Selef (-u salih) 

Pojam kojim se u literaturi nazivaju uzoriti preci (selefu-s-salih) i njihova tradicija. Prema Kariću (2002) općeprihvaćeno mišljenje je da su prva četiri stoljeća islama dala glavni korpus (et-turas) ili glavnu građu islamske tradicije iza koje stoje uzorni preci: ashabi – prijatelji Muhammeda, a.s., tabiini – generacija poslije njih te tabai-t-tabiun – generacija koja slijedi poslije njih. Nije sporno da muslimani poštuju ove pretke i njihov način života, mišljenje i tumačenje islama, ali se razlikuju u pogledu slijeđenja i korisnosti određenih segmenata njihovog života i tumačenja. El-Marakayshi navodi da se u djelima Ahmeda ibn Hanbela, kojeg danas svrstavaju u središnje ličnosti selefa, ne može naći jasan tekst da je utemeljio na neki pravac mišljenja kao što je selef ili selefijski.

Ni Ibn Tejmijje, kasniji učenik Ibn Hanbela, nije sveobuhvatno definirao termin selef iako ga često spominje. Abu Zahrah u knjizi „Ibn Taymiyyah, hayatuhu wa asruhu...“ navodi da je Ibn Tejmijje definirao učenjake selefa na način da su to učenjaci koji vjeruju u Kur'an i imaju mišljenje o njemu, ali se suprotstavljaju svim sektama pa se dolazi od zaključka da je selefijskim pravcem definirao antisektaško mišljenje. Stoga, kako zaključuje Karić to nije bila grupa ljudi koja se koristila ovom metodom niti nekakav pravac, ali je kontinuirano pozivanje na selef rezultiralo time da je ovaj pojam dobivao značenja od toga da selef označava uzorite generacije čijeg govora i djela se moramo pridržavati, zatim da je to dinamično vrijeme i epoha koja je omogućila moćni izlazak islama na svjetsku scenu do mišljenja da pojmovi selef i selefije ukazuju na specifičan metod mišljenja koji strogo zagovara vjerno tumačenje Kur'ana i Sunneta na način kako su te tekstove i praksu tumačile prve generacije muslimana. Vremenom su brojne grupacije muslimana i pokreti koristili ovaj pojam kao argumentaciju svojih metoda i učenja, predstavljajući sebe nosiocima ideja koje su imale uzorite generacije i tražeći da se vjerno živi praksa tih generacija. Iz ovih socioloških vizura nastali su termini poput selefizam. Iz ovih razloga i političkih konotacija muslimani nastoje zaštiti pojam selef koji bi se mogao devalvirati prihvatanjem ekskluziviteta jedne grupacije nad njim.

O selefu su s oduševljenjem govorili vjerski reformatori, poput Muhameda Abduhua i drugih, s čijim nekim stavovima određene selefijske grupacije se ne bi uopšte složile. Abduhu je i Muhamed Rida su definirali es-selafu-s-salih u značenju ranih u islamu slobodnomislećih, ljudi i generacija koje su odbacivale taklid ili slijepo oponašanje te prihvatali idžtihad kako bi dolazili do novih rješenja. O zloupotrebi ideje selefa i poistovjećivanju selefa i terorizma pisao je Nasar Meer u časopisu Arches Quarterly : „Complicating, Radicalismʻ Counter-Terrorism and Muslim Identity in Britain“ (London: Spring, 2012).

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi