Sa takvim imamom će ljudi biti zadovoljni  a i namaz će im biti ispravan. Međutim, ako (prave i iskrene) džematlije ne budu zadovoljni sa svojim imamom onda dolazi u pitanje ispravnost takvog namaza, kao što se to naglašava u slijedećim hadisima: 

Abdulah ibn Amr, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Trojici se namaz ne prima: onom ko predvodi džemat a oni ga ne podnose, onom koji obavlja namaz nakon isteka njegovog vremena i onom koji od slobodnog čovjeka napravi roba.”

U predaji koju bilježi Ibn Huzejme se kaže: 

“Trojici Allah ne prima njihov namaz, niti se taj namaz diže prema  nebesima, niti se uzdiže iznad  njihovih glava: čovjeku koji imami ljudima a oni s njim nisu zadovoljni, čovjeku koji obavi dženazu-namaz bez odobrenja i ženi koja je u postelji neposlušna svome mužu.” 

Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Trojicu je Allah, dž.š., prokleo: onoga koji predvodi džemat a oni ga ne vole, ženu čiji muž je zanoćio ljut na nju i čovjeka koji čuje ‘hajje ales-salah, hajje alel-felah- dođite na namaz, dođite na spas’ pa se ne odazove.”

Ebu Umamete, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 

 

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثَلاَثَةٌ لاَ تُجَاوِزُ صَلاَتُهُمْ آذَانَهُمُ الْعَبْدُ الْآبِقُ حَتَّى يَرْجِعَ وَامْرَأَةٌ بَاتَتْ وَزَوْجُهَا عَلَيْهَا سَاخِطٌ وَإِمَامُ قَوْمٍ وَهُمْ لَهُ كَارِهُونَ 

(حديث حسن ورواه الترمذي)

“Trojici se njihov namaz ne uzdiže iznad njihovih glava: robu koji je pobjegao od svoga gospodara sve dok se ne vrati, ženi čiji je muž zanoćio ljut na nju i čovjeku koji predvodi džemat a oni  su njime nezadovoljni.”

Abdullah ibn Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Trojici se njihov namaz ne diže ni koliko je pedalj iznad njihovih glava: čovjeku koji imami ljudima a oni s njim nisu zadovoljni,  ženi čiji je muž zanoćio ljut na nju i dvojici muslimana koji su zavađeni.”

Autor: Fuad Sedić