Droga
Danas ćemo, povodom svjetskoga dana borbe protiv droge, govoriti o toj temi.
Zahvala pripada samo Allahu, dž.š. Od Njega tražimo pomoć, uputu i oprost. Allahu, dž.š., se utječemo od zla naših duša i loših djela. Svjedočim da je samo Allah Bog, Jedan, koji nema supruga, i svjedočim da je naš vođa, uzor, miljenik i učitelj, Muhammed, Allahov rob i Poslanik. Gospodaru moj, neka je Tvoj salavat, selam i blagoslov na ovog plemenitog Poslanika, njegovu porodicu i ashabe.
Čitav svijet se bori protiv ovog smrtonosnog poroka na kojem počivaju razne organizacije i skupine opasne po ljudsku zajednicu. Oni posjeduju novac i oružje, a u nekim zemljama predstavljaju državu u državi, skidajući sa vlasti i postavljajući koga oni žele, koristeći se novcem od prodaje droge. Svojim novcem i korupcijom uništavaju ljude i štete cijelom čovječanstvu samo zato da bi stekli milione, a nakon toga i bilione. Ova nesreća na koju se žali cijeli svijet, pa i mi Arapi i drugi muslimani, stigla je u naša područja još davno pod imenom hašiš. U muslimanske zemlje je došla sa Tatarima i njihovim pohodima na muslimane, a muslimanski učenjaci su joj se oštro suprotstavili. Muslimani su smatrali da su ih Tatari podjarmili zahvaljujući širenju ovog opakog poroka.
Kur'an i Sunnet o zabrani droge
Onoga dana kada se pojavila ova opaka pošast, ova "trava", muslimanski učenjaci su se složili u mišljenju da je to haram. Od toga nije odstupio nijedan islamski pravnik niti mezheb. Svi su potvrdili da je to zabranjeno, čak šta više da je to veliki grijeh. Također su rekli da se od onoga ko dozvoli njeno uživanje ili konzumiranje treba zatražiti tevba i odstupanje od takvog mišljenja. U protivnom se kažnjava kao i otpadnik ove vjere, jer je negirao nužno poznate stvari u vjeri.
Nažalost, danas ćemo naći ljude kako se prepiru oko laži i raspravljaju stvarima u kojima nema rasprave, govoreći kako u Kur'anu i Sunnetu nećemo naći dokaz za zabranu droge. Oni se koriste lažima, jer Kur'an i Sunnet zabranjuju drogu. Oni hoće da u Kur'anu stoji doslovan tekst: "Zabranio sam vam hašiš, viski ili konjak". Međutim, Kur'an ne ulazi u detalje nego postavlja opće odredbe i pravila, sadržavajući propise pod koje potpadaju hiljade pojedinačnih slučajeva i pitanja. Kur'an zabranjuje alkohol tekstom u kome Allah, dž.š., kaže: "O vjernici, vino, kocka i strjelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?" (El-Maide, 90 i 91)
Kada je Allah, dž.š., upitao: "Pa hoćete li se okaniti?", oni su rekli: "Okanili smo se Gospodaru naš, okanili smo se". Onaj ko je držao čašu u ruci odmah ju je prosuo, ne popivši je do kraja: "Zar da je popijem do kraja, pa da onda prestanem piti. Ne, neću tako uraditi." Potom su otišli kućama, uzeli vino koje su posjedovali i prosuli ga na ulice Medine, govoreći: "Prošli smo se vina".
"Šejtanovo djelo, zato se toga klonite"; riječ "klonite se" nije blaga, kako to neki tvrde, te stoga smatraju da ona ne ukazuje na zabranu. Naprotiv, ona ukazuje na zabranu i najteži oblik harama. Zato je ova riječ došla i u kontekstu zabrane širka i velikih grijeha: "Pa budite što dalje od kumira poganih i klonite se neistinitog govora", "Mi smo svakom narodu poslanika poslali: - Allahu se klajajte, a kumira se klonite", "Za one koji se klone obožavanja kumira" (kipova, idola), "One koji se klone velikih grijehova i razvrata"
Dakle, ova riječ "klonite se" dolazi samo sa širkom, idolima, kipovima, velikim i razvratnim grijesima. Njeno značenje je: budi na rastojanju od tog djela, udalji se od njega, kao što se navodi u Allahovim riječima: "Ne približavajte se zinaluku". To ne znači samo da se ne čini zinaluk, nego znači da se udalji od svega što vodi zinaluku, kao što je osamljivanje sa ženom, razgolićavanje žena, bestidnost, gledanje suprotnog pola sa strašću, itd.
Djelovanje droge
Islam je zabranio vino i prokleo deset osoba koje, na bilo koji način, imaju veze sa njim. Šta se podrazumijeva pod riječi "hamr" - vino? Omer ibn El-Hattab, r.a., je sa Poslanikovog minbera rekao da je "hamr" - vino zabranjeno i to od pet različitih materija koje su bile prisutne u Hidžazu i Medini u to doba. Tih pet materija su: grožđe, hurme, med, pšenica i ječam. Potom je rekao: "Vinom se smatra sve što opija mozak". Tako su ove vrste vina u to doba bile te koje su opijale ljudski mozak, ali je Omer postavio općenito pravilo: sve što opija mozak, tj. sve što remeti normalnu funkciju mozga, čini ga neprirodnim, ometa njegovu kontrolu i jasnu predodžbu, čime čovjek počinje da miješa stvari, ono što je udaljeno vidi blizu, ili obratno, nemoguće smatra mogućim, ne razlučuje između pravilnog postupka i grješke, između koristi i štete, te dobra i zla.
Sve što poremeti prirodno stanje mozga i opija ga smatra se kao "hamr" - vino. Ovo je rekao Omer, r.a., pred ashabima, i niko mu se nije usprotivio, što predstavlja idžma' (konsenzus) ashaba da je vino sve što opija mozak. Ovo pravilo se odnosi i na droge - našiš, opijum, heroin, kokain... Sve ove materije opijaju mozak čovjeka i čine ga nesvjesnim o onome što se dešava njemu ili u njegovoj okolini, tako da predstavlja stvari na način koje ne odgovara stvarnosti. Ljudi govore o njemu da je opijen, da ne zna za svoje dužnosti i prava, da ne zna za samoga sebe, svoga Gospodara, porodicu i domovinu. Čovjek koji na ovaj način gubi razum je isti kao onaj koji je pio vino. Nema razlike između vina i ovih materija, osim što je vino u tečnom stanju, a droge u čvrstom stanju. Međutim, čvrsto ili tečno stanje se ne uzima u obzir u fikhskim propisima, nego je važan utjecaj na ljudski mozak i gubljenje prisebnosti kod čovjeka.
Ljudi koji su ovisni o drogi, koji uživaju hašiš, opijum, heroin itd., su ljudi koji su izgubili moć spoznaje i razumijevanja. Žive samo za svoj porok i zadovoljenje želje. Narod kaže: "Glavu bez cilja lahko stiže sablja". Ovi ljudi su izgubili moć rasuđivanja i više nisu sposobni za vjeru, dunjaluk, zaštitu svoje porodice niti za bilo kakvu društvenu funkciju i obavezu. Oni su žrtve ovih opojnih materija. Kur'an i Hadis su zabranili vino, a ovi ljudi su uživaoci materija koje su poput vina.
Hutba uvaženog dr. Jusufa El-Karadavija o drogi, u prijevodu Dževada Hrvačića