Sedam harfova

Poznat je hadis Poslanika, a.s., u kome se kaže: Kur'an je objavljen na sedam harfova." Ovaj hadis prenosi veliki broj prenosilaca. Usto, hadis je vjerodostojan. Navedena Poslanikova izjava postala je predmetom istraživanja među znalcima Kur'ana. Tako oni daju nekoliko odgovora šta ustvari predstavlja tih sedam harfova. Jedni kažu da je to sedam kiraeta. No, ovaj stav naišao je na opovrgavanja. Drugi su stava da sedam harfova predstavlja sedam plemenskih narječja, ali i oko ovog mišljenja nalazimo izvjesna sporenja. Treći zaključuju da sedam harfova predstavlja sedam nauka Kur'ana. Ipak, ovo mišljenje se nahodi kao neosnovano.

Četvrti ovih sedam harfova zamišljaju kao siinonimne riječi u Kur'anu. Pobornici ovog stava kažu da je u početku objave Kur'ana Poslaniku bilo dozvoljeno da umjesto jedne kur'anske riječi upotrijebi njen sinonim, sve u cilju kako bi se Kur'an i njegova poruka upamtila. Kasnije, kada se svijet opismenio, zabrana upotrebe sinonimnih riječi je stupila na snagu. Postoji mišljenje da se pod ovih sedam harfova misli na sedam načina recitiranja Kur'ana. Ne misli se ovdje na sedam kiraeta, već na određene promjene u u nekim kur'anskim izrazima, koji neće promijeniti kur'ansko značenje niti njegovu poruku.

Nakon isrcpnih razmišljanja o sedam harfova, neki znalci Kur'ana jednostavno kažu da je to tajna poznata isključivo Bogu. Na kraju, valja napomenuti da ova mišljenja treba uvažavati i ista proučavati, jer definitivno i ovo je jedna od kur'anskih nadnaravnosti.

IZVORI

Adilović, A. (2003). Velikani tefsirskih znanosti. Travnik;

Halilović, S. (2015). Osnovi tefsira. Sarajevo: Dobra knjiga;

Karić, E. (1995). Uvod u tefsirske znanosti. Sarajevo: Bosanska knjiga;

Handžić, M. (1972). Uvod u tefsirsku i hadisku nauku. Sarajevo: Gazi Husrev-begova medresa; 

Tufo, M. (2004). Temelji tefsirske i hadiske nauke. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka.