Fikh kao nauka počeo se razvijati posebno od drugog vijeka, u početku nije bio sasvim profilisan. Zbog dinamike života i dodatnih problema, složenost posla pravnika bila je sve veća, pa su se na scenu počeli pojavljivati ​​prvi stručnjaci za islamsko pravo. Vremenom je preživjelo samo nekoliko univerzalno prihvaćenih škola: hanefijske, malikijske, šafijske i hanbelijske. Neke manje škole su spojene u veće škole ili ostavljene u zaboravu, a neke su kvalifikovane kao sektaške škole. 

Kod ashaba i onih poslije njih fiqh je i terminološki i sadržajno podrazumijevao sve ono što se tiče vjere. Nije pravljena razlika između pitanja iz domena vjerovanja, ahlaka i dr.

Fikh, etimološki, označava razumijevanje, shvatanje, oštroumnost, znanje. U Kur'anu se ovaj izraz koristi u kontekstu „preciznog razumijevanja“ i spoznaju ciljeva govora i izjave. Ebu Hanife fikh definira sljedećim riječima: „Poznavanje prava i obaveza.“  Odnosno fikh je nauka kojom čovjek spoznaje, šta smije, a šta ne smije činiti, bezobzira bilo to iz domena akaida (vjerovanja) ahkama (propisa) ahlaka (morala).

Ovo je bila definicija fikha na samom početku i važila je sve dok fikh – islamsko pravo nije doživjelo potpunu evoluciju kao samostalna nauka. Nakon nastajanja fikha kao samostalne nauke dolazi i do sasvim drugačijeg pristupa u samom definisanju pojma, pa imam Šafija ga definira sljedećim riječima: „Nauka o šerijatsko-pravnim propisima izvedenim iz pojedinačnih – parcijalnih dokaza.“

Fikh se tada ograničava na pravne propise, a primarno ne tretira propise iz domena vjerovanja ili morala. Propisi se izvode, deriviraju iz tačno određenih dokaza.  Definicija fikha je se u evolutivnom dograđivanju u krajnjoj konsekvenci svela kako to navodi Ez-Zerkeši u djelu Kava'id na: „Poznavanje, spoznaja propisa - pravnih situacija, tekstualno i tumačenjem, metodom koja je svojstvena određenom mezhebu.“

Osnovne fikhske oblasti su: 1. Oblast koja se odnosi na obaveze ljudi prema Allahu, dž.š., i ona se naziva ibadat 2. Oblast koja regulira bračne odnose među supružnicima i ona se naziva munakehat 3. Oblast koja regulira prijenos zaostavštine sa umrlog lica na njegove nasljednike i ona se naziva feraiz ili ilmu-l-miras 4. Oblast koja regulira ekonomske odnose među ljudima i ona se naziva mu‘amelat 6. Oblast koja se odnosi na pravne delikte i ona se naziva ukuba

" />

Fikh kao nauka počeo se razvijati posebno od drugog vijeka, u početku nije bio sasvim profilisan. Zbog dinamike života i dodatnih problema, složenost posla pravnika bila je sve veća, pa su se na scenu počeli pojavljivati ​​prvi stručnjaci za islamsko pravo. Vremenom je preživjelo samo nekoliko univerzalno prihvaćenih škola: hanefijske, malikijske, šafijske i hanbelijske. Neke manje škole su spojene u veće škole ili ostavljene u zaboravu, a neke su kvalifikovane kao sektaške škole. 

Kod ashaba i onih poslije njih fiqh je i terminološki i sadržajno podrazumijevao sve ono što se tiče vjere. Nije pravljena razlika između pitanja iz domena vjerovanja, ahlaka i dr.

Fikh, etimološki, označava razumijevanje, shvatanje, oštroumnost, znanje. U Kur'anu se ovaj izraz koristi u kontekstu „preciznog razumijevanja“ i spoznaju ciljeva govora i izjave. Ebu Hanife fikh definira sljedećim riječima: „Poznavanje prava i obaveza.“  Odnosno fikh je nauka kojom čovjek spoznaje, šta smije, a šta ne smije činiti, bezobzira bilo to iz domena akaida (vjerovanja) ahkama (propisa) ahlaka (morala).

Ovo je bila definicija fikha na samom početku i važila je sve dok fikh – islamsko pravo nije doživjelo potpunu evoluciju kao samostalna nauka. Nakon nastajanja fikha kao samostalne nauke dolazi i do sasvim drugačijeg pristupa u samom definisanju pojma, pa imam Šafija ga definira sljedećim riječima: „Nauka o šerijatsko-pravnim propisima izvedenim iz pojedinačnih – parcijalnih dokaza.“

Fikh se tada ograničava na pravne propise, a primarno ne tretira propise iz domena vjerovanja ili morala. Propisi se izvode, deriviraju iz tačno određenih dokaza.  Definicija fikha je se u evolutivnom dograđivanju u krajnjoj konsekvenci svela kako to navodi Ez-Zerkeši u djelu Kava'id na: „Poznavanje, spoznaja propisa - pravnih situacija, tekstualno i tumačenjem, metodom koja je svojstvena određenom mezhebu.“

Osnovne fikhske oblasti su: 1. Oblast koja se odnosi na obaveze ljudi prema Allahu, dž.š., i ona se naziva ibadat 2. Oblast koja regulira bračne odnose među supružnicima i ona se naziva munakehat 3. Oblast koja regulira prijenos zaostavštine sa umrlog lica na njegove nasljednike i ona se naziva feraiz ili ilmu-l-miras 4. Oblast koja regulira ekonomske odnose među ljudima i ona se naziva mu‘amelat 6. Oblast koja se odnosi na pravne delikte i ona se naziva ukuba

" />

Fikh

Fikh ima više značenja u arapskome jeziku: razumijevanje, shvatanje, poimanje, znanje, poznavanje, upućenost i dr., ali je njeno osnovno značenje: znanje i razumijevanje.  U Kur'anu se ovaj termin nalazi u 91. ajetu sure Hud: „O Šuajbe! Mi mnogo toga što ti govoriš ne razumijemo.“ Istaknuti lingvist Fejruzabadi kaže: “Fikh znači znanje o nečemu, razumijevanje i shvatanje nečega, ali je preovladala upotreba ove riječi za znanje o vjeri, zbog njene uzvišenosti”. Fikh je prvotno značilo razumijevanje pitanja vjere u najopćem smislu. Jezički, riječ el-fikh znači razumijevanje, znanje, percepcija i primjenjivala se na sve grane znanja. Kasnije ovaj izraz postaje stručni termin koji služi za označavanje pravne nauke, nauke o vjerskom pravu u islamu. Proučavanje i primjena islamskih zakona.

Prema  Abdulfetahu Ismailu: "Jezički fikh znači pravilno razumijevanje. Terminološki, fikh je nauka o praktičnim šerijatskim propisima i normama deriviranim iz njihovih parcijalnih dokaza. Fikh ima svoje osnove i pravila, koja reguliraju njegove opće dokaze, način idžtihada i derivaranja pravnih normi iz njih, kao i uvjete koji se odnose na onog ko u tom procesu može učestvovati." (2012)

Fikh kao nauka počeo se razvijati posebno od drugog vijeka, u početku nije bio sasvim profilisan. Zbog dinamike života i dodatnih problema, složenost posla pravnika bila je sve veća, pa su se na scenu počeli pojavljivati ​​prvi stručnjaci za islamsko pravo. Vremenom je preživjelo samo nekoliko univerzalno prihvaćenih škola: hanefijske, malikijske, šafijske i hanbelijske. Neke manje škole su spojene u veće škole ili ostavljene u zaboravu, a neke su kvalifikovane kao sektaške škole. 

Kod ashaba i onih poslije njih fiqh je i terminološki i sadržajno podrazumijevao sve ono što se tiče vjere. Nije pravljena razlika između pitanja iz domena vjerovanja, ahlaka i dr.

Fikh, etimološki, označava razumijevanje, shvatanje, oštroumnost, znanje. U Kur'anu se ovaj izraz koristi u kontekstu „preciznog razumijevanja“ i spoznaju ciljeva govora i izjave. Ebu Hanife fikh definira sljedećim riječima: „Poznavanje prava i obaveza.“  Odnosno fikh je nauka kojom čovjek spoznaje, šta smije, a šta ne smije činiti, bezobzira bilo to iz domena akaida (vjerovanja) ahkama (propisa) ahlaka (morala).

Ovo je bila definicija fikha na samom početku i važila je sve dok fikh – islamsko pravo nije doživjelo potpunu evoluciju kao samostalna nauka. Nakon nastajanja fikha kao samostalne nauke dolazi i do sasvim drugačijeg pristupa u samom definisanju pojma, pa imam Šafija ga definira sljedećim riječima: „Nauka o šerijatsko-pravnim propisima izvedenim iz pojedinačnih – parcijalnih dokaza.“

Fikh se tada ograničava na pravne propise, a primarno ne tretira propise iz domena vjerovanja ili morala. Propisi se izvode, deriviraju iz tačno određenih dokaza.  Definicija fikha je se u evolutivnom dograđivanju u krajnjoj konsekvenci svela kako to navodi Ez-Zerkeši u djelu Kava'id na: „Poznavanje, spoznaja propisa - pravnih situacija, tekstualno i tumačenjem, metodom koja je svojstvena određenom mezhebu.“

Osnovne fikhske oblasti su: 1. Oblast koja se odnosi na obaveze ljudi prema Allahu, dž.š., i ona se naziva ibadat 2. Oblast koja regulira bračne odnose među supružnicima i ona se naziva munakehat 3. Oblast koja regulira prijenos zaostavštine sa umrlog lica na njegove nasljednike i ona se naziva feraiz ili ilmu-l-miras 4. Oblast koja regulira ekonomske odnose među ljudima i ona se naziva mu‘amelat 6. Oblast koja se odnosi na pravne delikte i ona se naziva ukuba

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi