Objavljeno mu je 89 djela iz filozofije, islamistike, politike, književnosti, socijalnih pitanja i putopisa. Na bosanski jezik mu je prevedeno i objavljeno nekoliko djela:

Od sumnje do vjerovanja (preveo: Abdurahman Hukić),

Dijalog s prijateljem ateistom (preveo: Ahmed Smajlović),

Kur'an - savremeni pokušaj razumijevanja (preveo: Jusuf Ramić),

Allah (preveo: Mesud Hafizović).

Sva su ova djela doživjela više izdanja na bosanskom jeziku u Sarajevu, Istanbulu, Podgorici. Prevedeno je i objavljeno više drugih njegovih tekstova, u nastavcima i pojedinačno u: Preporodu, Islamskoj misli, Zemzemu, Elifu... Najčešći prevodioci su bili: dr.Ahmed Smajlović, dr. Jusuf Ramić, Mesud Hafizović, Fatima Kunto, mr. Fikret Pašanović, dr. Ejub Dautović...

Upoznao sam se sa njim 1983. godine kada je u toku ramazana doputovao u BiH sa suprugom na poziv dr. Ahmeda Smajlovića, a kao gost Starješinstva Islamske zajednice. U toku boravka kod nas neko vrijeme sam ga pratio i sa njim putovao po Bosni. Sjećam se da smo, između ostalih potovanja, posjetili istočnu Bosnu kada se divio predivnim pejsažima naše domovine. Dr. Ahmed je bio u posjeti Kosovu i Sandžaku u pratnji Ismeta ef. Bušatlića, pa smo se po njihovom povratku susreli na podne-namazu u Goraždu. U prepunoj džamiji, dr. Ahmed je prestavio svoga gosta i zamolio ga da se obrati džematlijama, što je on i učinio. Prevodilac je bio ezherlija, rhm. Rešad ef. Bilalić, tada mladi glavni goraždanski imam. Sa gostom smo obišli još neka mjesta na Drini, a na iftar smo stigli u Čajniče i na teraviju u glavnu džamiju gdje je imam bio Abdurahman ef. Trnčić. I tu je dr. Mustafa Mahmud govorio džematlijama. Ostala mi je u sjećanju jedna njegova rečenica: „Ja doživljavam da vas okuplja i veže ljubav prema Kur'anu, iako ga rijetki od vas razumiju!“ Iza namaza smo neko vrijeme odsjeli kod jednog ljubaznog domaćina, gdje su prisutni imali čast da se izravno obraćaju dvojici prijatelja doktora iz Kaira i da ih pitaju što ih je interesiralo. U Sarajevo smo stigli pred sami sehur.

Kada je dr. Muhamud preselio na Bolji svijet, šejh Jusuf el-Karadavi u emisiji „Šerijat i život“, na TV „Al-Džeziri“ opisao ga je kao jednog od najvećih savremenih da'ija u Egiptu zaslužnog za govor o islamu na način da mu je rijetko ko bio ravan: „Egipat i sveukupan arapski i islamski svijet su izgubili mislioca od znanosti i vjere, dr. Mustafu Mahmuda, liječnika, naučnika, pisca, analitičara i istraživača.“

Dr. Mustafa Mahmud je bio nedostižan da'ija u svome vremenu, neumoran u savremenoj prezentaciji islama, u dosjećivanju i otkrivanja novih slojeva kur'anske poruke i misli. I danas se reprizno ponavljaju na TV i portalima njegovi serijali emisija „Znanje i vjerovanje“, čije su epizode godinama trajale i u kojima je govorio o raznim pitanjima islama i muslimana u preko 400 emisija.

Znalci njegovog života i djela tvrde da se odlikovao zanimljivim i privlačnim retoričkim stilom, kojim je uvijek težio jednostavnosti. Bio je raskošan u stilu, pisanju i govoru, sa dubokim analitičkim osvrtima.

Posljednje godine svog života je posvetio samo islamu. Iz svojih sredstava je sagradio mesdžid i on je postao poznat kao jedan od da'vetskih centara u kojima su se okupljali ljubitelji islamske nauke i znanja.

U nekoliko izdvojenih misli o pojedinim kur'anskim ajetima, a znalci će znati na koje se odnosi, može se vidjeti sva njegova duboka uronulost u dosezanje najtanahnijih slojeva Božanske poruke:

Dr. Mahmudove misli o Kur'anu na temelju Kur'ana

- Zašto je Allah pustio silnika da čini nasilje, ili ubicu da izvrši zločin, ili kradljivca da krade? Zato što On hoće da čovjek bude slobodan, a uz slobodan izbor se prave greške. Sloboda nema nikakvog smisla ako uz nju nije data mogućnost greške. Uz slobodu je čovjeku data mogućnost izbora kojim putem se dolazi do negativnog ili pozitivnog rezultata. Slobodan izbor vodi do grijeha ili do dobrog djela.

- Ponos se ne pokazuje time da se neko potcjenjuje, niti u oholom ponašanju naspram drugoga. Življenje u ozračju ponosa i dostojanstva ima značenje udaljavanja od svake vrste mogućeg poniženja ili rizika potcjenjivanja ličnosti i njezine vrijednosti.

- Da Allah pomogne onima kod kojih se javljuju loše sumnje (o drugima). Velika je udaljenost između njih i unutrašnjeg spokojstva!

- Kada ljudi o tebi pričaju ružno, a ti znaš da nisi ni prema kome od njih ništa loše uradio, sjeti se i zahvali Allahu što su oni zauzeti tobom, a ne ti njima.

- Vedro lice kod osobe ne znači da ona nema briga već da se kontroliše i uspješno vlada sobom.

- Allah nas neće prepustiti samima sebi ako tvrdimo nešto za sebe, a da nas neće iskušati u vezi s time. Stavit će nas na kušnju na relaciji tvrdnje i onoga što iza nje slijedi. Od nas će tražiti dokaz iskrenosti ako smo iskreni. Gospodar nas ispituje u onome što javno činimo i u onome što tajimo, provjerava našu pobudu, srce i ocjenjuje učinjena djela.

- Nekad je sreća više u ostavljanju nečega nego da tome uđemo u posjed.

- Kada si u nevoljnosti i ne znaš šta sa sobom od dosade, nađi koga da se dosađuje s tobom.

- Vjeruj mi, čovjek se ne žali zbog dobara koja ne posjeduje, jer ih ima u izobilju. Ima ih više nego što su ih imali ljudi u ranijim stoljećima i generacijama. Njemu to nije problem već što i drugi ljudi raspolažu tim dobrima.

- Kur'an je savršen u izboru riječi, u preciznosti, u prenošenju značenja, poruka i misli. Iako je, formalno, onaj kome se daje imetak „gore“, a ne „dolje“, to je u Božanskoj Knjizi postavljeno na pravo mjesto: ruka koja prima mito jeste donja, pa makar bila i vladareva. (El-Bekare, 188)

- Ne tuguj zbog usuda u životu sa kojima se susrećeš, jer da nije toga, bilo bi nešto drugo, ostao bi dugo u zabludi. Jeste da je to teško, ali je istina, doista, takva.

- Odnosi se prema ljudima u skladu sa ljepotom i dobrotom svoga srca. Ne uslovljavaj da ti oni uzvrate istom mjerom, a ako ti, ipak, zaborave, nemoj se žalostiti – Allah ti neće zaboraviti.

- Čovjeku su nekada izuzetno potrebni trenuci mira i osame. To su trenuci kada on prelistava svoj život, otkriva se u različitim situacijama i vrši samopreispitivanje. E, tada nikome ne dozvoli da ti dolazi ili da bude s tobom. Ne dozvoli da ti iko smeta.

- Nije uvijek uslov da ti nafaka bude imetak kojim raspolažeš. Nekada ti Allah šalje nafaku preko osobe koja će zajedno s tobom dijeliti veći dio tereta tvog života.

- Živi svoj život, neka ti srcem vlada raspoloženje, tuguj zbog udaljavanja od Allaha, plači zbog svojih grijeha, neka ti niko nije prječi od samoga sebe...

- Srećan si ti Allahov rob ako te svaki dan ljudi spominju u svojim dovama, a ti za to ne znaš.

- Enormno povećanje broja stanovništva, birokratija, sistem obrazovanja u nazadovanju i uništen moral - to četvero zbog nereda (koji prave ljudi na vlasti) sputava društvo da idemo naprijed. U toj društvenoj izgubljenosti moramo se boriti, pobijediti i savladati te negativne pojave, jer bez toga će sve ostati u praznim riječima i u parolama, u mudrovanju i zaključcima na naučnim konferencijama.

- Život nam liči na korpu za otpad u koju odlažemo svoja djela. Doista, šta god uradimo okrivljujemo sudbinu da nam je ona za sve kriva.

- Ko ne razumije savršenstvo Kur'ana pomislit će da je došlo do greške u ocjenjivaju tretiranja statusa grješnika i grješnice u pitanju krađe i zinaluka. Tako se u ajetu o krađi prvo spominje kradljivac, a onda kradljivica (El-Ma'ida, 38) a u ajetu o zinaluku obrnuto (En-Nur, 2). U čemu je tajna: muškarac je podložniji krađi, a žena preljubi.

- Mi trebamo da imamo želju da se probudimo iz letargije, pospanosti, neke vrste smrti da bismo uradili nešto, ma bilo šta kako bismo dokazali da smo živi.

- Drži se takvog prijatelja kome ćeš otvoriti svoje srce, da mu otkriješ svoje tajne i rane, da on bude iskren i onda kad je ljut, kada i u samome njemu vri i da zajedno osuđujete sve što nije dobro.

- Najvažnije svojstvo kod čovjeka je da se uspije odbraniti od onoga čemu teži njegov ego - strast, a da uspije činiti ono protiv čega mu je ustrajan njegov ego – Allahu draga djela.

- Pouku uzmi iz zakona u prirodi: npr. kad god se namnoži jedna vrsta insekata, Allah stvori drugog insekta, neprijatelja njima, koji ga uništavaju i tako među Svojim stvorenjima sačuva ravnotežu, a da jedna vrsta ne iskorijeni drugu, osim samo u određenoj mjeri. Svakodnevno možemo otkrivati dokaze da je cijeli univerzum pozornica savršene ravnoteže svega, da je sve savršeno uspostavljeno i moćnim zakonitostima potčinjeno.

- Ljudsko tijelo i njegov organizam predstavlja tehničko čudo u području zakona ravnoteže, sređenosti i harmoničnosti koju poznaje svaki liječnik i svaki naučnik koji proučava fiziologiju, anatomiju i organsku hemiju. ... i koji je sve stvorio i kako treba uredio! (El- Furkan, 2)

- Nauka nije dokučila bit i tajnu stvorenja. Znamo njihove nazive, ali ne i tajnu. Služimo se nazivima stvari i stvorenja, terminima raznim, a da ne znamo tajnovitost skrivenu u njima. Allah je podučio Adema, a.s., samo imenima stvorenja i stvari, ali ne i tajnama u njima. Tu je granica znanosti. Najviše što čovjek može da sazna je odnos i razmjer, ali ne može vidjeti tajnu i suštinu ničega. Znanstvenici spoznaju stvari po njihovoj pojavnosti i proučavaju ih sa spoljašnje strane.

Pripremio i preveo: Muharem Omerdić