Kolika je vrijednost donošenja salavata na Allahovog Poslanika, Muhammeda, s.a.v.s. ukazuje i činjenica da nam je naređeno da u namazu, na sjedenju (ettehijjatu) donosimo salavat na njega, s.a.v.s. 

Ebu Mes'ud El-Ensari, r.a. kaže: Sjedili smo kod Seada ibn Ubade, r.a. pa nam dođe Allahov Poslanik, s.a.v.s. a Bešir ibn Sead, r.a. mu reče: -Allahov Poslaniče, Uzvišeni Allah nam je naredio da na tebe donosimo salavat, pa nam reci kako da to činimo? Tada je Allahov Poslanik, s.a.v.s. zašutio, pa smo poželjeli da ga nije ni upitao. Nakon izvjesnog vremena Allahov Poslanik, s.a.v.s. reče: "Učite ovako: Allahumme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed kema sallejte ala Ibrahime..." (Muslim)

Hulejmi –rahimehullah- kaže da salavat znači veličanje i izražavanje poštovanja. Kada mi u namazu učimo: "Allahumme salli ala Muhammedin..." to znači: "Allahu naš, ti učini da Muhammed bude poštovan, hvaljen i cijenjen na dunjaluku, da se on pominje, i njegov vjerozakon opstane i potraje, a na ahiretu ga počasti šefa'atom, posebno hvaljenim mjestom (mekam mahmud) i najobilnije ga nagradi. (Šuabul-iman, 2/219)

Također je poznati učenjak Ibn Kajjim El-Dževzijje –rahimehullah- napisao posebnu knjigu (Dželaul-efham) o toj tematici, u kojoj je naveo veliki broj ajeta, hadisa i ostalih propisa koji su vezani za fadilet i vrijednost donošenja salavata na Muhammeda, s.a.v.s.

Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Ko na mene donese salavat jedanput, Allah, dž.š., će na njega donijeti salavat deset puta." (Muslim)  

Ebu Talha El-Ensari, r.a., kaže: Jednoga dana je Allahov Poslanik, s.a.v.s., došao među nas a na njegovom licu se vidjela radost. Ashabi su ga upitali o tome, pa im on reče: "Došao mi je vijesnik od moga Gospodara i obavijestio me da, ko god od mog ummeta na mene donese salavat, Allah, dž.š., će mu to deseterostruko uzvratiti." (Dželaul-efham, str. 30) 

Amir ibn Rebia, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ko na mene jedanput donese salavat, meleki će na njega donijeti deset puta, pa ko hoće neka to mnogo, ili malo čini" (Ahmed) 

Enes ibn Malik, r.a., kaže da je čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Ko na mene donese salavat jedanput, Allah će na njega donijeti deset puta, oprostiti mu deset grijeha i uzdići ga za deset deredža." (Dželaul-efham, str. 29) 

Abdullah ibn Mes'ur, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Meni će na Sudnjem danu biti najpreči oni ljudi koji su na mene najviše donosili salavat." (Šuabul-iman, 2/212)

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Zaista je najveći škrtica onaj pored koga se ja pomenem pa na mene ne donese salavat." (Ahmed) 

Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Kada god ljudi na nekom mjestu sjednu i tu malo duže ostanu, zatim se raziđu a ne spomenu Allaha, dž.š., i ne donesu salavat na Njegovog Poslanika, zaslužili su Allahovu srdžbu, pa ako On htjedne kazniće ih, a ako htjedne oprosti će im." (Hakim) 

Keab ibn Udžre, r.a., kaže: Jednom prilikom nam je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao da se primaknemo njegovoj minberi. Kada smo se primakli Poslanik, s.a.v.s., se popeo na prvu stepenicu rekao je: "amin" (tj. Bože, uslišaj), pa kada je bio na drugoj stepenici opet je rekao: "amin" i na trećoj stepenici je također, rekao: "amin". Kada je sišao sa minbere mi smo ga upitali: -Poslaniče, danas smo čuli da na minberi izgovaraš nešto što nismo ranije čuli? Poslanik, s.a.v.s., im odgovori: -Došao mi je melek Džibril, a.s., i rekao: 'Neka je udaljen od Allahove milosti onaj ko dočeka mjesec Ramazan a u njemu ne zasluži Džennet', pa sam rekao: "amin", 'neka je udaljen od Allahove milosti onaj pored koga se ti, Muhammede, spomeneš pa on na tebe ne donese salavat', pa sam rekao "amin" i 'neka je udaljen od Allahove milisti onaj kod koga jedan, ili obadva roditelja dožive starost, pa on sa lijepim odnosom prema njima ne zasluži Džennet,' pa sam rekao: "amin". (Hakim) 

Zahvalu Allahu, dž.š., i salavat na Njegovog Poslanika, s.a.v.s., bi trebalo donositi prije svakog hajirli govora (predavanja, obraćanja i sl.) kako nam taj govor ne bi bio osakaćen i nepotpun. Također, to treba proučiti i prije dove koja se upućuje Allahu, dž.š., jer Alija, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Ni jedna dova ne može stići do Alllaha, dž.š., dok se ne donese salavat na Muhammeda, s.a.v.s.,  i njegovu porodicu." (Kenzul-ummal, br. 3215 i Šuabul-iman, 2/216)

Ko god donese salavat na Muhammeda, s.a.v.s., taj salavat i selam bude njemu prenešen, jer Abdullah ibn Mesud, r.a. pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: "Allah, dž.š., ima posebnu vrstu meleka koji hodaju po zemlji i prenose mi selame od moga ummeta." (Nesai, 3/43)

Abdullah ibn Abbas, r.a., kaže: "Niko od Muhammedovih, s.a.v.s.,  sljedbenika ne donese ni jedan salavat na njega a da određeni melek, a.s., ne kaže Muhammedu, s.a.v.s., 'Taj i taj je donio toliko  i toliko salavata na tebe." (Šuabul-iman, 2/218)

Pored već pomenutih vidova poštivanja Muhammeda, s.a.v.s., je i to da se o njemu govori sa poštovanjem i da se on ne opisuje nečim što bi ukazivalo na ponižavanje i slično. 

Također, od oblika poštivanja Muhammeda, s.a.v.s., je i to da se na knjige (hadiske zbirke) u kojima su sabrani hadisi Muhammeda, s.a.v.s., ne stavlja ništa drugo od stvari,  kao što je to općepoznato i sa Kur'anom, a.š. Isto tako papiri, formulari, levhe i sve drugo na čemu je napisano Allahovo, dž.š. ime, ili ime Njegovog Poslanika, s.a.v.s., ne treba bacati u smeće, nego to treba spaliti. 

Neka nas Uzvišeni Allah učini od pravih sljedbenika Muhammeda, s.a.v.s. (amin) 

Autor: Fuad Sedić