Držanje takvih stvari u kućama sprječava ulazak meleka i samim tim, podstiče ulazak šejtana koji u tu kuću i familiju unose razdor i nesuglasice a uskraćuju blagoslov i berićet za te ukućane. To potvrđuje i hadis Allahovog Poslanika, s.a.v.s., u kojem on kaže: 

 

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ الْمَلاَئِكَةَ لاَ تَدْخُلُ بَيْتًا فِيهِ تَمَاثِيلُ أَوْ صُورَةٌ (رواه البخاري ومسلم) 

"Meleki zaista neće ući u kuću u kojoj ima kipova ili slika."

Nevevi –rahimehullah- slikanje i pravljenje kipova smatra jednim od velikih i teških grijeha, zbog strogosti kazne koja je predviđena za one koji se time bave. Inače slikanje stabala i prirode je dozvoljeno. On kaže da je to mišljenje i stav poznatih učenjaka kao što su: Sevri, Malik, Ebu Hanife i drugi.

Pojašnjavajući smisao zabrane kipova i slikarstva dr. Jusuf Karedavi kaže: "Islam je izuzetno osjetljiv u pogledu očuvanja vjerovanja u Jednoga i Jedinoga Boga od svih vidova idolopoklonstva, i tolika opreznost Islama prema kipovima i slikarstvu ima svoje duboko opravdanje. Istraživanja naroda su pokazala da se obožavanje idola pojavilo onda kada su ljudi počeli praviti kipove svojih mrtvih i pobožnih predaka kako bi ih se mogli sjećati. Malo-pomalo, oni su im se počeli diviti i obožavati ih, sve dok te kipove nisu počeli smatrati božanstvima obožavajući ih mimo Jedinog Boga, moleći ih za pomoć, bojeći se njihova gnjeva i tražeći njihov blagoslov...Drugi razlog za ovu zabranu odnosi se na one koji prave kipove, na samoga skulptora. Skulptori teže da se osjećaju gordim i ponosnim na svoj rad, kao da su iz ničega stvorili nešto, ili kao da su kamenu ili stijeni udahnuli život. Jedan je skulptor nakon velikoga napora i rada oblikovao figuru. Ona je bila tako savršena i lijepa da je on stajao pred njom, izgubio se pred finoćom njezinih linija i oblika, i obuzet gordošću i ponosom, uzviknuo: "Progovori! Progovori!" 

Zato je plemeniti Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Oni koji prave kipove (ili slike) iskusit će kaznu na Sudnjem danu. Bit će im rečeno: -Udahnite život svojim kreaturama... Oni koji se sažive sa ovim poslom nemaju granica; oni ostaju vjerni samo svome stilu i mašti; oni prave nage ili polunage žene i erotske figure...Muslimanu nije dopušteno baviti se ovakvim poslovima."

Slike živih bića na nekim prostirkama ili jastučnicama su dozvoljene –po mišljenju jednog broja učenjaka- pod uvjetom da se ne stavljaju na posebna mjesta čime bi im se ukazivalo poštivanje. To nam pojašnjava slijedeći hadis:

Od Aiše,  r.a., se prenosi: "Ušao je kod mene Poslanik, s.a.v.s., a bila sam zastrla otvor (prozor) zastorom na kome su bili kipovi, pa kad je to vidio, skinuo ga je, a lice mu je pocrvenjelo, pa je rekao: "Aiša! Na Sudnjem danu će najžešće biti kažnjeni oni koji su slikali nešto slično Allahovom stvorenju." Kaže Aiša: "Pa smo ga pocijepali i napravili jastučnicu ili dvije."

Što se tiče fotografija osoba koje su nam drage i čije slike želimo sačuvati predlažem da se te slike nikako ne stavljaju na zid, nego da se čuvaju u albumima i sličnim mjestima kako ne bismo ometali ulazak meleka u naše kuće. Posebno bih ovom prilikom naglasio i zabranu stavljanja slika na nišane što nije u skladu sa propisima naše vjere, niti  tradicije.

Autor: Fuad Sedić