91. veliki grijeh: neobavljanje namaza skrušeno
Jedan od vadžiba namaza je skrušenost i zbog toga Hejtemi smatra da je izostavljanje skrušenosti u namazu jedan od velikih grijeha, na što ukazuju naredni hadisi:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لاَ تُجْزِئُ صَلاَةُ الرَّجُلِ حَتَّى يُقِيمَ ظَهْرَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ (حديث صحيح ورواه الترمذي والبيهقي والدار قطني وغيرهم)
“Nije ispravan namaz čovjeku koji ne ispravi svoja leđa na ruku’u i sedždi.”
“Allahov Poslanik, s.a.v.s., je zabranio da se sedžda obavlja tako kao kad vrana kljuca hranu, i zabranio je da se prilikom sedžde laktovi spuštaju na tlo, i zabranio je da neko sebi rezerviše i zauzima stalno mjesto u džamiji kao što to čine deve.”
Ebu Abdullah El-Eš’ari, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., vidio nekog čovjeka kako ne ispravlja svoja leđa na ruku’u a prilikom obavljanja sedžde kao da kljuca, pa je Poslanik rekao: “Kada bi ovaj u ovakvom stanju umro, umro bi u nečijoj drugoj skupini mimo Muhammedove skupine. Zaista onaj koji nepotpuno obavlja ruku’ i kljuca na sedždi je poput gladnog koji pojede jednu ili dvije hurme a one mu ništa ne mogu ublažiti njegovu glad.”
Takođe Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Najveći kradljivac je onaj koji krade od svoga namaza. Ashabi upitaše: -A kako krade od svoga namaza? Poslanik odgovori: -Ne izvršava u potpunosti namaske ruku’e i sedžde.”
Ebu Derda’, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Prvo što će biti dignuto od ovoga ummeta je skrušenost u namazu, tako da haman nećeš moći vidjeti čovjeka koji lijepo i skrušeno klanja.”
Autor: Fuad Sedić