Kako zaslužiti Allahovu, dž.š., milost
Neki se zavaravaju i pogrešno razumijevaju kuranski ajet u kojem Allah, dž.š., kaže:
Neki se zavaravaju i pogrešno razumijevaju kur’anski ajet u kojem Allah, dž.š., kaže:
وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَى ﴾ (سورة طه 82 )
“Ja sigurno opraštam onome ko se pokaje (od grijeha) i ko vjeruje i dobra djela čini, i koji zatim na pravom putu ustraje'' Pojedinci vide ovaj ajet kao veliku nadu i kažu da Allah, dž.š., u ovom ajetu zasigurno obećava svoju milost i oprost, obzirom da je ovdje korišten oblik koji ukazuje na to (Ja sigurno opraštam). Međutim, za postizanje Allahove, dž.š., milosti i oprosta u ovom kur’anskom ajetu pomenuta su četiri uvjeta, a to su: tevba / iskreno pokajanje, potpuno i ispravno vjerovanje (koje se pominje u ovom, i u sličnim hadisima; Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Neće niko od vas (potpuno i) ispravno vjerovati sve dok ne bude želio svome bratu ono što želi i sebi,”) činjenje dobrih djela i ustrajnost na Pravom putu, imajući u vidu da nas naš Gospodar prati i kontroliše sve naše postupke.
Sličan ovome je i kur’anski ajet u kojem Allah, dž.š., kaže:
فَأَمَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَعَسَى أَنْ يَكُونَ مِنَ الْمُفْلِحِينَ﴾ (سورة القصص 67)
“A onaj koji se bude pokajao, i koji bude vjerovao, i koji bude dobra djela činio, on će postići šta je želio.” Dakle, kada se vjernik iskreno pokaje, ispravno povjeruje i bude radio dobra djela, tada se može nadati da će biti spašen i da će biti upućen na Pravi put i da će zaslužiti Allahovo, dž.š., zadovoljstvo i milost. Čak i kada postigne ovo što je pomenuto, ne smije se zavaravati i osjećati sigurnost od Allahove kazne, jer Allah, dž.š., kaže:
أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلاَ يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْخَاسِرُون﴾ (سورة الأعراف 99)
“Zar oni mogu biti sigurni od Allahove kazne? Allahove kazne se ne boji samo narod kome propast predstoji.” i neka uvijek ima na umu Allahove, dž.š., riječi:
وَكَذَلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَى وَهِيَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ(102)إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِمَنْ خَافَ عَذَابَ الْآخِرَةِ ذَلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ وَذَلِكَ يَوْمٌ مَشْهُودٌ(103)وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلاَّ لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ، يَوْمَ يَأْتِ لاَ تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلاَّ بِإِذْنِهِ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ(105)فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ﴾ (سورة هود 102-106)
“Eto, tako Gospodar tvoj kažnjava kad kažnjava sela i gradove koji su nasilje činili. Kažnjavanje Njegovo je zaista bolno i strašno. To je pouka za one koji se plaše patnje na onom svijetu; a to je Dan kada će svi ljudi biti sabrani i to je Dan kad će svi biti prisutni, a Mi ga odgađamo samo za neko vrijeme. Onoga dana kad dođe, bez dopuštenja Njegova niko ni riječ neće izustiti, a među njima biće nesrećnih i srećnih. I nesrećni će u Džehennem, u njemu će teško izdisati i udisati…”
وَإِنْ مِنْكُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيًّا(71)ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا﴾ (سورة مريم 71-72 )
“I svaki od vas će do njega (Džehennema) stići! Gospodar tvoj se sigurno tako obavezao. Zatim ćemo one koji su se grijeha klonili spasiti, a nevjernike ćemo da u njemu na koljenima kleče ostaviti.”
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَه, وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَه﴾ (سورة الزلزلة 7-8)
“Onaj ko bude uradio koliko trun dobra - vidjeće ga, a onaj ko bude uradio i koliko trun zla - vidjeće ga.”
U jednog kratkoj, ali vrlo sadržanoj suri Allah, dž.š., kaže:
وَالْعَصْرِ, إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ﴾ (سورة العصر )
“Tako mi vremena, svaki čovjek je na gubitku, osim onih koji vjeruju i dobra djela čine, i koji jedni drugima preporučuju istinu i koji jedni drugima preporučuju strpljivost.” U ovoj kratkoj suri vidimo da je Allah, dž.š., ocijenio i okarakterisao svakog čovjeka da je gubitnik, osim onih koji se okite sa četiri odlike, koje će ih spasiti od gubitka i propasti: vjerovanje, dobra djela, međusobno savjetovanje i preporuka Istine i međusobno savjetovanje i preporuka strpljivosti. Strpljivost je ta odlika koja čovjeka čini ustrajnim u pokornosti Allahu, dž.š., i ona ga odvraća od griješenja i razvrata. Kod koga se nađu ove četiri osobine on se može nadati da će biti spašen od gubitka i propasti.
Autor: Fuad Sedić