U nekim predajama stoji da je prvi od velikih predznaka Kijametskog dana dolazak (pojavljivanje) Dedždžala. Kako bi otklonio prividnu kontradiktornost hafiz Ibn Hadžer, rahimehullah, kaže: "Ono što se može zaključiti iz svih predaja koje govore o toj temi je: pojavljivanje Dedždžala je prvi veliki znak blizine Kijametskog dana koji će ukazati na poremećaj uobičajenih zakonitosti na cijeloj zemaljskoj kugli i to će se završiti sa smrću Isa'a, a.s. Što se tiče izlaska Sunca sa zapada, time se misli na prvi veliki predznak Kijametskog dana koji ću najaviti poremećaj uobičajenih zakonitosti u kosmosu, i to će se završiti nastupom Kijametskog dana. 

 

Prvo što je kazao Poslanik, s.a.v.s., kada je stigao u Medinu 

Abdullah ibn Selam, r.a., priča: Kada je stigao Allahov Poslanik, s.a.v.s., u Medinu pohrlili su ljudi da ga vide pa sam i ja krenuo s njima. Čim sam ugledao njegovo lice, znao sam da to nije lice lažljivca. Prvo što sam čuo od njega da kaže, bilo je: "O ljudi, širite selam, hranite gladne, održavajte rodbinske veze i klanjajte noću, dok ostali ljudi spavaju, ući ćete u Džennet vašeg Gospodara spašeni." (hadis je sahih, a zabilježili su ga Tirmizi i Darimi) 

 

Prvi ko je obnovio Kabu 

Ebu Seid El-Hudri, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kusej (pradjed od Poslanikovog djeda Abdulmuttaliba) je prvi ko je obnovio Kabu, nakon Kilaba ibn Murreta." Ova predaja nije jakog seneda. Zubejr ibn Bekkar je ovo obnavljanje spomenuo na dva mjesta u svojoj knjizi kao i drugi učenjaci koji su pisali na ovu temu. Što se tiče gradnje Kabe, poznato je da ju je izgradio Ibrahim, a.s., sa svojim sinom Ismailom. Također se spominje da ju je Kusej natkrio, tj. napravio krov. Također je poznato da su Kurejšije prilikom obnove Kabe, jedna njena vrata zatvorili, a ova druga su podigli, kako bi lakše u nju puštali da uđe ko je njima po volji, a vraćali onoga koga su smatrali da nije dostojan da uđe unutra. 

 

Prvi ko će ući u Džehennem od ovoga ummeta 

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Prvi ko će ući u Džehennem od ovoga ummeta su ljudi koji nose bičeve.“ (Taberani u El-Availu, str. 64 sa slabim senedom) O ovoj temi je poznat i pouzdan hadis od Ebu Hurejre, r.a., u kojem Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Dvije vrste ljudi od stanovnika Vatre nikada nisam vidio: ljudi kojima su bičevi poput kravijih repova, njima će udarati druge ljude; i izazovno odjevene žene, koje se uvijaju svojim tijelima hodajući (poput bludnica), glave su im poput grba horosanskih deva. Neće ući u Džennet niti će osjetiti njegov miris, a doista, miris Dženneta se osjeti na tolikoj i tolikoj udaljenosti." (Muslim i drugi) Molimo Premilostivog Allaha, da nas zaštiti od džehennemske vatre. 

 

Prvi ko će se napiti sa Pejgamberovog, s.a.v.s., vrela/havda 

Sevban, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Moj havd/vrelo je veliko koliko je prostor od Adena (Jemen) do Ammana (Jordan)  (u predaji: udaljenost mjesec dana hoda). Njegov napitak je slađi od meda, mirišljiviji i ljepši je od mirisa miska, bjelji od mlijeka. Broj njegovih posuda za piće je poput broja nebeskih zvijezda. Ko se s njega jednom napije, neće nikada više ožednjeti.  Prvi ko će se napiti sa njega su siromašni muhadžiri, koji nisu bili u mogućnosti da se uređuju, niti da oblače skupocjenu odjeću, niti da uživaju u bračnim vezama i nije im bilo omogućeno ostvarivanje njihovih dunjalučkih potreba.“ (Ahmed, Tirmizi i drugi) 

 

Prvi ko je napisao Bismillahirrahmanirrahim 

Bismilla je početak Kur'ana i ona je prvo što je Kalem/pero napisalo u Levhi mahfuzu. Spominje se da je Abdullah ibn Abbas, r.a., rekao: "Prvi ko je napisao Bismillahirrahmanirrahim bio je Sulejman, a.s.." Poznati učenjak iz generacije nakon tabiina Ibn Džurejdž je rekao: "Sulejman, a.s., u svom pismu nije dodao ništa više od onoga što je spomenuto u kur'anskom ajetu. U tom ajetu se govori o pismu koje je Sulejman, s.a., poslao po svojoj ptici Hudhudu, Belkisi, kraljici Sabe: "Odnesi ovo moje pismo pa im ga baci, a onda se od njih malo izmakni i pogledaj šta će odgovoriti! O velikaši - reče ona - meni je dostavljeno jedno poštovanja vrijedno pismo! Zbilja je od Sulejmana i doista je ono: U ime Allaha Svemilosnog, Milostivog!" (En-Neml, 30) 

U predajama stoji da su Kurejšije u svojim pismima pisale: "Bismikellahumme" (U ime tebe, o moj Bože), pa je tako i Muhammed, s.a.v.s.,  radio. Kada je objavljen kur'anski ajet: "Bismillahi medžreha ve mursaha" (Ukrcajte se u nju (lađu) u ime Allaha, neka plovi i neka pristane!, Hud, 41), onda je Poslanik, s.a.v.s., rekao da se tako (Bismillah) piše na početku pisama. Kada je objavljen navedeni ajet o Sulejmanovom pismu, gdje je spomenuta cijela Bismilla, onda je Muhammed, s.a.v.s., rekao da se time počinju pisma i rekao je da se Bismilla stavi na početku svake kur'anske sure. Abdullah ibn Abbas, r.a., kaže: Džibril, a.s., bi Muhammedu, s.a.v.s., prvo proučio Bismillahirrahmanirrahim, a kada bi to ponovo proučio, to bi značilo da je završio sa jednom i počeo sa drugom surom. 

 

Autor: Prof. dr. Fuad Sedić