Ebu Dža‘fer Ahmed b. Muhammed b. Selame rođen je u Gornjem Egiptu 239/853. godine, a umro je 321/933. godine. Bio je značajan pravnik u hanefijskoj tradiciji sunnijskog islama. Et-Tahavi je živio u vremenu u kojem je Egipat bio politički i kulturno veoma napredan. Njegov otac je bio jedan od najvećih učenjaka Gornjeg Egipta. Majka mu je bila sestra Muzenija, koji je bio jedan od učenika Šafije. Et-Tahavi je stekao svoje rano obrazovanje od oca i daidže pred kojima je učio šafijski fikh i jurisprudenciju. Također je učio hadis pred učenicima poznatih učenjaka, kao što su Ibn Ujejne i Ibn Vehb. U svojim kasnim dvadesetim, promijenio je mezheb – prešao je iz šafijske u hanefijsku školu. Izgleda da je uzrok ove promjene to što je njegov daidža tražio rješenja u hanefijskim izvorima. Stekao je znanje iz hanefijskog fikha od Ahmeda b. Ebi ‘Imrana i Ebu Hazima. Oko 268/882. godine, otišao je nakratko u Siriju, a zatim se vratio u Egipat gdje je postao vodeći upravnik kao hanefijski kadija i učitelj. Imao je brojne učenike, od kojih su ga neki naslijedili na njegovoj upravničkoj dužnosti.
Et-Tahavi je napisao mnogo djela, od kojih su neka došla do nas. Njegova ‘Akida et-tahavijja (Tahavijevo vjerovanje) je njegovo poznato djelo o muslimanskom vjerovanju. On navodi da je napisano prema školi Ebu Hanife. Ono počinje Božijim jedinstvom, zatim nastavlja potvrđivanjem Njegovih pozitivnih i vječnih svojstava. Et-Tahavi potvrđuje stvarnost viđenja Boga bez pitanja o njegovom načinu (bila kejf). Većina drugih teorijskih pitanja vezanih za Budući svijet se ne objašnjavaju racionalno. Bog može predodrediti da neki ljudi budu sretni, a drugi nesretni. Znanje o Božijoj odredbi nije dato čovjeku. Vjerovanje se sastoji od potvrđivanja srcem i izražavanja jezikom. Po njemu, grješnici se ne mogu proglasiti nevjernicima. Čovjekova djela stvara Bog, a čovjek ih stiče. Sva ova učenja su navedena na način koji podsjeća na njegovog savremenika Ebu Mensura el-Maturidija. Većina drugih Tahavijevih djela su vezana za hanefijski fikh. Njegov Muhtesar (Sažetak) je prvi sažetak napisan u hanefijskom fikhu. Njegovo djelo Muškilu-l-asar (Problematika predaja) je važno djelo na polju hadiske kritike.
Et-Tahavi je bio savremenik el-Eš‘arija i el-Maturidija, dva vodeća predstavnika sunnijskog islama, i napisao je djelo o vjerovanju koje je izvršilo uticaj na sljedbenike hanefijske škole u Egiptu (Leaman, 2015, 474–475).
Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje