۩) u Kur'anu koji ukazuje da je potrebno učiniti sedždu. Sedžda se čini tako što se izgovori tekbir - Allahu ekber i spusti lice na tlo, kao u namazu, ali se to učini samo jedanput, odnosno učini se jedna, a ne dvije sedžde kao u namazu.
Na sedždi se izgovara triput Suhane rabbije-l-e'ala. Izgovori se ponovo tekbir i ispravi sa sedžde. Nakon izvršene sedžde prouči se dio ajeta iz sure El-Bekare: Semi´na ve eta´na gufraneke rabbena ve ilejkel-mesir. Ova sedžda se čini i ako se prisustvuje učenju ajeta koji iziskuje činjenje sedžde.
Prema hanefijskom mezhebu u Kur'anu ima 14 mjesta na kojima treba činiti sedždu prilikom učenja određenih ajeta. Sedždei-tilavet je vadžib (obaveza) kako za onoga koji prouči, tako i za onoga koji sluša učenje određenih ajeta u Kur'anu, prema propisu u našem mezhebu. Ona se sastoji od jedne sedžde, a za njenu ispravnost uvjetuje se čistoća tijela, odijela i mjesta, abdest, propisno odijevanje, okertanje prema Kibli i nijjet (namjera u srcu). Tri su osnova ove obaveze: učenje određenih ajeta, slušanje učenja tih ajeta i povođenje za imamom koji čini tu sedždu nakon učenja određenih ajeta u Kur'anu. Takvih je mjesta, odnosno ajeta u Kur'anu 14: 206. ajet sure El-E'raf, 15. ajet sure Er-R'ad, 49. sure En-Nahl, 107. sure El-Isra', 58. ajet sure Merjem, 18. ajet sure El-Hadždž, 60. ajet sure El-Furkan, 25. ajet sure En-Neml, 15. ajet sure Es-Sedžda, 38. ajet sure Fussilet, 24. ajet sure Sad, 62. ajet sure En-Nedžm, 21. ajet sure El-Inšikak i 19. ajet sure El-'Alek.
U suri El-Hadždž je samo jedna sedžda (nakon 18. ajeta) dok u šafijskom i hanbelijskom imaju dvije (na kraju 18. i 77. ajeta). U 77. ajetu se, prema našem mezhebu, općenito naređuje namaz, a ne sedžda posebno, pa nema obaveze da se učini sedždei-tilavet. U turskim izdanjima (štampanjima) Kur'ana broj ovih sedždi je 14 (samo jedna u suri El-Hadždž), a u arapskim (uglavnom) broj tih sedždi je 15 (dvije u suri El-Hadždžd) s tim što sedžda u suri Sad (24. ajet) kod šafija i hanbelija smatra mustehabbom mimo namaza, dok se one ne čine u namazu.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: “Kada učeći Kur’an sin Ademov naiđe na sedždu pa je učini, šejtan se udalji i zaplače govoreći: ‘Teško meni, čovjeku je naređena sedžda pa ju je učinio i za to će biti nagrađen Džennetom, a meni je naređena sedžda pa sam je odbio učiniti i zato ću biti kažnjen Džehennemom.” (Hadis bilježi Muslim)
Stoga, prilikom učenja Kur'ana nije lijepo izostavljati učenje ajeta koji iziskuje sedždu.
" /> ۩) u Kur'anu koji ukazuje da je potrebno učiniti sedždu. Sedžda se čini tako što se izgovori tekbir - Allahu ekber i spusti lice na tlo, kao u namazu, ali se to učini samo jedanput, odnosno učini se jedna, a ne dvije sedžde kao u namazu.Na sedždi se izgovara triput Suhane rabbije-l-e'ala. Izgovori se ponovo tekbir i ispravi sa sedžde. Nakon izvršene sedžde prouči se dio ajeta iz sure El-Bekare: Semi´na ve eta´na gufraneke rabbena ve ilejkel-mesir. Ova sedžda se čini i ako se prisustvuje učenju ajeta koji iziskuje činjenje sedžde.
Prema hanefijskom mezhebu u Kur'anu ima 14 mjesta na kojima treba činiti sedždu prilikom učenja određenih ajeta. Sedždei-tilavet je vadžib (obaveza) kako za onoga koji prouči, tako i za onoga koji sluša učenje određenih ajeta u Kur'anu, prema propisu u našem mezhebu. Ona se sastoji od jedne sedžde, a za njenu ispravnost uvjetuje se čistoća tijela, odijela i mjesta, abdest, propisno odijevanje, okertanje prema Kibli i nijjet (namjera u srcu). Tri su osnova ove obaveze: učenje određenih ajeta, slušanje učenja tih ajeta i povođenje za imamom koji čini tu sedždu nakon učenja određenih ajeta u Kur'anu. Takvih je mjesta, odnosno ajeta u Kur'anu 14: 206. ajet sure El-E'raf, 15. ajet sure Er-R'ad, 49. sure En-Nahl, 107. sure El-Isra', 58. ajet sure Merjem, 18. ajet sure El-Hadždž, 60. ajet sure El-Furkan, 25. ajet sure En-Neml, 15. ajet sure Es-Sedžda, 38. ajet sure Fussilet, 24. ajet sure Sad, 62. ajet sure En-Nedžm, 21. ajet sure El-Inšikak i 19. ajet sure El-'Alek.
U suri El-Hadždž je samo jedna sedžda (nakon 18. ajeta) dok u šafijskom i hanbelijskom imaju dvije (na kraju 18. i 77. ajeta). U 77. ajetu se, prema našem mezhebu, općenito naređuje namaz, a ne sedžda posebno, pa nema obaveze da se učini sedždei-tilavet. U turskim izdanjima (štampanjima) Kur'ana broj ovih sedždi je 14 (samo jedna u suri El-Hadždž), a u arapskim (uglavnom) broj tih sedždi je 15 (dvije u suri El-Hadždžd) s tim što sedžda u suri Sad (24. ajet) kod šafija i hanbelija smatra mustehabbom mimo namaza, dok se one ne čine u namazu.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: “Kada učeći Kur’an sin Ademov naiđe na sedždu pa je učini, šejtan se udalji i zaplače govoreći: ‘Teško meni, čovjeku je naređena sedžda pa ju je učinio i za to će biti nagrađen Džennetom, a meni je naređena sedžda pa sam je odbio učiniti i zato ću biti kažnjen Džehennemom.” (Hadis bilježi Muslim)
Stoga, prilikom učenja Kur'ana nije lijepo izostavljati učenje ajeta koji iziskuje sedždu.
" />Vrsta sedžde koju je potrebno zvršiti kada se pri učenju Kur'ana dođe do odgovarajućeg znaka (۩) u Kur'anu koji ukazuje da je potrebno učiniti sedždu. Sedžda se čini tako što se izgovori tekbir - Allahu ekber i spusti lice na tlo, kao u namazu, ali se to učini samo jedanput, odnosno učini se jedna, a ne dvije sedžde kao u namazu.
Na sedždi se izgovara triput Suhane rabbije-l-e'ala. Izgovori se ponovo tekbir i ispravi sa sedžde. Nakon izvršene sedžde prouči se dio ajeta iz sure El-Bekare: Semi´na ve eta´na gufraneke rabbena ve ilejkel-mesir. Ova sedžda se čini i ako se prisustvuje učenju ajeta koji iziskuje činjenje sedžde.
Prema hanefijskom mezhebu u Kur'anu ima 14 mjesta na kojima treba činiti sedždu prilikom učenja određenih ajeta. Sedždei-tilavet je vadžib (obaveza) kako za onoga koji prouči, tako i za onoga koji sluša učenje određenih ajeta u Kur'anu, prema propisu u našem mezhebu. Ona se sastoji od jedne sedžde, a za njenu ispravnost uvjetuje se čistoća tijela, odijela i mjesta, abdest, propisno odijevanje, okertanje prema Kibli i nijjet (namjera u srcu). Tri su osnova ove obaveze: učenje određenih ajeta, slušanje učenja tih ajeta i povođenje za imamom koji čini tu sedždu nakon učenja određenih ajeta u Kur'anu. Takvih je mjesta, odnosno ajeta u Kur'anu 14: 206. ajet sure El-E'raf, 15. ajet sure Er-R'ad, 49. sure En-Nahl, 107. sure El-Isra', 58. ajet sure Merjem, 18. ajet sure El-Hadždž, 60. ajet sure El-Furkan, 25. ajet sure En-Neml, 15. ajet sure Es-Sedžda, 38. ajet sure Fussilet, 24. ajet sure Sad, 62. ajet sure En-Nedžm, 21. ajet sure El-Inšikak i 19. ajet sure El-'Alek.
U suri El-Hadždž je samo jedna sedžda (nakon 18. ajeta) dok u šafijskom i hanbelijskom imaju dvije (na kraju 18. i 77. ajeta). U 77. ajetu se, prema našem mezhebu, općenito naređuje namaz, a ne sedžda posebno, pa nema obaveze da se učini sedždei-tilavet. U turskim izdanjima (štampanjima) Kur'ana broj ovih sedždi je 14 (samo jedna u suri El-Hadždž), a u arapskim (uglavnom) broj tih sedždi je 15 (dvije u suri El-Hadždžd) s tim što sedžda u suri Sad (24. ajet) kod šafija i hanbelija smatra mustehabbom mimo namaza, dok se one ne čine u namazu.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: “Kada učeći Kur’an sin Ademov naiđe na sedždu pa je učini, šejtan se udalji i zaplače govoreći: ‘Teško meni, čovjeku je naređena sedžda pa ju je učinio i za to će biti nagrađen Džennetom, a meni je naređena sedžda pa sam je odbio učiniti i zato ću biti kažnjen Džehennemom.” (Hadis bilježi Muslim)
Stoga, prilikom učenja Kur'ana nije lijepo izostavljati učenje ajeta koji iziskuje sedždu.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba