Zatim se popeo na slijedeću stepenicu i ponovo rekao: Amin. I na trećoj stepenici je također glasno izgovorio: Amin. Ashabi su se začudili od tog njegovog neuobičajenog postupka, te im on objasni šta se ustvari desilo, rekavši: Došao mi je melek Džibril, a.s., i rekao: -Muhammede, ko dočeka ramazan a u njemu ne zasluži oprost, neka ga Allah udalji od Svoje milosti!, pa sam na to rekao: Amin. Dalje Džibril reče: -Ko bude imao roditelje, ili jednog od njih, pa zbog nepoštivanje njihovog prava uđe u Džehennem, Allah ga je udaljio od Svoje milosti. I na to sam rekao: Amin. Zatim Džibril, a.s., reče: -Kod koga se tvoje ime spomene a on na tebe ne donese salavat, neka ga Allah udalji od Svoje milosti. Džibril reče: Reci: Amin, pa sam rekao: Amin." (hadis je sahih, Tirmizi, Ibn-Hibban i drugi) Ebu-Hatim je rekao: U ovom hadisu imamo dokaz da je poželjno izbjegavati davati prednost sebi i uzdizati se, pogotovo ako se radi o osobi koja treba da bude uzor drugim ljudima, jer je Pejgamber kod prve dvije stvari (ramazan i poštivanje roditelja) odmah rekao: amin, a kada je spomenuto donošenje salavata na njega, nije odmah rekao amin, sva dok mu Džibril, a.s., nije rekao: -Reci: Amin, pa je Pejgamber nakon toga rekao: Amin. Allah, dž.š., će takve pomoći i uzdići na oba svijeta, zato što su ponizni i ne uzdižu se nad druge.  

U drugom hadisu se kaže: "Propao je i ponižen  onaj ko dočeka ramazan a ne budu mu oprošteni grijesi." (Ahmed ) 

Ovo mubarek mjesec samo što nije prošao i napustio nas sa svojim blagodatima. Požurimo sa pokajanjem i činjenjem dobrih djela, jer moramo učiniti sve od sebe da zaslužimo kod Allaha, dž.š., oprost naših grijeha. 

Ramazan je velika prilika za traženje oprosta. Šejtani su sputani i ne mogu djelovati uz ramazan, kao što to rade van ramazana. Džennetska vrata su otvorena a džehennemska su zatvorena. Dova postača se prima. Post nas čuva i štiti od svega što je ružno. Klonimo se onoga što je zabranjeno i nastojmo što više uraditi onoga čime ćemo zadobiti Allahov oprost i Njegovo zadovoljstvo. 

Katade je rekao: "Kome se ne oprosti uz ramazan, tome neće biti oprošteno ni van ramazana." Kao i sjemenke, ako ne dadnu plod ljeti i u vrijeme kada je to predviđeno, pogotovo ga neće dati zimi. 

Postimo svojim stomacima, svojim jezicima, postimo svojim očima, ušima i svim organima. Dan, kada vjernik posti se mora razlikovati od dana kada ne posti. 

Svi imamo ružnih osobina kojih se želimo proći i napustiti ih. Zar u nama nema zavidnosti, netrpeljivosti, ružnog mišljenja o drugima, sebičnosti i drugih bolesti u našim srcima. Sada je prilika da se obratimo svome Gospodaru i zamolimo ga za oprost naših grijeha, da očisti naša srca od toga što ne dolikuje srcu vjernika. Ako to nećemo pokušati uz ramazan, pa kada ćemo? 

Evo još jedne neizostavne prilike koju trebamo iskoristiti a to je: NOĆ LEJLETUL-KADR. Najodabranija noć od svih, bolja od hiljadu drugih mjeseci u kojima nema te noći, kako se to u Kur'anu navodi, a  Pejgamberov, s.a.v.s., hadis to potvrđuje: 

U ramazanu je noć (Lejletul-Kadr) koja je bolja od hiljadu drugih mjeseci. Kome bude uskraćeno dobro te noći, taj je uistinu uskraćen." (Nesai, sahih) 

Na njenu vrijednost ukazuje i dobro poznati hadis: "Ko provede noć Lejletul-Kadr u ibadetu, iskreno vjerujući i nadajući se nagradi koja je za to obećana, biće mu oprošteni prošli grijesi." 

Pored svih blagodati koje u sebi sadrži ova noć, mogli bismo reći da je to noć ponovnog uspostavljanja kontakta između nebesa i zemlje. Ta veza između nebesa i zemlje je smrću Pejgambera, s.a.v.s., prekinuta i svakog ramazana se na ovaj način ponovo uspostavlja i aktivira. Na to ukazuje ovaj događaj: 

Kada je Poslanik, s.a.v.s., preselio na bolji svijet, njegov prvi halifa Ebu Bekr, r.a., je rekao Omeru: -Hajdemo posjetiti Ummu Ejmen kao što ju je posjećivao Muhammed, s.a.v.s., dok je bio živ. Kada su stigli do nje zatekli su je da plače. Oni je upitaše: -Zašto plačeš? Ono što Poslanik, s.a.v.s., ima kod svog Gospodara je bolje za njega. Tada im ona reče: -Znam ja da će Poslaniku, s.a.v.s., biti bolje kod njegovog Gospodara, ali ja ne plačem zbog toga, nego plačem zbog toga što Objava sa nebesa neće više silaziti. Ovako mudar odgovor od strane Ummu Ejmen je natjerao i Ebu Bekra i Omera, te su sve troje skupa plakali.“ (Sijer e'alamin-nubela',  2/226) Dakle, u ovoj mubarek noći se ponovo uspostavlja jaka veza između nebesa i zemlje. Te noći se na zemlju spušta veliki broj meleka na čelu sa Džibrilom, a.s. Zato, ne ispustimo priliku da ovu noć, odmah nakon zalaska sunca pa sve do zore, što bolje iskoristimo, učeći dove i čineći druge vrste ibadeta. 

Aiša, r.a., je upitala Pejgambera, s.a.v.s.: Allahov Poslaniče, ako ja potrefim noć Lejletul-Kadr, šta je najbolje da učim u toj noći. On joj odgovori: Uči ovo:

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ )كَرِيمٌ( تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي" 

Allahumme inneke afuvvun (kerimun) tuhibbul-afve fa'fu anni/Allahu moj, doista si Ti Onaj koji prašta (i darežljiv si), voliš praštanje, pa mi oprosti!" (Tirmizi – hasen-sahih)

 

Autor: Prof. dr. Fuad Sedić