11. veliki grijeh: blud (zinaluk)
Allah, dž.š., u Kuranu ukazuje na opasnost ovog velikog grijeha:
"I ne približavajte se bludu, jer to je razvrat, kako je to ružan put."
Kurtubi i drugi mufessiri kažu: Stilski je jače izražavanje kada se kaže: ‘ne približavajte se bludu’ nego da se kaže: ‘nemojte činiti blud’, jer se na ovaj način brani sve ono što bi moglo rezultirati bludom, kao što je požudno gledanje, dodirivanje i tome slično, pa kad je zabranjeno ono što predhodi tom činu, onda je taj čin pogotovo zabranjen. ‘Kako je to ružan put’ zato što odvodi u Džehennem.
قال النَّبِي صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ زِنَا الْعَيْنَيْنِ النَّظَرُ وَزِنَا اللِّسَانِ الْمَنْطِقُ وَالْيَدَانِ تَزْنِيَانِ فَزِنَاهُمَا الْبَطْشُ وَالرِّجْلاَنِ تَزْنِيَانِ فَزِنَاهُمَا الْمَشْيُ وَالْأُذُنُ زِنَاهَا الِاسْتِمَاعُ وَالنَّفْسُ تَمَنَّى وَتَشْتَهِي وَالْفَرْجُ يُصَدِّقُ ذَلِكَ وَيُكَذِّبُهُ (رواه أبو داود)
Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Blud očiju je pogled, blud jezika je govor, blud ruku je dodir, blud nogu je hod, blud ušiju je slušanje, duša želi i žudi, a polni organ to potvrđuje ili negira.
Abdullah ibn Mes’ud , r.a., je upitao Allahovog Poslanika s.a.v.s: -Koji grijeh se kod Allaha, dž.š., smatra najvećim? Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovori: -Da Allahu pripisuješ druga (činiš širk) a On te stvorio. Ibn Mes’ud reče: -To je uistinu veliki grijeh, a šta dolazi poslije toga? Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovori: -Da ubiješ svoje dijete iz straha da neće imati šta jesti. Ibn Mes’ud upita: - A koji grijeh dolazi poslije toga? Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovori: -Da učiniš zinaluk sa suprugom od svoga komšije. Nakon toga je Allah, dž.š., objavio kur’anski ajet kojim potvrđuje veličinu ovih grijeha:
﴿ وَالَّذِينَ لاَ يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلاَ يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَلاَ يَزْنُونَ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا(68)يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا(69)إِلاَّ مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا(70)وَمَنْ تَابَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَإِنَّهُ يَتُوبُ إِلَى اللَّهِ مَتَابًا ﴾
(سورة الفرقان 68-71 )
“I oni koji se mimo Allaha drugom bogu ne klanjaju, i koji, one koje je Allah zabranio, ne ubijaju, osim kad pravda zahtijeva, i koji ne bludniče; - a ko to radi, iskusiće kaznu, patnja će mu na onom svijetu udvostručena biti i vječno će u njoj ponižen ostati, ali oni koji se pokaju i uzvjeruju u dobra djela čine, Allah će njihova rđava djela u dobra promjeniti, a Allah prašta i samilostan je, a onaj ko se bude pokajao i dobra djela činio, on se, uistinu, Allahu iskreno vratio.”
Na veličinu ovog grijeha ukazuje i slijedeći hadis u kojem se kaže da čovjek koji čini blud prestaje za vrijeme tog čina biti musliman. Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Kada čovjek čini blud iz njega iziđe iman i bude iznad njegove glave kao sjena, pa kada se pokaje i prestane, ponovo mu se vrati.
U drugom hadisu se kaže: “Ko čini zinaluk ili pije alkohol Allah s njega skine i udalji iman kao što čovjek svuče košulju sa svoje glave.”
Od onoga što je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., u snu prikazano (a to je vid objave) je da su ga melek Džibril i melek Mika’il poveli i došli su do nečeg sličnog velikoj peći, čiji je donji dio bio proširen a gornji uzak i unutar toga se čula vika i jauci. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je tada pogledao unutra i vidio gole ljude i žene kako ih plamen hvata odozdo i oni plaču u toj patnji. Upitao je Džibrila: -Ko su ovi ljudi? On mu reče da su to ljudi i žene koji su činili zinaluk i to je patnja u kojoj će ostati sve do Sudnjeg dana.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Nebeska vrata se otvaraju oko pola noći i pozove se: ‘ima li ko da nešto moli da mu se udovolji, ili neko da nešto traži da mu se dadne, ima li ko u nevolji da mu se pomogne, tako da ne ostane ni jedan musliman koji nešto moli Allaha, dž.š., a da mu neće biti uslišano osim prostitutke koja tim činom sije smutnju i osim ubirača desetine (nepravednog poreza).
Ebu Zerr, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Neki israelićanski pobožnjak je proveo šezdeset godina u ibadetu u svojoj bogomolji. Jednog dana je zapadala kiša pa je on zaželio da malo iziđe iz svoje bogomolje, da prošeta pominjući Allaha, dž.š., i da tako stekne još više dobrih djela. Izišao je iz svoje bogomolje noseći sa sobom dvije kifle. Dok je tako hodao naišao je na neku ženu sa kojom je stupio u razgovor i na kraju je bio zaveden sve dotle da je s njom učinio zinaluk. Nakon toga je otišao na neki potok da se okupa. Tada mu je prišao neki siromah tražeći od njega milostinju. On mu je pokazao glavom na dvije kifle da ih uzme sebi, nakon čega je pobožnjak umro. Došlo je do vaganja njegovih djela, pa su na jednu stranu vage stavili njegov ibadet šezdeset godina a na drugu stranu su stavili taj njegov grijeh bluda i prevagnuo je blud. Tada su na vagu njegovih dobrih djela dodali sevap za dvije udijeljene kifle siromahu i tada su prevagnula njegova dobra djela i bilo mu je oprošteno.
Abdullah ibn Busr, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Lica onih koji budu činili blud će goriti u vatri.”
Abdullah ibn Omer, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Blud čovjeka čini siromašnim.”
Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Onaj koji čini zinaluk je poput onoga koji obožava kipove.”
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثَلاَثَةٌ لاَ يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ يَنْظُرُ إِلَيْهِمْ وَلاَ يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ شَيْخٌ زَانٍ وَمَلِكٌ كَذَّابٌ وَعَائِلٌ مُسْتَكْبِرٌ (رواه مسلم)
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Sa tri vrste ljudi Allah, dž.š., na Sudnjem danu neće ni govoriti, neće ih pogledati, niti će ih od grijeha očistiti i oni će imati tešku kaznu; starac koji čini blud, vladar koji laže i ohol siromah.”
Burejde, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Sedam nebesa i zemalja proklinje starca koji čini blud, i zaista će spolni organi bludnika uznemiravati džehennemlije sa svojim smradom.”
Mikdad ibn Esved, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Da čovjek učini deset puta blud blaže je nego da učini blud sa suprugom svoga komšije.”
Takođe od najgorih vrsta bluda je da ga čovjek učini sa suprugom mudžahida (borca na Allahovom putu) jer supruga mudžahida je zabranjena onome koji nije u borbi poput njegove majke. Burejde, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Svetost i zabrana supruga mudžahida je onima koji nisu otišli u borbu poput svetosti njihovih majki. Ko god od tih ljudi pronevjeri mudžahida u njegovoj familiji doći će na Sudnji dan pa će mudžahid uzeti od njegovih dobrih djela što god htjedne, pa mislite li da će mu ostaviti išta od njegovih dobrih djela.”
Iz prethodnih hadisa se razumije da ima više vrsta bluda, sve su haram i zabranjene a neke su gore od drugih. Ibn Kajjim -rahimehullah- kaže: “Bluda ima više vrsta, neke su gore od nekih; blud sa ženom koja nema muža je haram i zabranjen, a veći od toga je blud sa ženom koja ima supruga. Od toga je još teža vrsta činiti blud sa nekim od mahrema (žene sa kojima se ne može stupiti u brak, kao što je mati, sestra, kćerka i drugi). Blud oženjenog je teži i gori od bluda neoženjenog, blud starca je gori od bluda mladića, blud slobodnog čovjeka je gori od bluda roba, i takođe blud od strane učenjaka je gori od bluda običnog čovjeka.”
Veličina i opasnost ovoga grijeha po društvo ogleda se u šeriatskoj kazni na dunjaluku koja je predviđena za one koji učine blud, a to je bičevanje neoženjenih i neudatih po stotinu šiba (pogledaj drugi ajet sure Nur). Kazna za oženjene i udate je kamenovanje do smrti.
Autor: Fuad Sedić