“O vjernici, Allaha se bojte, i neka svaki čovjek gleda šta je za sutra pripremio i Allaha se bojte jer On dobro zna šta radite.” (Kur’an, 59: 18)

U stalnoj potrebi promišljanja ljudskog života, pozicije i odnosa spram drugih stvorenja, svaka osoba nosi breme. Za svaku generaciju u ljudskom rodu ostaje izazov, kako čitati prošlost, živjeti sadašnjost i promišljati budućnost!? Navedeni ajet dariva poruku i poziv razboritoj osobi, svim ljudima da pažnju usmjeri na svoje sutra, odnosno vrijeme koje dolazi.

Izvori islama propisuju aktivno promišljanje svoje budućnosti i rad u svim područjima koja afirmiraju ljudski rod. Optimizam je označen Kur’anu, a. š., i ovjeren Sunnetom Muhammeda, a. s., u značenju “nade u pomoć Uzvišenog Allahova”. Radost na licu vjernika pri susretu s drugim osobama je sadaka s jasnom porukom Allahova Poslanika, a. s.: “Olakšavajte, a ne otežavajte, obradujte, a ne odbijajte.” (Buharija, 6125) 

Uzvišeni Allah u objavi ajeta otvara nadu i označava put uspjeha osobama koje izvršavaju propisane dužnosti: “A onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći.” (Kur'an, 65: 2) 

Kur'an a. š., sadrži primjere kazivanja o narodima koji su bili u okrilju Milosti Uzvišenog Allaha i dok su propise izvršavali, njima je opskrba dolazila sa svih strana “ribe su ljudima same dolazile...“, “voda iz stijene za svaki rod”, “hlad od oblaka...”, “hrana iz oblaka i vode...” i slično itd. (Kur'an, 7: 160) 

Dakle, Uzvišeni Allah otvara puteve prema Sebi. Tu činjenicu otkriva Muhammed, a. s., u pozivu Milostivog Gospodara koji kaže: “Ja sam prema Svome robu onakav kakvo on ima mišljenje o Meni. Ja sam sa njim kada Me spomene. Ako Me spomene u sebi, i Ja njega spomenem u Sebi. Ako Me spomene naglas u društvu, Ja njega spomenem u društvu koje je bolje od njegova društva. Ako Mi se približi za pedalj, Ja se njemu približim za lakat, a ako Mi se približi za lakat, Ja se njemu približim za dužinu raširenih ruku. Ako Mi on hodeći dolazi, Ja njemu dolazim trčeći.” (Muslim, 4832) 

U ovim porukama se otkriva put uspjeha koji dariva snagu uvjerenja za koji svaka osoba odlučuje koliko želi biti draga Gospodaru svijeta, Uzvišenom Allahu. Blizina i okrilje milosti Uzvišenog Allaha za svaku osobu i stvorenje siguran su oslonac i mogući izvor snage za uspjeh. Časni Poslanik, a. s., upućuje jasan poziv svim ljudima: “Jak vjernik je bolji i Uzvišenom Allahu draži od slaboga, iako je u svakome dobro...” (Muslim, 2664) 

Što znači, za svaku osobu ima nade. 

Zabilježeno je u povijesti ljudskog roda da su uspjeh postigle čestite osobe, narodi i zajednice kada su u potpunosti živjeli vrijednosti Islama i primjenivali propisane dužnosti. Tada su muslimani bili snaga koja je nosila bajrak spasa mnogima. Bila je nada u bolje sutra. I zato Allahov Poslanik, a. s., jasno kaže: “U čijemu se srcu sastanu strah i nada, Allah će tome vjerniku podariti ono što se nada a sačuvati ga od onoga čega strahuje.” (Bejheki) 

I sljedeća poruka Allahova Poslanika, a. s.: “Čuvajte se dobro lošeg mišljenja (sumnjičavosti)! Doista je loše mišljenje najlažniji govor! Ne uhodite jedni druge niti radi sebe, niti radi drugih, ne zavidite jedni drugima, ne okrećite se jedni od drugih, već budite, o Allahovi robovi, braća!” (Buharija, 5970) 

Islam dariva snagu koju je Uzvišeni Allah odredio kvalitetom, a muslimani su dužni biti promotori islamskih vrijednosti. Vjernik nastojati da u svemu vidi ono što je najljepše. Muhammed, a. s., sasvim je jasan: “Nije od nas on/ona ko neki znak protumači kao zlo koje se sprema.” (Taberani) 

Dunjaluk je mjesto iskušenja sa različitim opterećenjima, tugama i radostima. Časni Poslanik daje uputu za radost i snagu podnošenja u tegobama koje donosi život na ovom svijetu i šejtan koristi za guranje slabih u ponor depresije i gubitka nade. 

Šejtan nameće opterećenja koja mogu osobu odvesti u ponor. Svijest o šejtanu musliman stavlja u jasno označeno područje zablude koja može odvesti u propast: “...A onaj ko za zaštitnika šejtana prihvati, a ne Allaha, doista će propasti!” (Kur'an, 4: 119) 

Šejtan obamanjuje i vara ljude: “On im obećava i primamljuje ih lažnim nadama, a ono što im šejtan obeća samo je obmana.” (Kur'an, 4: 120) 

Zaštita od šejtanskih spletki jesu dobra djela i svijest o Uputi, koja da je nadu da sa svakom poteškoćom i brigom dolaze i lijepi dani i zato treba biti strpljiv, kao što Uzvišeni Allah objavljuje u Kur’anu: “I strpljivo podnosi ono što te zadesi, dužnost je tako postupati.” (Kur'an, 31: 17) 

Na jednom drugom mjestu u Kur'anu se ističe: “I ne gubite nadu u milost Allahovu; samo nevjernici gube nadu u Allahovu milost.” (Kur'an, 12: 87) 

Omaške, grijeh i padovi su mogući i dio su života, ali stabilnost osobe održava se dovom traženja oprosta od grijeha, molbom za uputu u rješavanju izazova i ustrajnosti u dobru. Jasno je značenje objavljenog sadržaja: “Mi se nadamo da će nam Gospodar naš grijehe naše oprostiti...” (Kur'an, 26: 51)

Pesimizam, gubitak nade, nije svojstvo vjernika. Treba znati i jasno kazati da nijedan problem nije veći od Milosti Uzvišenog Allaha, i da nijedan problem nije samo problem, već se u njegovu mraku krije svjetiljka koju treba zapaliti. Valja potražiti i naći izlaz i primjereno rješenje. To je put koji je trasirao Allahov Poslanik, a. s., za svoj Ummet. 

Kako se Poslanik, a. s., odnosio prema misiji i promociji dobra, nema očaja, ali nema ni euforije. Primjer strpljivosti u zadobijenim ranama tokom pozivanja stanovnika Taifa, ili primjer pobjede na Bedru, kad kaže: “Idemo iz male u veliku borbu, borbu sa samim sobom.” 

Iskušenja su čisteća voda koja treba osobu učiniti boljom i to muslimani vjeruju i treba da promoviraju nadu u bolje sutra. To je angažirani optimist. Poruka Allahova Poslanika, a. s., sasvim je jasna: “Ustrajte u promociji dobra, pa Džennet je vaše odredište.” (Taberani, El-Evsat)

Put uspjeha je trasirao Časni Poslanik, a. s., i označio razboritim osobama da primišljaju o tome. Kaže Uzvišeni Allah: “Mi ćemo ti dati sigurnu pobjedu... 

Uzvišeni Allah uliva smirenost u srca vjernika da bi još više učvrstili vjerovanje koje imaju – a vojske nebesa i Zemlje su Allahove...” i, konačno, ukazao na terapiju za uspjeh: “Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su dostojanstveni prema nevjernicima, a samilosni među sobom; vidiš ih kako se klanjaju i licem na tle padaju želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo, – na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tle...” (Kur'an, 48: 29)

Muslimani mogu i trebalo bi da prema primjeru Muhammeda, a. s., milosrđem osvajaju ljudska srca i upotpunjuju pravdu toplinom iskrene ljubavi prema istinskim vrijednostima kojima je Uzvišeni Allah okitio stvoreni svijet. Islam je Muhammedova, a. s., staza uspjeha! To je put Sunneta, put Časnog Poslanika, a. s., koji su najavili raniji poslanici. 

Muslimani slijede praksu Muhammeda, a. s., žive i promoviraju vrijednosti islama, rade za bolje sutra donoseći radost, mir i zadovoljstvo u stvoreni svijet prema Uputi Gospodara svijeta koji kaže: 

“Onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta.” (Kur'an, 65: 3) 

“Ne gubite nadu u milost Allahovu....” (Kur'an, 12: 87) 

Izvršavanje propisa najjača je zaštita koja čuva čistotu, razvija snagu i siguran je oslonac, nada za uspjeh u svim iskušenjima ovosvjetskog života. 

Zato Allahov Poslanik, a. s., upućuje da: “Muslimani izvršavaju svoje obaveze.” (Buharija, 2113) 

Islam je “najodabranije voće ljudske zajednice”, koji je usredotočen na Boga i Njime je vođen. Islam je najprikladniji način ispunjenja ljudske sudbine, postignuća sreće na ovom svijetu i u budućem životu, kako svoj Ummet poučava Muhammed, a. s.: “Koga god zadesi kakva briga i žalost, pa kaže: 'Allahu moj, ja sam Tvoj rob, sin roba Tvoga i robinje Tvoje. Moj je život u Tvojoj ruci, Tvoj sud za mene važi i provodi se, Tvoja odredba za mene je pravedna, molim Te svakim Tvojim imenom kojim si Sebe nazvao, ili koje si u Svojoj Knjizi objavio, ili kojem si ikoga od Svojih stvorenja naučio, ili koje si u Svome tajnom znanju zadržao, da učiniš veličanstveni Kur'an proljećem srca moga i svjetlom grudi mojih, i da njime odstraniš žalost moju i odbiješ brige moje!' – Allah će mu odstraniti žalost i brigu i dati mu izlaz iz te situacije.” (Ahmed)

 

BILJEŠKE: 

  1. Kur'an s prevodom, preveo: Besim Korkut, Medina, 1991.
  2. Sahihu-l-Buhari, Buharijeva zbirka hadisa, prijevod Hasan Škapur, Visoki saudijski komitet za pomoć BiH, Sarajevo 2005. godine
  3. Sahihu-l-Muslim, Muslimova zbirka hadisa-sažetak, prijevod s arapskog Muhamed Mrahorović, Mustafa Prljača, Nurko Karaman, Jusuf Karaman i Aida Mujezin, El-kalem, Sarajevo 2008. godine.
  4. Tefsir Ibn Kesir, Dar Jusuf, Bejrut 1983. godine