Ebu Bekr, neka je Allah zadovoljan njime, se zabrinuo da ih neko ne primijeti, pa da tako Poslaniku, neka je Allahov spas i blagoslov na njega, ne bude kakvo zlo učinjeno. Vjerovjesnik, neka je Allahov spas i blagoslov na njega, ga je smirivao, bodrio i govorio: ¨O Ebu Bekre, šta misliš o dvojici s kojima je Allah treći (ja eba Bekr ma zannuka bi isnejni Allahu salisuhuma)?¨ Kao što prenosi Imam Ahmed: ¨Kazivao nam je 'Affan, obavijestio nas je Hemam, prenijeo nam je Sabit od Enesa da mu je Ebu Bekr govorio: 'Kada smo bili u pećini, rekao sam Vjerovjesniku: Da je neko od njih pogledao u svoja stopala, ugledao bi na nas ispod (lew enne ehaduhum nezare ila qademejhi le ebsarna tahte qademejhi),' pa je Vjerovjesnik rekao: 'O Ebu Bekre, šta misliš o dvojici s kojima je Allah treći?¨ Ovo navode Buhari i Muslim. 

Zato Uzvišeni kaže: «Pa je Allah podario Svoju sigurnost njemu...», tj. Svoje učvršćenje i Svoju pomoć na Poslanika (te'jiduh we nasruhu 'alejh), neka je Allahov spas i blagoslov na njega, -prema najraširenijem mišljenju – a navodi se i Ebu Bekru. Prenosi se od Ibn 'Abbasa i drugih da su rekli: ¨Allahova sigurnost nikada nije napuštala Vjerovjesnika, a to ne znači da ona nije posebno obnovljena u ovoj situaciji,¨ - i zbog toga je Uzvišeni rekao: «...a njega vojskom pomogao koju vi niste vidjeli...», tj. melekima. 

«...i učinio da riječ nevjernika bude donja. A Riječ Allahova, pa – ona je gornja!» Ibn 'Abbas je rekao: ¨Misli se na riječ onih koji ne vjeruju: riječ mnogoboštva (širka), a Allahova je Riječ: Nema drugog boga osim Allaha (la ilahe illellah)!¨ Buhari i Muslim prenose od Ebu Musa el-Eš'arija, neka je Allah zadovoljan njime, da je rekao: ¨Upitan je Allahov Poslanik, neka je Allahov spas i blagoslov na njega, o čovjeku koji se bori iz hrabrosti i čovjeku koji se bori iz oholosti i čovjeku koji se bor iz dvoličnosti; koji se od njh bori na Allahovom putu (fi sebilillah)? Poslanik, neka je Allahov spas i blagoslov na njega, je odgovorio: 'Ko se bori da Allahova Riječ bude gornja (li tekune kelimetellehi hije'l-'ulja), on se bori na Allahovom putu!¨

«A Allah je silan...» tj. u kažnjavanju i pomaganju (fi intiqamih we intisarih), i ne odbija onog ko od Njega zatraži utočište, «...i mudar.» u Svojim Riječima i Svojim djelima (fi aqwalih we ef'alih).

(Hafiz Imad al-din Ibn Kethir, Tafsiru'l-Qur'ani'l-'azim, II, Džem'iyya ihya' al-turath al-islamiyy, Kuwait, 1414./1994.,  str. 472-3.)

 

Preveo: Almir Fatić