Pridržavati se ovog pravila znači upotpuniti svoje vjerovanje i garanciju da će nam naš ibadet i naše dove biti primljene. I svoju djecu lakše ćemo odgojiti ako ih budemo hranili sa halalom.

Evo nekoliko hadisa koji govore o tome da se dova ne prima od onoga koji jede, pije i oblači ono što je haram.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., u hadisu kaže: “Čovjek će zbog dugog putovanja biti neuredan, prašljiv i takav će dići ruke prema nebesima, moleći: -O Gospodaru! O Gospodaru! A njegova hrana i piće njegovo i odjeća njegova su na haram / nedozvoljen način stečeni, i othranjen je haramom, pa kako da mu se dova primi.

Enes ibn Malik, r.a., je rekao Allahovom Poslaniku: -Poslaniče, traži od Allaha da budem od onih čija se dova prima! Poslanik mu reče: -O Enese, zarađuj na pošten i halal način, biće ti dova primljena, jer zaista čovjek kada pojede jedan haram zalogaj, dova mu se ne prima četrdeset dana.”

Takođe se prenosi da ima melek kod Bejtu-l-Makdisa koji svakog dana i svake noći govori: “Ko pojede nešto od harama, Allah od njega ne prima ni fardove ni sunnete.”

Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Ko kupi odjeću za deset dirhema, od kojih je jedan dirhem od harama, Allah  mu neće primiti namaz dok god je ta odjeća na njemu.” 

Vehb ibn Vird kaže: “Kada bi toliko dugo stajao na noćnom namazu kao da si stub, to ti ništa neće koristiti dok ne vidiš šta ulazi u tvoj stomak, halal ili haram hrana.”

Sufjan Sevri kaže: “Ko podijeli sadaku od onoga što je haram je poput onoga koji pere odjeću sa mokraćom, jer odjeća se ne može oprati osim sa vodom, a grijeh se ne može očistiti osim sa halalom.” 

Abdullah ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Dunjaluk je lijepo uživanje, pa ko na njemu nešto na halal način zaradi i potroši ga u ono što je dozvoljeno Allah će ga nagraditi Džennetom, a ko na Dunjaluku, na haram način nešto zaradi, te ga potroši u nešto što nije dozvoljeno Allah će ga uvesti u kuću poniženja. Mnogo je onih koji raspolažu sa Allahovim imetkom na način kojim Allah nije zadovoljan i oni će na Sudnjem danu zaslužiti Džehennem.”

Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Ko ne bude vodio računa o tome na koji način zarađuje imetak, Allah neće voditi računa o tome na koja vrata će ga u Džehennem uvesti.” 

Ebu Hurejre, r.a., je rekao: “Da neko od vas napuni svoja usta prašinom bolje mu je nego da ih napuni haramom.”

Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: 

“Svakom tijelu koje odraste na haramu džehennemska vatra je najprječa.” 

ZABRANJENA HRANA

Općepoznato je muslimanima zabranjeno svinjsko meso, lešina, krv i sve ono što je zaklano u nečije drugo ime mimo Uzvišenog Allaha. Allah, dž.š., u Kur’anu kaže: 

“Reci, ja ne nalazim u ovome što mi se objavljuje da je ikome zabranjeno jesti ma šta drugo osim krepaline (mrljine), ili krvi koja ističe ili svinjskog mesa, a to je doista pogano.”

Allah, dž.š., u drugom ajetu kaže: 

“Zabranjeno vam je jesti ono što je uginulo, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u nečije drugo, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno; i što je strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto –osim ako ste ga preklali- i što je na žrtvenicima žrtvovano, i zabranjuje vam se gatanje strjelicama.” 

Komentatori Kur’ana kažu da se ovim ajetom zabranjuje jedanaest  stvari, a to su:

- Ono što je uginulo, jer kad životinja ugine njena krv se zadrži u žilama, pokvari se i kao takva je nezdrava i opasna za jedenje. Od ovog se izuzima riba i skakavac, kako je to naglašeno u pouzdanim hadisima.

- Krv je zabranjena zato što je nečista. U džahilijjetu su je pripremali i servirali gostima, pa im je Allah, dž.š., to zabranio. Ovdje se takođe izuzima slazena i džigerica, jer su one po hadisu dozvoljene.

- Svinjsko meso, mast i ostalo što se od tog mesa pravi. Pored zdravstvenog faktora zabrane konzumiranja svinjetine, koja prouzrokuje razne bolesti, učenjaci pominju i to da onaj ko jede svinjetinu ili proizvode od takvog mesa, poprima ružne osobine te životinje, kao što su upornost u činjenju onog što je zabranjeno, nepostojanje stida i ljubomore kao osnovnih osobina normalnog čovjeka i tome slično.

- Ono što je zaklano u nečije drugo ime mimo Allaha, dž.š.,  kao što je prinošenje žrtve kipovima, šejhovima i tome slično. Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Allah je prokleo onoga ko prinese žrtvu (zakolje) u ime nekog drugog pored Allaha.”

- Ono što je udavljeno, bilo ljudskim činom ili nekako drukčije. Takođe su to u džahillijjetu činili, udavili bi životinju, pa kad krepa onda bi je jeli. 

- Ono što je ubijeno, teškim i tupim predmetom, ili elektro-šokom ili pištoljem i sličnim pomagalima koja mesari koriste prije klanja. 

- Ono što je strmoglavljeno sa visine brda, ili sa drveta i tome slično. Takođe ako padne u bunar, ili neku provaliju pa krepa. 

- Ono što je rogom ubodeno. Inače je po islamskim propisima  zabranjeno natjeravati životinje (volove, krave, pijetlove, pse i sl.) da se međusobno bore. 

- Ono što je od strane zvijeri načeto. 

- Ono što je na žrtvenicima žrtvovano, kao što su kipovi i sl. i gatanje strjelicama.