Sunnet gajru tešrī‘i
Nenormativni sunnet Poslanika, s.a.v.s., koji nije obavezujući za njegove sljedbenike, a dijeli se na:
Ono što je poteklo od Poslanika, s.a.v.s., vezano za njegovu ljudsku dimenziju, kao što je konzumiranje hrane i pića, spavanje, hodanje, oblačenje i dr. što je vezano za ljudsku prirodu, potrebe i sklonosti, a što ne čini sastavni dio Šerijata. Međutim, ako je Poslanik, s.a.v.s., insistirao na određenom načinu ponašanja, kao što je jedenje desnom rukom, pijenje sjedeći i sl., ove aktivnosti se neće više smatrati samo dopuštenim, nego i obaveznim, odnosno ako je osuđivao određeno ponašanje, ono postaje zabranjeno kao što je slučaj oblačenja svile muškaraca, upotreba zlatnog ili srebrenog escajga i sl. Ono što je rezultat njegovog znanja i životnog iskustva u ovosvjetskim pitanjima, kao što je slučaj sa njegovim uputama vezanim za trgovinu, poljoprivredu, medicinu i dr. Upute iz ovakvih oblasti ne smatraju se dijelom Šerijata. Neke od uputa ove vrste ipak imaju obavezujući opći karakter, kao npr. naredba da se treba liječiti, da se treba liječiti isključivo onim što je dopušteno i sl. upute i sugestije Poslanika, s.a.v.s., koje su rezultat ljudskog promišljanja konkretnih prilika, kao što je vojna strategija. Određeni postupci i navike koji su bili karakteristični samo za Muhammeda, s.a.v.s., i koji su ostali njegove osobenosti, kao što je neprekidni post dan i noć, neuzimanje sadake od drugih, sastavljanje u braku više od četiri žene i sl.IZVORI
Karalić, M. (2010). Hadis i hadiske znanosti. Novi Pazar: El-Kelimeh;
Hasanović, Z. (2005). Pristupi sunnetu. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka u Sarajevu;
Nakičević, O. (1996). Uvod u hadiske znanosti. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Musić, K. (2020). Poslanikova, s.a.v.s., komunikacija. Sarajevo: FIN i El-Kalem;
Handžić, M. (1972). Uvod u tefsirsku i hadisku nauku. Sarajevo: Gazi Husrev-begova medresa u Sarajevu;
Smajić, A. (2006). Terminologija hadisa. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Karalić, M. (1996). Tirmizijin Džami' Sunen. Zenica: Elči Ibrahim-pašina medresa;
Šahrazūrī (al-), Ibn aṣ-Ṣalāḥ (2002). Muqaddima, stručna obrada: ‘Abdullaṭīf al-Hamīm & Māhir Yāsīn al-Faḥl. Bejrut: Dār al-kutub al-‘ilmiyya;
Gawrī (al-), ʻA.(2007). Mawsūʻa ʻulūm al-ḥadīt wa funūnihī. tri toma. Damask – Bejrut: Dāru Ibn Katīr.