime Jusuf.“ Bejheki –rahimehullah- kaže: „Ovo je dokaz da je lijepo pomilovati bilo koje dijete, iako ono nije siroče.“
Ebu Hurejre, r.a., priča da je se neki čovjek požalio Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., na krutost svoga srca pa mu je on rekao: „Ako želiš da tvoje srce postane blago, hrani siromahe i (po)miluj jetime po glavi.“
Ebu Umame, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Ko pomiluje jetima po glavi imaće za svaku dlaku koju rukom dodirne dobro djelo, a ko bude lijepo postupao prema jetimu ja i on ćemo u Džennetu biti kao ova dva prsta.“
Omer ibn El-Hattab, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Najdraža kuća Allahu, dž.š., je kuća u kojoj ima jetim prema kojem se lijepo postupa.“
Prenosi se da je Davud, r.a., rekao: „Budi jetimu poput milostivog oca, znaj da ono što posiješ to ćeš požnjeti. Dobra žena je svome mužu poput krune ukrašene zlatom a loša žena je mužu poput teškog tovara na leđima slabašnog starca. Znaj da je savjetovanje ahmaka (glupaka) među narodom poput pjevanja pored mrtvaca. Nemoj svome prijatelju nešto obećati a zatim mu to ne izvršiti jer to stvara među vama neprijateljstvo. Utječemo se Bogu od druga kojeg kada pozoveš neće ti pomoći, a kada zaboraviš neće te podsjetiti. Lijepo li je znanje poslije neznanja, ružno li je siromaštvo poslije bogatstva i ružna li je zabluda nakon pravog puta.“
Jednom prilikom je neki jetim došao kod Allahovog Poslanika, s.a.v.s., tražeći milostinju za sebe, svoju majku i svoju sestru. Poslanik mu je dao dvadeset i jednu datulu i rekao da dadne svakom po sedam datula. Tada je ustao Muaz ibn Džebel, r.a., i pomilovao ga po glavi, našto Poslanik reče: „Ko god se od vas bude brinuo za jetima i sa njim bude lijepo postupao, kada god ga pomiluje po glavi, za svaku dlaku će mu se pisati dobro djelo, brisati jedan grijeh i povećati deredža.“
Prenosi se da je jednom mladiću u nekoj bici poginuo otac pa je on plakao. Pored njega je naišao Poslanik i tješio ga govoreći: „Strpi se, zar nisi zadovoljan da ti ja budem umjesto oca a Aiša umjesto majke. Jesam, reče mladić.“
U jednom hadisu Poslanik, s.a.v.s, kaže: „Među stanovnicima Dženneta su trojica: pravedan vladar koji mnogo dijeli, milostiv čovjek prema svojoj djeci i rodbini i musliman koji je pošten, skroman i darežljiv.“