85. veliki grijeh: nepropisno oblačenje žena i gledanje u golotinju (avret)
Ova vrsta grijeha podrazumijeva razgolićavanje žena, osamljivanje sa ženom koja nije bližnja rodica, tj. žena s kojom ne može stupiti u brak, gledanje u ono što je haram bilo da se radi o živim bićima, slikama, filmovima i tome slično.
Razgolićavanje žena je jedan od malih predznaka Sudnjeg dana koji se uveliko obistinio pa vidimo da je veliki broj žena napustio Islamski odgoj pri oblačenju, te oblače odjeću koja ne pokriva njihove stidne dijelove tijela.
Abdullah ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Pred kraj života moga ummeta će biti ljudi koji će jahati (voziti se) na udobnim sedlima (sicevima) sličnim onim u kućama, dolaziće tako do pred džamijska vrata a žene će im biti razgolićene i slabo obučene. Na njihovim glavama će biti pundže (frizure) kao grbe iznemoglih deva. (Pro) kunite ih jer su one ionako proklete.”
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمْ بَعْدُ نِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مَائِلاَتٌ مُمِيلاَتٌ عَلَى رُءُوسِهِنَّ أَمْثَالُ أَسْنِمَةِ الْإِبِلِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَرِجَالٌ مَعَهُمْ أَسْيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ (رواه مسلم)
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Imaju dvije vrste džehennemlija koje nisam vidio: razgolićene i nepristojno obučene žene, koje se naginju ljudima i zavode ih a njihove glave (frizure) su poput devijih grba, neće ući u Džennet, niti će osjetiti njegov miris, a njegov miris se osjeća na tolikoj i tolikoj udaljenosti i ljudi koji nose bičeve slične kravljim repovima i njima tuku narod.”
Takođe se velikim grijehom smatra oblačenje ili pokrivanje tankom i providnom odjećom koja se uglavnom koristi da bi bila zavodljiva i privlačna za muškarce. Isto tako i duga odjeća koja je tijesna tako da se ocrtavaju sramni dijelovi tijela nije Islamska odjeća, jer svrha Islamskog oblačenja je da sakrije sve ono što bi privlačilo ljude, bio to ukras, boja odjeće, mirisa i sl.
Takođe je zabranjeno osamljivanje sa ženom sa kojom se može stupiti u brak. Dr. Jusuf Karedavi po ovom pitanju kaže: To nikako ne znači gubljenje povjerenja prema njima ili nekome od njih, nego je to njihova zaštita od navođenja na zlo i loših misli koje bi se mogle aktivirati u njihovoj podsvijesti prilikom izoliranog međusobnog susreta muškosti muškarca sa ženstvenošću žene, o čemu govori Allahov Poslanik, s.a.v.s., u ovom hadisu:
“Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan neka se nipošto ne osamljuje sa ženom bez njezina pratioca, mahrema; treći s njima dvoma je šejtan.”, a kod Buharije i Muslima od Ibn Abbasa, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Neka se niko od vas ne osamljuje sa ženom osim u društvu njezina mahrema” tj. onoga za koga se ona ne može udati.
Takođe gledanje u ono što je haram je veliki grijeh i čin koji je zabranjen. Jusuf Karedavi kaže: “U okviru seksualnog nagona Islam zabranjuje podulji pogled muškarca prema ženi i ženi prema muškarcu, jer je oko ključ srca, a pogled je vjesnik zavođenja i glasnik preljuba... Zbog toga je Allah, dž.š., uputio zapovijed istovremeno i vjernicima i vjernicama da obore poglede svoje, vezujući tu svoju zapovijed s čednošću i moralnom čestitošću:
﴿ قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ, وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلاَ يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ ﴾ (سورة النور 30-31)
“Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim, to im je bolje, jer Allah uistinu zna ono što oni rade. A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim, i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje...”
Obaranje pogleda ustvari znači blago, a ne pohotno upućivanje pogleda kojim se “gutaju”prolaznice i prolaznici, tako da se pogledom u suprotni spol ne uranja u njegove privlačne ljepote, da ga se ne fiksira i da se ne bulji u nj. Stoga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., kazao Aliji:
عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لاَ تُتْبِعِ النَّظَرَ النَّظَرَ فَإِنَّ الْأُولَى لَكَ وَلَيْسَتْ لَكَ الأَخِيرَةُ (رواه البخاري)
“Alija, ne pružaj pogled za pogledom, jer samo prvi (iznenadni) pogled ti je dozvoljen a drugi i ponovni pogled ti je grijeh.”
Pohotne i požudne poglede koje pojedinac jednog spola uperi prema drugom spolu Allahov Poslanik, s.a.v.s., proglasio je preljubom očima (zina) rekavši: “I oči čine preljubu, a njihova preljuba je strastveno gledanje.”
Takođe treba odvratiti pogled od avreta/golotinje, intimnih dijelova tijela koji se moraju pokriti, jer je Allahov Poslanik, s.a.v.s., zabranio gledati avret sa strašću ili bez strasti, pa makar se radilo o muškarcu u odnosu na muškarca ili ženi u odnosu na ženu. Poslanik je rekao: “Muškarcu je zabranjeno da gleda u avret muškarca, a i ženi je zabranjeno da gleda u avret žene...”
Avret muškarca koji nije dopušteno gledati ni muškarcu ni ženi zahvata predio od pupka do koljena. U slučaju potrebe ili nužde, kao kad se radi o pružanju pomoći ili liječenju, te zabrane prestaju važiti.
Autor: Fuad Sedić