Ako želiš da budeš u redu poštuj red

Kako je moguće da su oni koji su preuzeli emanet Riječi Božije još uvijek tu gdje jesu u pogledu naučno-tehnološkog, društvenoga, organizacionog razvoja. S druge strane, kako je moguće da oni koji nemaju ono što imaju prvi ipak daleko više i brže prosperiraju i napreduju?

Uzvišeni Gospodar stvara ovaj svijet i uspostavlja zakonitosti na osnovu kojih postoji i opstoji. Te i takve zakonitosti su utkane u kozmički red i kao takve nisu podložne promjenama/izmjenama. Takvo što je vidno u kur’anskom izričaju: “U Allahovim zakonima/sunnetullahu nećeš naći promjene, nećeš naći odstupanja” (Fatir, 43.)

Također, Darovatelj života stvara čovjeka u najljepšemu obliku i dariva mu univerzalne principe, poput pravde, solidarnosti kompetencije, odgovornosti, a na temelju kojih će urediti i srediti svoj odnos prema svim vidljivim i nevidljivim egzistentima. Razumije se, oni su tu da bi čovjek, kako na razini svoje vlastitosti jednako tako i na razini društva, uspostavio željenu harmoniju i krenuo putem preobražaja i progresa. Naravno, čovjek kao biće izbora može takvo što prihvati i usvojiti ili zanemariti i odbaciti.

S razlogom vjerujući čovjek, a u kontekstu kazanoga, postavlja određena pitanja sebi i drugima. Najprije, kako je moguće da su oni koji su preuzeli emanet Riječi Božije još uvijek tu gdje jesu u pogledu naučno-tehnološkog, društvenoga, organizacionog razvoja. S druge strane, kako je moguće da oni koji nemaju ono što imaju prvi ipak daleko više i brže prosperiraju i napreduju? Drugačije kazano: šta to danas nedostaje sljedbenicima ummeta Muhameda, s.a.v.s., pa nisu u prilici da krenu putem preporoda? Naravno, kada god nam se postavlja ova vrsta upita, po inerciji, odlazimo ka jedanaestom ajetu sure Er-Ra’d u kome se kaže: „Allah neće izmijeniti stanje jednoga narod dok on sam sebe ne izmijeni.“ Kao što se može primjetiti ovaj ajet je, u načelu, posve jasan. No, šta bi to u praktičnom smislu trebalo značiti? Šta se želi ovim nadahnutim riječima poručiti i preporučiti. Šta je podtekst koji odčitavamo? Bit ćemo slobodni kazati da nema promjene na razini društva sve dok lideri, ali i sami građani, ne shvate kako se principi trebaju poštivati.

Dakle, odgovor je jasan: muslimani su tu gdje jesu, jer su zaboravili kako ovodunjalučki, a ništa manje i ahiretski, uspjeh uveliko ovise od odnosa prema pomenutim principima. Poslužit ćemo se primjerom iz naše svakodnevice. Prije izvjesnoga vremena jednoga uglednoga čovjeka zove jedan vjerujući insan (praktikant) i moli ga da mu pomogne da se dijete upiše u jednu našu Ustanovu. Kada mu ovaj kazuje da će mu svakako pomoći on biva obveseljen te se svesrdno zahvaljuje, tepa, izriče hvalospjeve i zadovoljno opetuje kako je znao kome će se obratiti. No, čovjek principa mu sada mnogo jasnije i glasnije kaza kako njegova pomoć u konkretnome slučaju podrazumijeva da tom djetetu neće biti učinjena nepravda. Ovome nije bio posve jasan odgovor te upita: “Ne razumijem, šta bi to trebalo značiti”?  To podrazumijeva kako ću podići glas u slučaju da Vaše dijete bude degradirano, ali ću biti i protiv toga da bude primljeno na uštrb drugoga djeteta koje ima bolje predispozicije. Naravno, ovaj čovjek nezadovoljan odgovorom ukaza kako je trebao uslugu a ne ders. Čovjek principa mu kaza kako bi jednako postupio i u slučaju vlastitoga djeteta. Nakon izvjesnoga vremena se ponovno susreću, a ovaj mu sa dozom osoritosti kazuje kako je uspješno riješio slučaj svoga djeteta.

Poštovani, složit ćemo se kako ovaj primjer zorno oslikava našu svakodnevicu i prilike u kojima živimo. Zapravo, naši stariji imaju običaj kazati da čemu je vrijeme tome je i vakat. Upravo tako, vakat je da shvatimo i prihvatimo kako jedno društvo može ići naprijed samo onda kada se prihvate i poštivaju zakonitosti koje nam dariva Dragi Bog. Da pojednostavimo. Nije Njemačka ljepša od naše  Bosne i Hercegovine, nije čovjek koji tamo živi ništa sposobniji niti inteligentniji, nisu tamo rijeke na izvoru čistije i bistrije nego li su naše, nisu tamo kiše drugačije nego li su ovdje, no posve je vidna razlika u jednoj prevažnoj činjenici: u svijesti tamošnjih lidera i običnoga svijeta glede poštivanja općeprihvaćenih načela/principa. Zapravo, ono što čini određene zemlje i narode progresivnim i proaktivnim jeste insistiranje na principima kao što su pravda, solidarnost, kompetencija i nadsve odgovornost. 

Ni manje ni više, oni pojedinci i narodi koji baštine i drže do principa bivaju predvodnicima svoga vremena. Vjerujućem insanu ostaje da duhovnost koju u svojoj nutrini nosi kao takvu, autentičnu, drugima donosi i pronosi tim prije što će uvijek i na svakome mjestu dati prednost pravednosti u odnosu na uzurpaciju, solidarnosti u odnosu na uskogrudost, kompetenciji u odnosu na poznanstvo (vezu) i odgovornosti u odnosu na nemarnost. Na koncu, ako insan hoće da bude uredu odnosno u harmoniji sa sobom i drugima valja mu poštivati sami red koji je uspostavio Uzvišeni Gospodar.

Autor: Hafiz Saudin ef.  Gobeljić

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi