Allah je taj koji vjetrove salje
" Elif, Lam, Mim. Ovo je objavljena Knjiga o kojoj sumnje nema, od Gospodara i Stvoritelja svih svjetova"
" On sve uređuje i svim poslovima upravlja, od neba do zemlje. Zatim se svi poslovi Njemu povraćaju u jednom danu, čija je dužina hiljadu godina, prema onome kako vi brojite."
U ovom ajetu riječ "emrun" prevodi se kao posao ili djelo. Ali, Božiji posao ili djelo (emrun), može da dođe u značenju gospodarstvo ili vlast Islama. To jest gopspodarstvo islama, utemeljiće na zemlji.
Kasnije će ta vlast početi da opada i možda će to opadanje potrajati i hiljadu godina. Prva tri vijeka su bila utemeljivanje Islama i to su bili vijekovi u kojima je trajalo uzdizanje. Kasnije je počeo period zastoja i opadanja. Na Islam su počeli djelovati strani uticaji. U ovom dijelu se predskazuje i nagovještava, da će period zastoja i opadanja potrajati samo hiljadu godina i da će onda iznova zastati, da će poći u susret jednom novom periodu prosperiteta, slave i uzdizanja.
" Eto. To je Onaj (Bog), koji zna svaku neviđenu i višđenu stvar, koji je jedini pobjednik i milostiv."
Čovjek nadahnut Allahovim Ruhom hoće, želi, nastoji, trudi se, uči, proučava, pronalazi, naučava, da bi saznao i doznao sve oko sebe, ispod sebe, pa čak ide i u nebeske sfere, sa željom, da prodre u Allahove tajne.
Neki to čine u ime svoga Gospodara, a neki u ime Lucifera. Svako naučno dostignuće i napredovanje je pohvalno, ako je u korist uspostavljanja reda na Zemlji, i koje je rađeno u ime Boga dž.š, što Kur'ani-Kerim ne samo da odobrava i preporučuje, nego i naređuje:
"Uči u ime Gospspodara svoga koji stvara"
Ali, ako se uči, proučava na bilo koji drugi način i u bilo čije ime, osim Allaha dž.š.ono ne vodi dobru.
Einstein je potencoijalni izumitelj atomske energije, a kada je vidio da će se taj njegov pronalazak upotrijebiti protiv čovjeka, pokajao se , jer to, vjerovatno nije radio u ime svoga stvoritelja, nego u ime sotone (oholosti).
Ako čovjek nije sebe proučio, pa ni sve ono što ga okružuje, a ni sve ono što je u Božijim Knjigama rečeno, a još nije uspostavio mir i red na Zemlji, zašto onda taj oholi čovjek ide u nebeske sfere, vjerovatno, da bi našao sebi bolje sklonište, nego što mu je njegova zemlja ili da bi mogao drugima vladati, čime ga Lucifer vara, a kada doživi katastrofu, on mu se smije, naslađujući se ludosti i lahkomislenosti čovjeka.
A čovjek još nije u stanju da predvidi ni katastrofu, koja ga pogađa na Zemlji, a pogotovu spriječiti vulkansku erupciju, zemljotrese, uragane, i ostale kataklizme. O kojima Allahove Knjige govore i da svim zbivanjima i poslovima od neba do zemlje upravlja njihov Gospodar. Kurani-Kerim spominje i vjetrove i njihovu ulogu, spominje i potoke, skakavce, uši, žabe, krv i sl.
Ovoga puta zadržaćemo se na vjetrovima i njihovim vrstama, koje spominje Kur'an a.š.
Kur'ani- Kerim u više svojih poglavlja kao i hadisa u Sahihu-lBuhariji govore o vjetrovima, kojih ima osam vrsta, od kojih se četiri vrste odnose kao kazna-azab, a četiri kao milost Allahova.
Vjetrovi azaba su:
- Asif i Kasif- odnose se na morske kazne
- Sarsar i Akim – odnose se na kopnene kazne
"Ili zar ste vi sigurni da vas neće povratiti (Gospodar vaš) po drugi put na more, pa će poslati na vas strašnu buru i potopiće vas, jer ste nezahvalni bili."
Kako nam je poznato postoji više vrsta razarajućih vjetrova, oluja, uragana, ciklona itd.., koji su čak dobili svoja posebna imena, kao što su "Hilda" itd..., među koje spada i čuveni razarajući "tornado", koji se više puta ponavlja u Americi, Teksasu, na čijoj teritoriji su uništeni domoroci, koja zla su počinili , došljaci kršćani.
Jedan od ovih vjetrova-uragan je i takozvani Kasif koji je praćen strašnom i veoma snažnom zvučnom tutnjavom, koji sve pred sobom ruši i iza sebe ostavlja pustoš. To je strašan tajfun.
"I kada im se reče dijelite da bi drugima pomogli od onoga što vam je Allah darovao, goveore nevjernici pravovjernima: Zar da mi hranimo onoga koga bi Allah nahranio, da ga je htio nahraniti? Zaista ste vi ljudi u otvorenoj zabludi".
"Kada će doći ta prijetnja vaša, protiv nas koju ste iznijeli, ako vi istinu govorite"'?
" Oni iščekuju samo jedan strašni zov i potmuli tutanj, što će ih iznenada stići, a oni će se među sobom svađati".
"I Mi smo spremili na njih strašan vihor, što sve ruši i obara , u danima nesretnim da bi im dali, da okušaju kaznu poniženja i sramote u životu zemaljskom".
"Mi smo poslali na njih jednog nesretnog dana leden vihor, što je strašno bučan i neprekidno trajao, dok ih nije uništio. Čupao je i dizao ljude iz njihovih stanova kao da su stabla palmina, što su iz korijena iščupana i po zemlji povaljana. O kako je kazna Moja i zastašivanje Moje bolno i teško!"
"Mi smo poslali na njih olujinu, što je kamen sipala. Samo pristaše Lutove smo Mi zorom spasili".
"Ono što oni žrtvuju u ovome zemnom životu iz licemjerstva, sliči vejavici, koja sve smrzava i pogodi usjeve nekog naroda koji sebi nasilje čini, pa ih do kraja uništi. Allah im nije nasilje učinio, nego su oni sami sebi nasilje učinili".
Ove Kur'anske riječi nam daju sliku Zapada, koji žrtvuju za potlačene narode iz licemjerja i svoje nadustosti, pa ih Allah kažnjava sa pojavom zaraznih bolesti, i te se bolesti odražavaju kako na insanima tako i na hajvanima, kao i sa raznim vremenskim neopogodama.
Ovaj ajet se odnosi na ona četiri vjetra kojim se prijeti kaznom.
Njihova imena "Asif" i "Kasif" odnose se na morske katastrofe. A druga dva imena "Sarsar" i "Akim" se odnose na kopnene kazne.
"Zar ste sigurni da vas On neće u zemlju utjerati ili da protiv vas pješčanu oluju neće poslati, pa da onda sebi zaštitnika nećete naći.
Ili, zar ste sigurni da vas On po drugi put neće na more izvesti, i buru na vas poslati i potopiti vas zbog toga što ste bili nezahvalni? Tada ne biste nikoga našli ko bi Nas zbog vas na odgovornost pozvao"
Ne spašavaju ih ni podmornice na nuklearni pogon, niti vasionski brodovi! Faraone nisu spasile ni ogromne piramide i tome slično!
Gdje su toliki silnici-tirani?
Gdje je Arkan, Milošević i mnogi drugi?
Gdje je Staljin, Hitler i njima slični?
"Pa kad su vidjeli kaznu u obliku oblaka da se zaputila dolinama i uvalama njihovim, rekoše: " Ovo je oblak što nam kišu donosi!" "Ne, ovo je kazna, što ste je požurivali. Vjetar koji nosi staršnu i bolnu kaznu".
Ovaj vjetar se odnosi na kaznu narrodu Ad sa pješčanim nanosima i njihovim zatrpavanjem- uništrenjem.
Zbog njihove obijesti i nepriznavanja istine. (Akim ili Sarsar)
"O pravovjerni ! Sjetite se blagodati Allahovih vama, kada je došla vojska na vas. Mi smo na njih poslali velik i jak vjetar, i vojsku koju vi niste vidjeli".
" A Allah vidi sve šta vi radite".-ovaj vjetar bi se mogao svrstati u murselat, kao milost Allahova prema vjernicima,a i kao kazna prema mušricima.
" Ili je Onaj bolji, koji vam put pokazuje u crnoj tmini, na kopnu i na moru i koji vam vjetrove kao radost, sprema pred milost Svoju? Zar ima Boga uz Allaha?! Uzvišen je čist Allah od drugova što mu ih pripisuju!"
Vjetar, koji se spominje u ovom ajetu odnosi se na vjetrove milosti.
" Jedan od dokaza Njegovih je to što On šalje vjetrove kao nosioce radosnih vijesti da vam da, da milost Njegovu osjetite i da lađe voljom Njegovom plove i da iz obilja Njegova stičete i da bi ste zahvalni bili. I prije tebe smo poslanike narodima njihovim slali i oni su im prave dokaze donosili, pa smo one koji su griješili kažnjavali-a dužnost nam je vjernike pomoći. Allah je taj koji vjetrove salje pa oni oblake tjeraju i On ih po nebu, kako On hoće, rasprostire i na komade dijeli , pa ti vidis kisu kako iz njih pada, i kad je On na one robove svoje na koje zeli prolije, oni se odjednom radošću ispune".
" A da pošaljemo vjetar i da oni vide da je sbve požutjelo, obni bni, i poslije toga, blagodati poricali".
" A on sprema vjetrove kao radosnu vijest, pred milost svoju. I mi spuštamo iz neba vodu čistu da oživimo nanovo njom zamrli kraj i zemlju i da napojimo životinje koje smo stvorili i mnoge ljude".
A Allahovu milost mnogi ljudi vide u materijalnom svijetu, kao u kiši i sl. A u duhovnom se pokazuje najveća Allahova milost u Njegovoj Objavi.
" Materijalna oživljuje obamrlu zemlju, o Objava Allahova nanovo oživljava zamrle ljudske duše".
Ovaj ajet spada među četiri vjetra milosti Allahove.
" Mi smo poslali vjetrove koji oplođuju blagoslov donose...".
Ovi vjetrovi kišu i oblake nose ili puhajući prouzrokuju, da se biljke oplođuju. Ovi vjetrovi, što blagoslov i kišu nose simbolično prikazuju konačnu i ptpunu pobjedu i napredak islama.
"I spustili smo s neda kišu, pa smo vas napojili. I nije u vašoj ruci da je zaustavite".
Vjetar koji se spominje u ovom ajetu jedan je od četiri vjetra milosti.
O toku zbivanja i svega ovog što će se dogoditi Kurani-Kerim govori na više mjesta, kao u suri Et-Tevbe, suri El-Isra', suri Jusuf i tako dalje. Vezano za Zulkarnejna, Je'džudža i Me'džudža ( sura El-Kehf ), sura El-Qasas – u predgovoru časnog Kur'ana (Čaušević), sura Er-Rum i tako dalje.
U predgovoru u istom prijevodu i tumaču sure El Vaqi'a koji govori o velikom događaju kao što i sam naziv sure znači.
A to je onaj čas, kada će sa dati nagrada pravovjernim i kazna nevjernicima.
U prvom dijelu ovog poglavlja govori o podjeli ljudi na tri grupe, da će prve dvije grupa biti vjernici , atreća grupa pripada griješnim protivnicima. Što znači da Vaqi'a znači poraz i izumiranje neprijatelja i protivnika. Vaqi'a se u zemaljskom životu otkriva na ovaj način, au vjrečnom svijetu će se na posve drugi način otkriti.
Pomicanje nebesa i Zemlje sa svoga mjesta i cijepanje nebesa, simbolično prikazuje izumiranje i nestajanje svih neprijatelja, malih i velikih.
U suri El-Mulk u drugom dijelu poglavlja se kazuje kako će završiti oni koji Allahove blagodati niječu i neupotrebljavaju ih i ne iskorištavaju ih svojoj sposobnošćo, koje i m je Allah dž.š poklonio i na taj način ne rastavljaju dobro od zla i dobro od hrđavog.
Molimo Svemogućeg Allaha da nas poduči onome što nam je od koristi i da poveća naše znanje!
Kod Tebe tražimo utočište, oslanjajući se na Tvoju moć.
Sva hvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova!
Autor: Hfz. Adbullah ef. Budimlija