Djelo „Objava: Oblikovanje ʻNove prepoznatljivostiʼ“ Senada Heveševića ilustrira činjenicu da je Objava bila duboko uronjena u kontekst koji je pratio Muhammeda, a.s., i njegove sljedbenike te na određeni način rekonstruira život Muhammeda, a.s., na osnovu hronološkog redoslijeda sura i ajeta te njihovih povoda. Knjiga "Muhammed a.s. - Poslanik čovječanstvu", autora Mirze ef. Mešića, ima 320 stranica, a ilustrirana je s pedesetak fotografija, crteža, kaligrafija i levhi. Neki autori su se fokusirali na specifičan aspekt Poslanikovog, a.s. života ili djela. Knjiga „Izgled i djelovanje Allahovog Poslanika s.a.v.s.“ autora Šefika Kurdića nastala je kao svojevrsni odgovor na interpretacije ovih tema iz sektaških krugova i grupacija koji Poslanika pogrešno shavataju i razumijevaju. "Hazreti Hatidža Kubra", autorice Smaragde Klino, posvećena je hazreti Hatidži, prvoj ženi Poslanika Muhameda, a kroz pisanu riječ opisala je izuzetnu bračnu ljubav i poštovanje supružnika.
Knjiga Zapečaćeni džennetski napitak, autora Safijurrahmana el-Mubarekfurija fokusira se na vojne pohode i potrebno je čitati s oprezom i velikim znanjem o okolnostima u vrijeme Poslanika, a.s. kako se ne bi došlo do pogrešnih zaključaka. Naime, britanski pisac i intelektualac pakistanskog porijekla Ziauddin Sardar ukazao je u eseju pod naslovom Ponovno čitanje života poslanika Muhammeda u većini popularnih biografija o Poslaniku kako je primjetno pretjerano oslanjanje na rane historijske i vojne izvore. Posljedično tome, sîre i životopisi Muhammeda, a.s., opširno i detaljno govore o Poslanikovim bitkama, vojnim pohodima, uspjesima i manevrima dok istovremeno ekonomski i društveni život Mekke i Medine, kao i Poslanikov lični i porodični život, u tim djelima ostaju poprilično nerasvijetljeni i zapostavljeni. "Kazivanja o pejgamberu" su četiri knjige u kojima autor pripovjeda o pejgamberu Muhamedu s.a.v.s. na način primjeren djeci, ali i starijima. Salko ef. Omerbegović kazao je da je jednostavno imao veliku želju da napiše knjigu za kakvom djeca osjećaju nevjerovatnu potrebu, te da nije puno opterećena činjenicama, nego više razvijanjem ljubavi za vjeru.
" />Djelo „Objava: Oblikovanje ʻNove prepoznatljivostiʼ“ Senada Heveševića ilustrira činjenicu da je Objava bila duboko uronjena u kontekst koji je pratio Muhammeda, a.s., i njegove sljedbenike te na određeni način rekonstruira život Muhammeda, a.s., na osnovu hronološkog redoslijeda sura i ajeta te njihovih povoda. Knjiga "Muhammed a.s. - Poslanik čovječanstvu", autora Mirze ef. Mešića, ima 320 stranica, a ilustrirana je s pedesetak fotografija, crteža, kaligrafija i levhi. Neki autori su se fokusirali na specifičan aspekt Poslanikovog, a.s. života ili djela. Knjiga „Izgled i djelovanje Allahovog Poslanika s.a.v.s.“ autora Šefika Kurdića nastala je kao svojevrsni odgovor na interpretacije ovih tema iz sektaških krugova i grupacija koji Poslanika pogrešno shavataju i razumijevaju. "Hazreti Hatidža Kubra", autorice Smaragde Klino, posvećena je hazreti Hatidži, prvoj ženi Poslanika Muhameda, a kroz pisanu riječ opisala je izuzetnu bračnu ljubav i poštovanje supružnika.
Knjiga Zapečaćeni džennetski napitak, autora Safijurrahmana el-Mubarekfurija fokusira se na vojne pohode i potrebno je čitati s oprezom i velikim znanjem o okolnostima u vrijeme Poslanika, a.s. kako se ne bi došlo do pogrešnih zaključaka. Naime, britanski pisac i intelektualac pakistanskog porijekla Ziauddin Sardar ukazao je u eseju pod naslovom Ponovno čitanje života poslanika Muhammeda u većini popularnih biografija o Poslaniku kako je primjetno pretjerano oslanjanje na rane historijske i vojne izvore. Posljedično tome, sîre i životopisi Muhammeda, a.s., opširno i detaljno govore o Poslanikovim bitkama, vojnim pohodima, uspjesima i manevrima dok istovremeno ekonomski i društveni život Mekke i Medine, kao i Poslanikov lični i porodični život, u tim djelima ostaju poprilično nerasvijetljeni i zapostavljeni. "Kazivanja o pejgamberu" su četiri knjige u kojima autor pripovjeda o pejgamberu Muhamedu s.a.v.s. na način primjeren djeci, ali i starijima. Salko ef. Omerbegović kazao je da je jednostavno imao veliku želju da napiše knjigu za kakvom djeca osjećaju nevjerovatnu potrebu, te da nije puno opterećena činjenicama, nego više razvijanjem ljubavi za vjeru.
" />Životopis Muhammeda, alejhiselama, odnosno biografija. Dolazi do arapskog glagola sare-jesiru-sireten, ići hoditi, izučavanjem ili čitanjem sire u današnje vrijeme pred nama je prilika da na jedan način hodimo stazama poslanikovog života. Sira je termin za naučnu disciplinu koja se bavi životopisom posljednjeg Božijeg Poslanika, s.a.v.s., a usko je povezana sa hadiskom naukom. Prve sire počinju se pisati još od generacije tabiina. U prvim stoljećima islama popularan žanr literature bio je „vojni pohodi“ (al-megazi), pa su još tabiini pisali djela o vojnim pohodima u kojima je učestvovao i koje je poduzimao Poslanik, a.s. Prvi koji je napisao takvo djelo je Urve b. ez-Zubejr b. el-Avvam (u. 93. po H.). Ovo djelo kao i nekoliko drugih najranijih djela o vojnim pohodima i životopisu Poslanika, a.s., nisu sačuvana, ili su sačuvani samo njihovi određeni dijelovi, ili su, pak, sabrana predanja iz ovih (izgubljenih) djela koja se navode u drugim djelima. Prvu sačuvanu siru napisao je Muhammed b. Ishāk (u. 151. po H.), s tim što ona nije u cijelosti sačuvana, budući da za nju znamo posredstvom Abdulmelika b. Hišāma (u. 218. po H.), koji ju je revidirao i iz nje odstranio određena predanja. Prema Maljokiju (2020) najranije sire su uglavnom pisane kao historijska hronika i njihov cilj nije bio dublje razumijevanje Poslanikovog, a.s. životopisa. One su pisane, izučavane i usmenom tradicijom prenošene prevashodno sa ciljem da se muslimani pouče faktografskim podacima i emocionalno vežu za njihovog uzora. Maljoki zastupa mišljenje da savremene sire trebaju biti smjerodavne, a ne trebaju biti napisane isključivo kao historijska hronika. Sire u kojima preovladava informacijski sadržaj Ziauddin Serdar, savremeni muslimanski filozof i futurolog, naziva biografijama faktocida. Brojne savremene sire napisane su po uzoru na prve sire koje su nastale u drugom i trećem stoljeću po Hidžri, poput one od Ibn Ishaka, u vremenu koje se nije puno razlikovalo od vremena u kojem je živio Poslanik, a.s. Takvi prikazi ne samo da nisu smjerodavni, već mogu stvoriti i zbrku kod mnogih savremenih čitalaca. Maljoki ističe problem odsustva kontekstualizacije napisanih sira pa tako neki autori, govoreći o Poslanikovoj, s.a.v.s., skromnosti i požrtvovanosti, često navode da je Poslanik, a.s., pritiskao svoj stomak kamenjem zbog gladi. To jeste tačno, s tim što tome treba dodati da je to bio slučaj kada se gradila država i kada se on, kao vođa, najviše žrtvovao, te da je on u kasnijoj fazi medinskog perioda mogao živjeti kao relativno bogat čovjek, te da je cjelokupna muslimanska zajednica imala brojne izvore prihoda i živjela u ekonomskom blagostanju. Jedan od autora sire Muhamed Hamidullah je kazao: „Zadatak opisivanja života Božanskog Vjesnika, koji udružuje različite kvalitete, zahtijeva i od životopisca iznimna svojstva. Da bi mogao dati objektivno i nepristrano djelo, mora gajiti iskrenu simpatiju prema ličnosti koju želi opisati i želju da je do u tančine shvati. On mora, nadalje, dobro poznavati staru povijest zemlje, kako bi mogao ocijeniti njegov osobni doprinos, a i međunarodnu povijest tog vremena, kako bi mogao pratiti posljedice Muhammedova djelovanja na svjetsku povijest. Mora poznavati sociologiju, da bi mogao protumačiti njegov učinak na podizanje razine kulture i civilizacije svojih sljedbenika, književnost da bi mogao cijeniti iznimnu umjetničku vrijednost Kurʼana, psihologiju da bi shvatio preobrazbu koja se dogodila u muslimanskoj zajednici uslijed preobraćenja na islam, i još mnogo toga.“ Kako priznaje i sam Hamidullah, budući da takve kvalitete ne posjeduje niko, nijedna sira ne može biti sveobuhvatna, pa danas postoje djela koja se bave samo jednim aspektom sire kojeg nastoje do u detalje razraditi. Jedno od takvih djela koje je prevedeno na bosanski jezik nosi naslov „El-Kijadetu-l-askerijjetu fi ahdi Resulillahi, s.a.v.s.“, Abdullaha Muhammeda er-Rešida, na bosanski jezik prevedeno kao „Vojno vođenje i upravljanje u vrijeme poslanika Muhammeda, a.s.“ Neke od najpoznatijih sira koje su prevedene na bosanski jezik jesu: „Muhammed, a.s. – život i djelo“ Muhameda Hamidullaha i „Život Muhammeda, a.s.“ Muhameda Husejna Hejkela. "Knjiga Muhammed: Poslanik za naše vrijeme, kako sama autorica kaže, predstavlja pokušaj dopune ranije knjige Muhammed: Biografija poslanika, koju je 1991. godine napisala o Poslaniku islama. Međutim, to je sasvim druga, nova knjiga koja je sažetija od prethodne, ali je kao i ona napisana za zapadno, prvenstveno nemuslimansko čitateljstvo s ciljem da se približi ličnost Poslanika islama Zapadnom umu u teškom vremenu naglašene zloupotrebe religije i religijskog. “Muhammed, čovjek Božiji” je jedan među nekoliko novijih životopisa Poslanika islama, a.s., napisan perom sada već i u nas uveliko poznatog i priznatog, rekli bismo najvećeg živućeg muslimanskog autoriteta Seyyeda Hosseina Nasra. Premda je primarno pisana za zapadnjačku čitalačku publiku, ova knjiga S. H. Nasra o liku i djelu Poslanika islama, a.s., pisana je jednostavnim, a uzvišenim jezikom prijemčivim čitateljima svih uzrasta i različite razine obrazovanja. Muhammed, a.s. kao divan uzor je prevedeno djelo Annemarie Schimmel. Annemarie Schimmel je pošla putem pokazivanja islama, vjerujući da i islam ima pravo da bude predstavljen u Evropi "po svojim istinskim i autentičnim namjerama, a ne na način na koji ljudska slabost i zloba mogu falsifikovati i osakatiti njegove ideale'. Jedno od prvih napisanih djela na bosanskom jeziku koje tretiraju život Poslanika, a.s. jeste autorsko djelo Mehmed-ef. Handžića. On je, davne 1935. godine, napisao jedno kraće djelo, tačnije brošuru, koja tretira spomenutu tematiku, nazvavši je Muhammed a.s. – život i rad u najkraćim crtama. Od djela koja su izvorno napisana na bosanskom jeziku poznato djelo jeste Sira od profesora dr. Safveta Halilovića, koje ima i audio izdanje.
Djelo „Objava: Oblikovanje ʻNove prepoznatljivostiʼ“ Senada Heveševića ilustrira činjenicu da je Objava bila duboko uronjena u kontekst koji je pratio Muhammeda, a.s., i njegove sljedbenike te na određeni način rekonstruira život Muhammeda, a.s., na osnovu hronološkog redoslijeda sura i ajeta te njihovih povoda. Knjiga "Muhammed a.s. - Poslanik čovječanstvu", autora Mirze ef. Mešića, ima 320 stranica, a ilustrirana je s pedesetak fotografija, crteža, kaligrafija i levhi. Neki autori su se fokusirali na specifičan aspekt Poslanikovog, a.s. života ili djela. Knjiga „Izgled i djelovanje Allahovog Poslanika s.a.v.s.“ autora Šefika Kurdića nastala je kao svojevrsni odgovor na interpretacije ovih tema iz sektaških krugova i grupacija koji Poslanika pogrešno shavataju i razumijevaju. "Hazreti Hatidža Kubra", autorice Smaragde Klino, posvećena je hazreti Hatidži, prvoj ženi Poslanika Muhameda, a kroz pisanu riječ opisala je izuzetnu bračnu ljubav i poštovanje supružnika.
Knjiga Zapečaćeni džennetski napitak, autora Safijurrahmana el-Mubarekfurija fokusira se na vojne pohode i potrebno je čitati s oprezom i velikim znanjem o okolnostima u vrijeme Poslanika, a.s. kako se ne bi došlo do pogrešnih zaključaka. Naime, britanski pisac i intelektualac pakistanskog porijekla Ziauddin Sardar ukazao je u eseju pod naslovom Ponovno čitanje života poslanika Muhammeda u većini popularnih biografija o Poslaniku kako je primjetno pretjerano oslanjanje na rane historijske i vojne izvore. Posljedično tome, sîre i životopisi Muhammeda, a.s., opširno i detaljno govore o Poslanikovim bitkama, vojnim pohodima, uspjesima i manevrima dok istovremeno ekonomski i društveni život Mekke i Medine, kao i Poslanikov lični i porodični život, u tim djelima ostaju poprilično nerasvijetljeni i zapostavljeni. "Kazivanja o pejgamberu" su četiri knjige u kojima autor pripovjeda o pejgamberu Muhamedu s.a.v.s. na način primjeren djeci, ali i starijima. Salko ef. Omerbegović kazao je da je jednostavno imao veliku želju da napiše knjigu za kakvom djeca osjećaju nevjerovatnu potrebu, te da nije puno opterećena činjenicama, nego više razvijanjem ljubavi za vjeru.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba