Spomenuli smo većinu onoga što je čovjeku zabranjeno jesti a sada ćemo pomenuti ono što je zabranjeno od pića.

Vjerniku je zabranjeno da pije sve vrste alkoholnih pića, čak i u najmanjim količinama, jer sve što opija je zabranjeno u što potpadaju i sve vrste droga i drugi nečistih stvari. 

Od Allahove milosti i rahmeta prema nama je da je naš poslanik Muhammed, s.a.v.s., kada je bio na mi'radžu i kada su mu ponuđene dvije posude da se napija, on je izabrao posudu da mlijekom a nije uzeo posudu sa alkoholom. Tada mu je Džibril, a.s., rekao: „Hvala Allahu koji te je uputio onome što je prirodno (zdravo, čisto i korisno) a da si uzeo alkohol tvoj ummet bi zalutao.“ (Buhari) 

Opće je poznato da je alkohol majka svih zala i povod mnogih problema, pa je upravo zbog toga pijenje alkohola strogo zabranjeno.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., u hadisu kaže: “Klonite se alkohola jer je on majka svih zala (tj. ključ svakog zla).”

Allah, dž.š., u Kur’anu kaže: 

“O vjernici, zaista su vino (alkoholna pića) kockanje, kipovi i strelice za gatanje odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja namaza odvrati. Pa hoćete li se okaniti?”

Također se zabranjuje bilo kakav kontakt sa alkoholom, jer je Allahov Poslanik, s.a.v.s., prokleo svakoga onoga ko kontaktira sa alkoholom. Abdullah ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 

“Proklet je alkohol na deset načina; proklet je alkohol i onaj ko ga pije, i ko ga toči, i ko ga prodaje, i ko ga kupuje, i ko ga proizvodi i kome se proizvodi, i ko ga nosi, i kome se nosi, i ko se hrani zaradom od njega.”

U drugoj predaji, od Abdullaha ibn Abbasa, r.a., se kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Došao mi je Džibril, a.s., i rekao: O Muhammede, zaista je Allah prokleo alkohol i onoga ko ga prizvodi, i kome se proizvodi, i ko ga prodaje, i ko ga kupuje, i ko ga pije, i ko se hrani zaradom od njega, i ko ga nosi, i kome se donosi, i ko ga toči i kome se toči.” 

Po mišljenju Abdullaha ibn Amr ibn Asa, r.a., pijenje alkohola je od najvećih i najopasnijih grijeha. Ibn Ebi Hatim bilježi u svome Tefsiru od Umare ibn Hazma koji pripovijeda da je bio prisutan u blizini Kjabe kada je neki čovjek upitao Abdullaha ibn Amra ibn Asa, r.a., o pijenju alkohola pa mu on reče: -Tako mi Allaha, bio bi veliki grijeh kod Allaha, dž.š., da starac poput mene slaže na Allahovog Poslanika, s.a.v.s., a pogotovo na ovom časnom mjestu. Pijenje alkohola je najveći grijeh i to je majka svih zala, jer onaj ko bude pio alkohol ostaviće namaz i možda će učiniti nemoral sa svojom majkom, ili tetkom ili strinom. Ovu predaju takođe prenosi Ebu Bekr ibn Merdevejh sa pouzdanim senedom. 

Allah, dž.š., u ovom ajetu strogo zabranjuje pijenje alkohola i upozorava na njegovu opasnost. 

Ebu Musa El-Eš'ari, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Trojica neće ući u Džennet (ako se ne pokaju): stalni pijanica, onaj koji prekida rodbinske veze i onaj koji vjeruje u sihir (čaranje). Ko umre kao stalni pijanica Allah će ga napojiti iz rijeke koja ističe iz utroba prostitutki od čijeg smrada će stanovnici Džehennema biti uznemiravani.”

Abdullah ibn Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ko se sretne sa Allahom, dž.š., na Sudnjem danu kao stalni pijanica on je poput onoga koji Ga sretne, a obožavao je kopove.”

Džabir ibn Abdullah, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 

Ebu Malik El-Eš'ari, r.a., pripovjeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Doći će vrijeme pa će ljudi od mog ummeta piti alkohol i nazivaće ga drukčijim imenima i u njihovom prisustvu će se svirati muzika i pjevaće pjevačice. Takve će Allah, dž.š., kazniti tako što će dati da pod njima zemlja propadne i pretvoriće ih u svinje i majmune.”

Ebu Musa, r.a., pripovjeda da je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., donešena neka vrsta vina pa je on rekao: -Bacite to, zaista je to piće onih koji ne vjeruju u Allaha i Sudnji dan.

Allahov Poslanik kaže: “U čijim grudima (srcu) bude makar jedan kur’anski ajet (bude znao bilo šta učiti) pa to polije alkoholom (pijući ga) doći će Sudnjeg dana, pa će svaki harf (slovo) od toga ajeta vući tog čovjeka za kosu sve dok ga ne dovedu pred Uzvišenog Allaha i počnu se raspravljati, a s kim se Kur’an bude raspravljao taj će izgubiti parnicu.” 

Nema potrebe ni liječiti se sa alkoholom jer nema lijeka u onome što je zabranjeno. Na to ukazuje i slijedeći slučaj.

Ummu Selema, r.a., kaže: Razboljela mi se kći pa sam pripremila alkohola da joj dadnem. Tada je ušao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i upitao:    -Šta je to, o Ummu Selemo? Ja sam mu odgovorila da ja time liječim svoju kćer. Poslanik tada reče: 

“Zaista Allah nije učinio lijek mome ummetu u onome što mu je haram (zabranjeno).”

Takođe treba napomenuti da je alkohol zabranjeno uzimati i u najmanjim količinama, ušto se ubraja i pivo i tome slično. Isto tako je zabranjeno uzimanje bilo kakvih vrsta droga i svega onoga što opija. 

Žalosna je činjenica da i pored jasne zabrane i opasnosti pijenja alkohola još uvijek ima ljudi koji smatraju da se ne može nikakva svečanost obaviti bez tog pića; niti ženidba, niti udaja, niti odlazak u vojsku, niti rođenje djeteta, niti utemeljenje kuće i tome slično. Molim Allaha, dž.š., da nas zakloni tog velikog poroka u društvu.

 

Autor: Fuad Sedić