O vrijednosti dobrovoljnog posta u ovom mjesecu govori naredni hadis:

Usama, r.a., je jednom prilikom rekao Allahovom poslaniku, s.a.v.s.: "Allahov poslaniče, nisam vidio da ijedan mjesec (mimo ramazana) više provodiš u postu od mjeseca ša'bana? Poslanik mu reče:  “Između redžeba i mjeseca ramazana nalazi se jedan mjesec koji se naziva ša'ban. Ljudi nisu ni svjesni vrijednosti tog mjeseca. To je mjesec u kojem se djela dižu Gospodaru svjetova, pa volim da budem postač dok se moja djela izlažu." (Nesai) 

Muaz ibn Džebel, r.a., prenosi da je Pejgamber, s.a.v.s., rekao:  “Allah gleda Svoja stvorenja u noći u sredini šabana, i oprašta svim svojim stvorenjima osim idolopoklonicima ili ljudima koji su u svađi.” (Taberani i Ibn Hibban).

Hazreti Aiša prenosi da je Pejgamber, s.a.v.s., rekao: "Došao mi je melek Džibril, a.s., i rekao: -Ovo je noć u polovini mjeseca ša'bana. Uzvišeni Allah u ovoj noći oslobađa od džehennemske vatre  toliki broj ljudi koji je veći od broja dlaka na ovcama Beni Kelba. (pleme koje je bilo poznato po velikom broju stoke). Allah te noći neće pogledati (niti će se smilovati): idolopokloniku (mušriku), onome koji je u zavadi s drugim ljudima i koji raspiruju neprijateljstvo među drugima, onome koji kida rodbinske veze, oholoj osobi (koja spušta svoju odjeću ispod članaka), onome koji je neposlušan prema svojim roditeljima, notornom alkoholičaru..." (Bejheki) U drugim predajama se također spominje da te noći neće biti oprošteno onome koji čini blud i ubici. 

U jednom drugoj predaji Aiša, r.a.,  kaže: Jedne noći je Pejgamber, s.a.v.s., ustao pa je klanjao. Na sedždi je tako dugo ostao da sam pomislila da je umro. Kada sam to vidjela ustala sam i dodirnula ga u prst. Kada se on pomakao, ja sam se vratila i čula sam ga kako na sedždi uči ovu dovu: Allahumme, inni e‘uzu bi afvike min ‘ikabike ve e‘uzu bi ridake min sehatike ve e‘uzu bike minke, la uhsi senaen ‘alejke, Ente kema esnejte ‘ala Nefsike./Allahu moj, utječem se oprostu Tvome od kazne Tvoje, i zadovoljstvu Tvome od sržbe Tvoje, utječem se Tebi od Tebe. Nije Te moguće pohvaliti kako to treba. Ti si onakav kakvog si sam Sebe pohvalio. Kada je završio sa namazom rekao mi je: -O Aiša, jesi li pomislila da sam te zapostavio. Odgovorila sam: -Nisam, tako mi Allaha, Allahov Poslaniče, mislila sam da si umro, koliko si dugo ostao na sedždi. On joj reče: -Znaš li koja je ovo noć? Ja mu odgovorih: -Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju. On mi reče: -Ovo je noć u polovini mjeseca ša'bana. Te noći Allah, dž.š., gleda u Svoja stvorenja i oprašta grijehe onima koji traže oprosta, smiluje se onima koji traže Njegovu milost a ostavlja one koji su opsjednuti mržnjom i zlobom u takvom stanju. (Bejheki sa mursel predajom) 

Pojedini učanjaci kao specifičnost ove noći u odnosu na svaku drugu noć kažu: Uzvišeni Allah se petnaeste noći mjeseca šabana spušta na najbliže nebo odmah nakon zalaska Sunca i naročitu milost i oprost usmjerava ka onima koji se kaju i oprost traže. Za razliku od drugih noći, u kojima se to dešava samo u toku zadnjeg dijela noći. 

Ata' ibn Jesar je rekao: „Nema noći –nakon noći Lejletul-kadr- bolje od noći polovine ša'bana. Te noći se Uzvišeni Allah spušta do dunjalučkih nebesa i oprašta svim robovima, osim mušriku, svadljivcu i onome koji prekida rodbinske veze.“ 

Nema neki posebno propisani namaz u ovoj noći, niti je tako nešto pouzdano preneseno od Pejgambera, niti ashaba. Ibn Redžeb El-Hanbeli je rekao: Neki tabi'ini (generacija nakon ashaba) u Šamu (Halid ibn Ma'dan, Mekhul i Lukman ibn Amir) su pridavali pažnju noći u polovini ša'bana, trudeći se u činjenju ibadeta. Od njih su ljudi preuzeli veličanje te noći, tako da su pobožnjaci iz Basre to prihvatili, a učenjaci iz Hidžaza su na to negodovali. 

Učenjak Ibn Tejmije kaže: “Toliko je hadisa preneseno o vrijednosti petnaeste noći mjeseca šabana da se može prihvatiti da ova noć zaista posjeduje neke blagodati. Neki od selefu saliha su klanjali u njoj, pa ako bi neko sam klanjao u toj noći nema zapreke.“ Međutim, organizovati posebno džemat za klanjanje određenih nafila u toj noći nema hadisku podlogu. 

Ne upuštajući se u raspravu o opravdanosti zajedničkog obilježavanja te noći, jer se učenjaci po tom pitanju razilaze, ali recimo ono u čemu se slažu: da iskoristimo ove dane da se pripremimo za mjesec ramazan, da otklonimo mržnju, zavidnost, netrpeljivost, svađu, kao i sve drugo što je loše iz naših srca. Provedimo ovaj mjesec kao prava braća muslimani u islamskom druženju i nadi da ćemo spremno u zdravlju i raspoloženju dočekati mubarek ramazan i da nam dove i ostali ibadeti budu ukabul. 

Autor: Fuad Sedić