26. veliki grijeh: pijenje alkohola
Pijenje, konzumiranje i bilo kakav kontakt sa alkoholom je jedan od velikih grijeha, pa makar se radilo o najmanjim količinama.
Po mišljenju Abdullaha ibn Amr ibn Asa, r.a., pijenje alkohola je od najvećih i najopasnijih grijeha. Ibn Ebi Hatim bilježi u svome Tefsiru od Umare ibn Hazma koji pripovijeda da je bio prisutan u blizini Kjabe kada je neki čovjek upitao Abdullaha ibn Amra ibn Asa, r.a., o pijenju alkohola pa mu on reče: -Tako mi Allaha, bio bi veliki grijeh kod Allaha, dž.š., da starac poput mene slaže na Allahovog Poslanika, s.a.v.s., a pogotovo na ovom časnom mjestu. Pijenje alkohola je najveći grijeh i to je majka svih zala, jer onaj ko bude pio alkohol ostaviće namaz i možda će učiniti nemoral sa svojom majkom, ili tetkom ili strinom. Ovu predaju takođe prenosi Ebu Bekr ibn Merdevejh sa pouzdanim senedom.
Ibn Ebi Hatim, takođe, prenosi da je Abdullah ibn Abbas, r.a., smatrao pijenje alkohola od najvećih grijeha.
Allah, dž.š., u Kur’anu kaže:
﴿يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(90)إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنتَهُونَ﴾
(سورة المائدة 90-91)
“O vjernici, zaista su vino (alkoholna pića) kockanje, kipovi i strelice za gatanje odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja namaza odvrati. Pa hoćete li se okaniti?”
Allah, dž.š., u ovom ajetu strogo zabranjuje pijenje alkohola i upozorava na njegovu opasnost.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., u hadisu kaže: “Klonite se alkohola jer je on majka svih zala (tj. ključ svakog zla).”
Ebu Musa El-Eš'ari, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Trojica neće ući u Džennet (ako se ne pokaju): stalni pijanica, onaj koji prekida rodbinske veze i onaj koji vjeruje u sihir (čaranje). Ko umre kao stalni pijanica Allah će ga napojiti iz rijeke koja ističe iz utroba prostitutki od čijeg smrada će stanovnici Džehennema biti uznemiravani.”
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Četvoricu Allah neće uvesti u Džennet, niti će im dati da osjete njegove ljepote: stalni pijanica, onaj ko jede kamatu, onaj ko bespravno jede imetak siročeta i onaj koji je neposlušan prema roditeljima.”
Abdullah ibn Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “ Ko se sretne sa Allahom, dž.š., na Sudnjem danu kao stalni pijanica on je poput onoga koji Ga sretne, a obožavao je kopove.”
Džabir ibn Abdullah, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُلُّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ وَإِنَّ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ عَهْدًا لِمَنْ يَشْرَبُ الْمُسْكِرَ أَنْ يَسْقِيَهُ مِنْ طِينَةِ الْخَبَالِ فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا طِينَةُ الْخَبَالِ قَالَ عَرَقُ أَهْلِ النَّارِ أَوْ عُصَارَةُ أَهْلِ النَّارِ (رواه مسلم)
“Sve što opija je haram i zabranjeno piti, pa ko bude pio ono što opija zaslužuje da ga Allah, dž.š., napoji “tinetul-habalom”. –A šta je to “tinetul-habal”- upitaše ashabi. Poslanik reče: -Znoj i gnjoj stanovnika Džehennema.”
Ebu Malik El-Eš'ari, r.a., pripovjeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Doći će vrijeme pa će ljudi od mog ummeta piti alkohol i nazivaće ga drukčijim imenima i u njihovom prisustvu će se svirati muzika i pjevaće pjevačice. Takve će Allah, dž.š., kazniti tako što će dati da pod njima zemlja propadne i pretvoriće ih u svinje i majmune.”
Abdullah ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ko popije nešto od alkohola i to stigne u njegov stomak ne prima mu se namaz sedam dana, a ako umre u tom stanju umrijeće kao nevjernik. A ako se opije pa ga to odvrati od izvršavanja svojih obaveza onda mu se namaz neće primati četrdeset dana, a ako umre u tom stanju umrijeće kao nevjernik.”
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لاَ يَسْرِقُ السَّارِقُ حِينَ يَسْرِقُ وَهُوَ مُؤْمِنٌ وَلاَ يَزْنِي الزَّانِي حِينَ يَزْنِي وَهُوَ مُؤْمِنٌ وَلاَ يَشْرَبُ حِينَ يَشْرَبُهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ وَالتَّوْبَةُ مَعْرُوضَةٌ بَعْدُ (رواه الحاكم)
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Kradljivac dok krade nije musliman, čovjek dok čini nemoral (zinaluk) nije musliman, onaj koji pije alkohol dok to radi nije musliman, a nakon toga preostaje tevba (pokajanje).” Iz prethodnog hadisa se razumije da vjernik u momentu činjenja pomenutih grijeha prestaje biti vjernikom što pojašnjava i slijedeći hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ko čini zinaluk (nemoral) ili pije alkohol Allah od njega odstrani (udalji) iman (vjeru) kao što čovjek skida svoju košulju sa sebe.”
Abdullah ibn Omer, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لُعِنَتِ الْخَمْرُ عَلَى عَشْرَةِ وُجُوهٍ لُعِنَتِ الْخَمْرُ بِعَيْنِهَا وَشَارِبُهَا وَسَاقِيهَا وَبَائِعُهَا وَمُبْتَاعُهَا وَعَاصِرُهَا وَمُعْتَصِرُهَا وَحَامِلُهَا وَالْمَحْمُولَةُ إِلَيْهِ وَآكِلُ ثَمَنِهَا (رواه أبو داود)
“Proklet je alkohol na deset načina; proklet je alkohol i onaj ko ga pije, i ko ga toči, i ko ga prodaje, i ko ga kupuje, i ko ga proizvodi i kome se proizvodi, i ko ga nosi, i kome se nosi, i ko se hrani zaradom od njega.”
U drugoj predaji, od Abdullaha ibn Abbasa, r.a., se kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Došao mi je Džibril, a.s., i rekao: O Muhammede, zaista je Allah prokleo alkohol i onoga ko ga prizvodi, i kome se proizvodi, i ko ga prodaje, i ko ga kupuje, i ko ga pije, i ko se hrani zaradom od njega, i ko ga nosi, i kome se donosi, i ko ga toči i kome se toči.”
Ebu Musa, r.a., pripovjeda da je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., donešena neka vrsta vina pa je on rekao: -Bacite to, zaista je to piće onih koji ne vjeruju u Allaha i Sudnji dan.
Allahov Poslanik kaže: “U čijim grudima (srcu) bude makar jedan kur’anski ajet (bude znao bilo šta učiti) pa to polije alkoholom (pijući ga) doći će Sudnjeg dana, pa će svaki harf (slovo) od toga ajeta vući tog čovjeka za kosu sve dok ga ne dovedu pred Uzvišenog Allaha i počnu se raspravljati, a s kim se Kur’an bude raspravljao taj će izgubiti parnicu.”
Često se dešava da ljudi piju alkohol ili njime časte radi društva u kome se nađu ili koje im dolazi u posjetu, ne gledajući na Allahov hator i zabranu. Ovakvima Allahov Poslanik, s.a.v.s., poručuje i kaže: “Kad god se ljudi na dunjaluku sastanu radi zajedničkog pijenja alkohola, Allah će ih sastaviti u Džehennemu gdje će sjediti jedni naspram drugih i uzajamno će se proklinjati, govoreći: “O ti, neka te Allah kazni onako kako zaslužuješ zato što si me do ovoga doveo” , a ovaj će njemu isto tako uzvraćati.”
NIJE DOZVOLJENO LIJEČENJE ALKOHOLOM
Ummu Selema, r.a., kaže: Razboljela mi se kći pa sam pripremila alkohola da joj dadnem. Tada je ušao Allahov Poslanik, s.a.v.s., i upitao: - Šta je to, o Ummu Selemo? Ja sam mu odgovorila da ja time liječim svoju kćer. Poslanik tada reče:
قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لاَ دَوَاءَ فِيمَا حَرَّمَ اللهُ
“Zaista Allah nije učinio lijek mome ummetu u onome što mu je haram (zabranjeno).”
Takođe treba napomenuti da je alkohol zabranjeno uzimati i u najmanjim količinama, ušto se ubraja i pivo i tome slično. Isto tako je zabranjeno uzimanje bilo kakvih vrsta droga i svega onoga što opija.
Žalosna je činjenica da i pored jasne zabrane i opasnosti pijenja alkohola još uvijek ima ljudi koji smatraju da se ne može nikakva svečanost obaviti bez tog pića; niti ženidba, niti udaja, niti odlazak u vojsku, niti rođenje djeteta, niti utemeljenje kuće i tome slično.
Autor: Fuad Sedić