Nesef

Ebu-l-Mu‘in Mejmun b. Muhammed je rođen u Nesefu oko 438/1046. godine, a umro je u istom gradu 508/1115. godine. Bio je značajan teolog u maturidijskoj školi sunnijskog islama. Klasični izvori ne daju podatke o njegovome životu. Znamo da je živio u Nesefu, gradu koji je iznjedrio brojne učenjake. Njegov djed je bio poznat kao teolog, pravnik i sufija za kojeg se navodi da je napisao brojna djela.

Iako nema informacija o njegovom životu, do nas su došla glavna Nesefijeva djela. U svojemu djelu Bahru-l-kelam fiilm et-tevhid (More rasprava iz nauke o jedinstvu), Nesefi predstavlja klasična teološka pitanja na jedan sistematičan način. Et-Temhid fi kavaid et-tevhid (Uvod u načela jedinstva) je izgleda sažetak Nesefijevog remek-djela Tebsiretu-l-edille (Podučavanje dokazima). Tebsiretu-l-edille se može smatrati drugim najvažnijim djelom maturidijske škole, dočim je prvo Kitabu-t-tevhid. Nesefijevo predstavljanje tih pitanja u ovom djelu je sistematičnije, a njegov stil je pristupačniji od Maturidijevog. Vjerovatno zbog ovog stila, Sabuni, kasniji predstavnik maturidijske škole, navodi da je Nesefijevo djelo bilo njegov glavni izvor. U svojim objašnjenjima, Nesefi vjerno slijedi Maturidijeva gledišta i ponekada ga izravno navodi. On također iznosi stavove svojih protivnika na prilično objektivan način.

Razmatrajući ova pitanja, Nesefi razvija semantičku analizu, metodu koju nisu koristili, odnosno, koju zapravo nisu razvili njegovi sljedbenici. Tebsiretu-l-edille počinje teorijom znanja. Zatim Nesefi razmatra problem stvaranja svijeta te u nastavku ustvrđuje egzistenciju njegova Stvoritelja. Božije jedinstvo i odbacivanje suprotnih stajališta je sljedeća tema. Slijedi rasprava o Božijim svojstvima, naročito o Njegovom govoru (kelam) i stvaralačkoj moći (tekvin). Nesefi u nastavku razmatra vjerovjesništvo, odnos Boga i čovjeka, ljudsku slobodu i odgovornost, predodređenje i definiciju vjerovanja (iman) te završava raspravom o vladavini. U njegovim raspravama, Nesefijevo tretiranje drugih škola je veoma oštro. On čak smatra da eš‘arije ne pripadaju sunnijskom islamu.

Nesefi je živio u dobu u kojem je muslimanska teologija dostigla svoj vrhunac i on je doprinio ovom razvoju. Sud o njegovim djelima zajedno s Džuvejnijevim i Gazalijevim će razjasniti razlike metode, stila i kulture između maturidijâ i eš‘arijâ (Leaman, 2015, 367).

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi